Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Basszál ki a dolgozóiddal: NEDC-ciklus alapján kalkuláld a fogyasztásukat. Az a pár km autótolás hazáig kiváltaná náluk a konditerem bérletet is.
Az ipari áram azt hiszem drágább, de ettől még jó lenne mondjuk a töltők kiépítése nem tudom mennyire megterhelő egy kisebb 70-80 fős cégnek, de hát nem kell ennyi elég a harmada is mert ugye nem kell minden nap tölteni nekem is egy nap 80-100km és talán a legmesszebb lakok a többiek 20.40km-re vagy a városban laknak.
az a régi bádog burkolatú feketék tudtak szinte fénysebességgel pörögni vissza is, erdélyben még látni hasonló kiviteleket
Villanyóra nem pörög vissza már vagy 30 éve
Hogyne lehetne? Napelemes inverteremre egy az egybe rá lehet kötni a villanyautó akkuját, és pörgeti visszafelé a villanyórát. Csak annyit kell benne hagyni hogy elérjek a melóhelyig ahol megint csurig töltöm 8óra alatt, aztán év végén meg 12Ft/kWh áron kifizeti nekem az ELMŰ

De erre is van megoldás.
A mostani töltők kommunikálnak egymással és intelligensen megosztják a rendelkezésre álló teljesítményt.
Namost minden melósnak csak akkora teljesítményt engedélyeznék, amivel 8óra20perc alatt pont annyi villany töltődik a kocsijába ami a lakhelye és melóhely közötti távolság szorozva a WLTP fogyasztási adattal.
Ezek után csak annyi villanyt tud hazavinni, amennyit megspórol a hivatalos fogyasztáshoz képest, és lógni sem tud, mert akkor nem töltődik fel a kocsija
Ha már telefon
Az ájfón buziknak szánom ezeket a sorokat
A jobbos galaxy Mini 2011-es le lett ejtve magasról azóta csíkos az alja de üzemel. Nincs használva csak tartalék
A balos az s3 Mini a mai napig használva van 2013 óta hibátlan működés szerintem 2-3 éve ki sem volt kapcsolva napi kb 500-1500 értesítés jön rá
Pedig android 4 régen volt és megy minden aki kell
Szóval nem csak az ájfón ami működik sokáig hanem ezek az olcsó kategóriás cuccok is
Ha mind a 60 alkalmazottam 60 autóját szeretné tölteni, akkor simán megérné nekem az hogy megoldjam az "ingyen" töltést nekik, cserébe nullára esne az utazási költség térítés. A villanyszámlám tuti kevesebb lesz mint a BKV bérletre fizetett támogatás.
Nálunk a messzebbről bejáróknak a MÁV bérletet is fizetik. A vezetőknek meg van tankoló kártya és lízingelt autó.

Gondold el. kb. napi 40-et autózik egy dolgozó a munkába járásra. Ennek az áram költsége ~300forint, vagyis havi 6000 forintomba kerül. Majd a fizetés emelésnél lesz ennyi kerekítési hiba lefelé, de a dolgozó mégis boldog mert ingyen tölthet
a bal felsőnek van egy testvére is ami fémházas, ez a kettő tökéletes, mondjuk a felső sor mind fasza csak sajna már ilyen 1-2 napos az akku mindben
az alsó sor egy akku csere után ismét menne itt az akku nagyon nullás az összesnek de töltőről mind üzemel
hátha kell még valamire...... zsinór(mágnes) elszakadásos rendszerű riasztóhoz csak ezek a nagyon régi fekete fehér cuccok alkalmasak, mert a színeseken kell egy gomb nyomás a gyorstárcsázás előtt hogy készenléti módból felébredjen
tapogatósból is van pár darab, valamire majd jó lesz
Mondjuk ez a 280ft/kWh-s tarifa a villanyautós körökben is kiverte a biztosítékot
de a megoldás az, hogy nem kötelező náluk tölteni
Saját töltőkkel szerintem.simán.meg lehet kerülni az adózást, meg be se kell jelenteni szerintem. Egyébként is tolják nagyon az e-autozást jelenleg.
Nyugi, anav nem.foglalkozik a villanyszámlával. Pláne cégen belül, de egy háztatrtás szar hűtője vagy bojlere is prezentál.akkora fogyasztást ami magasabb a szokásosnál.
Erre nem is gondoltam pedig......mondjuk a km-ként adható 15ft azt hiszem adómentes vagy mi.
Azt kell látni hogy ez a töltő a VW érdekeltsége, aminek nem érdeke a villanyautózás terjedése, mert a dieselben, meg a TSI motorokban nagyobb biznisz van neki, csak ugye a diesel botrány miatt ráadták a szopóálarcot.
Ugyan így a MOL töltői is túlárazottak.
Azok a cégek akik meg szeretnének szolgáltatni, azoknál normális a tarifa.
Pl. Mobility töltőkön 60Ft/kWh-ra jön ki (ott percdíjas)
"...bizonyítsa be hogy nem a WC-ben maradt égve a 100-as izzó..."
Mármint hogy 100 ezres?
Egyébként a munkahelyi villanyautó töltés jelenleg elég szürkezóna.
Ha a cég engedné is, az adóhatóság megbünteti, mert béren kívüli juttatásnak minősül és adózni kell utána, ahhoz meg pontos mérés, elszámolás kell, ami kurvára komplikált, szóval ilyenkor mondja azt a cég hogy kapjátok be, nem lesz töltő. (mint nálunk)
Erre megoldás ha a cég rendes akar lenni, hogy saját magának telepít töltőt, vagy a garázsban van pár konnektor, és "elfelejti" bezárni.
Buzi NAV meg bizonyítsa be hogy nem a WC-ben maradt égve a 100-as izzó
Na ez a tipikus irigy szarrágás.
egy ilyen bringának van kb. 0.2kWh kapacitása, szóval műszakonként talán 10ft-ra is lehúzta a céget
Asszem továbbra is kénytelen valami mást lopni a raktárból ami nem ilyen olcsó
Erről van szó.
Egy átlag mai villanyautóval 250km minimum megtehető, de a jobbak 350-et is mennek autópálya tempóval minimum. Tehát akkor kell villámtöltő, ha ennél messzebbre mész napon belül.
Ha évben kétszer van ilyen akkor azért nem vág földhöz a magasabb ár.
Ha rendszeresen mész akkor meg leszerződsz és úgy is olcsóbban kapod.

