Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A dízel 2020-ban már nem menő. Ahogy a KTM sem....
mintha 120 forintot mondtak volna az egyik műanyagos üzemben az ipari áramra, de nem biztos, lehet 180
számokat és neveket nem nagyon tudok megjegyezni
Így van, de jogilag nincs rá szabály, így a NAV (ha be akarnád jelenteni, és megkédezed) a legnagyobb szopatást találja ki neked.
Na a cégem megkérdezte, így nincs töltés. Addig meg a kutyát nem érdekelte ha a dolgozó bedugta a kocsiját a fali konnektorba.
Eleve ebből indult az egész hogy rendes akart lenni a cég, és telepíteni akart töltőket, hogy ne kelljen konnektorozni, csak rosszul sült el.
Dízel autót kell venni !!
97ben nősültem akkor még az volt anyáméknak
ebben biztos vagyok mert 20 amperes fő biztosíték volt és a nagy sarokcsiszoló mindig leverte, akkor kezdtünk építkezni és betonvasakat avval szerettem volna vágni
meg lett kérelmezve a 25 amperes ekkor cserélték az órákat is
utána szoptunk a meleg vízzel mert a régi éjszakai mérőben az óra tönkrement és mindig adta az éjszakai áramot utána lett a távvezérléses és kevés volt 4+1/2 embernek a 120 literes villany bojler
Abból indultam ki, hogy már léteznek 100kW-os gyorstöltők is. Ha a cégnél beraksz egy ilyet, és a dolgozók egymás után állnak mellé a villanyautóikkal, akkor az is sok órát fog fogyasztani.
Egy 100-as izzó 24 óra alatt 2.4kWh-t fogyaszt.
Ennyivel 20km-ert autózok.
Szóval nem kell 100ezres izzó ehhez.
Tipikusan te is azt hiszed hogy hú de nagy fogyasztása meg teljesítmnyfelvétele van egy villanyautónak, de a vízforralóm is nagyobb teljesítményű mint az autó töltése, aztán arra mégsem jut eszébe béren kívüli juttatásként adót kérnie senkinek.
Persze
Nekem nem jo.
Betermelést is? Még most fog éves elsuámolásom jönni. Megnézem majd
Pár kWh elég napi puffernek.
Télen meg egye fene hajlandó leszel fogyasztani a hálózatból.
Ha büntetik a visszatermelést akkor ez lesz. (nálam tuti)
GOndold el, még egy bútorboltos is össze tudott pakolni ekkora akkut hulladékból, szerinted mennyi idő kéne hogy a napelemesek 90%-a beintsen az ELMŰnek?
Miért lenne jogos? A fogyasztóval eleve kifizettetik, akkor kétszer fizettetik ki.
Lemaradtam valamiről?
Van értelme vegigolvasni?
411km. Ha nem nagy akkus Teslád van, akkor egy helyen rá kell tölteni.
Szerencsére van pár töltő közben, nem muszáj a legdrágábbat választani.
Nem az. Piaci alapon jobban járnánk, mivel a napelemek akkor termelnek amikor legdrágább az áram, és akkor használod el általában amikor olcsóbb.
Van egy erdélyi ismerösöm tanyával aki szigetüzemet használ és villanyautót vett pont ezért, mert a benzinkút túl messzi van.
Azt mondja hogy téli kevesebb napsütés miatt 5* nagyobb napelem kell mint amire szaldós elszámolásnál szükség van, de így kényelmesen fedezi a ház és az autó töltését mindig. Nem tudom mekkora a házi akkupakkja, de a napelem olcsóbb mint az akku, és ilyen túlméretezéssel, már a telihold is feltölti a kocsit
A szaldós elszámolás látom még mindig magas neked
És ne aggódj, ez sokáig lesz, mert az elműnek ez olcsóbb mint az import áram.
Vagy ha ez nem lenne akkor piaci alapon kéne fizetnie a visszatermelésért ami megint csak drágább lenne neki, a napelemesek meg pénzt keresnének, amit nem lehet engedni.
Annyira nem. A Tesla Seminek idén kellett volna kijönnie, de valószínű inkább jövőre lesz. 800-1000km egy töltéssel azért már elég, és pont ez az a szegmens ahol a leggyorsabban megtérül az olcsóbb üzemanyag költség és a szervizköltség hiánya, ráadásul az elektromos hajtáslánc felára is alacsonyabb fajlagosan.
Persze a Daimler erre a paraméterre azt mondta hogy fizikai képtelenség. Elon Musk válasza: "Nektek"
Naja, a provident azokra alapoz akik nem tudatosak és körültekintőek
Ezzel mondjuk én továbbra is így vagyok.
A hitel költségei, és az autó kezdeti értékvesztése jobb ha az én zsebemben marad.
Azt hogy nincs új szaga a kocsinak valahogy elviselem.
Megveszem 5-6évesen eladom 10-12 évesen akkor még semmi baja, de jobb esetben 16-20éves koráig különösebb ráköltés nélkül bírják a kocsik. (nyilván futástól is függ)
Van valami limit. Mintha a regisztrációs adó mértéke a környezetvédelmi besorolástól, csak hogy ne érje meg a régi lepukkant szarokat behozni.
A drágasága attol függ milyen kategoriában van, melyik kereskedötöl veszi és.mennyire rontja a hatásos teljesitményt.többnyire évre lekötött teljesitményt használnak, az is befolyásolja mennyire tudják tartani ezt.
Én is azt mondom hogy még nem kell kapkodni, a villanyos vásárlással.
Majd ha kifutnak az első Tesla Model3-as lízingek, meg elkezdik árulni végre az ID3-at, akkor lesz olcsó villanyautó.
Eleve azok akik 15-20éves autókkal járnak most hirtelen miért kéne tudniuk villanyból is újat venni?
Öreg használt villanyos meg még nincs.
Majd ha az eladott új autók többsége villany lesz, ahhoz képest 10-15év múlva már villanyból is lesz Suzuki Stift árban elektromos.
Már csak ezért is hülye felvetés hogy "mi lenne ha egyik pillanatról a másikra 60 autó akarna tölteni a cégnél"
Ott igen. Itthon már a hetvenes évektöl lecserélésre kerültek lassan de én már a nyolcvanas években sem.találkoztam vele. Huszévente cserélik, igy már mind le lett cserélve. Most meg már elektronikus van az végképp nem mér visszafelé.