Igen, szerintem is faszság hogy úgy kezelik a szolgáltatók ezeket a töltőket mintha telefontársaságnál lenne előfizetésed, és nem úgy mint a benzinkutakat, ahol fizetsz simán kártyával, de jelenleg egy töltő megtérülése a végtelenbe konvergál a kevés autó miatt. Ez változni fog ha több villanyautó lesz, mert az ilyen túlárazott, macerás szolgáltatóknál legfeljebb nem fognak tölteni.
szép gyűjtemény igazából a c2 amit vettem az is 2010-es. 10 éves és nem tégla
Az ingyenes töltésben annyira nem bízok.
A e-mobi ingyenes töltőit megkapta az NKM, aminek fizetős Mobility töltői vannak főleg a Dechatlonoknál, így várhatóan bekerülnek a rendszerbe még idén.
Ezen felül pár önkormányzati, meg áruház saját töltője marad ingyenes, de ezek lassú töltők többnyire.
Bár az is igaz, hogy várhatóan a lassú töltőkön olcsó lesz a töltés.
nagyjából 250 elfért a szimen a maradék 126-al vagyok bajba. De nem a papírból kell írogatnom, hanem a régi telefonról ami benne maradt napi két órát foglalkozom vele. Aztán csengőhang, sms hang teendő hangja, ezek hangerejének beállítása, kedvencek menüsor összeállítása, kép formátu, szám formátum, óra formátum, dátum formátum beáűllítása, idő dátum beállítása képernyő szinei, ki- be kapcsoló hang pin kód kérés és még sorolhatnám rengeteg minden....
Kb. 90 %-al tud többet mint amire szükségem van
vagy kölcsön vagy éhenhalsz..
ez lesz belőle
vagy indulsz 2 órával előbb biciklivel
Nekem meg 500 forintból jön ki 100km.
Van meg egy doboz valahol a padláson de nem találtam hirtelen. Geci hideg van és nem volt kedvem keresni
Van egy 2010 is az a legnagyobb tégla. Meg néhány 5110 úgy vezeték elve mint a 3210 régen azok voltak a hülye biztos riasztók
Na a portfolio is ugyan az a hatásvadász fos, mint az index, meg origo.

280ft az a büntető tarifa. Arra van hogy a köcsög Teslások ne foglalják a töltőt, mert eddig olcsóbb volt a Teslásoknak ezt használni mint a saját töltőiket.
Ez az Ionity meg a VW, Audi, BMW saját töltőhálózata, és most megintettek a Teslának.
Ezzel persze nincs baj, mert a Tesla még pénzért sem engedi oda a saját töltőire a konkurenciát.

Ha veszel valamilyen német villanyautót (vagy Hyundai, vagy KIA-t mert ők is csatlakoztak) akkor kapsz egy kártyát és 92forintért tölthetsz.
Ez sem olcsó mert a Tesla (már amelyik nem ingyen tölt) 72forintért kapja a kWh-t, de ez kb. korrekt ár egy 350kW-os töltésért, ami olyan 1700km/h töltési sebesség.
Persze ezt kb. csak a Porsche tudja kihasználni, jelenleg, de azért az Audi sem tölt túl lassan.
Többi autóval (ami eleve nem tud ilyen gyorsan tölteni), vagy ha spórolni akarsz, akkor meg keresel egy szimpla 50kW-os töltőt, ami jóval olcsóbb.
EU szinten az Ionity-nek van 400töltője az 5000ből.
kilószámra vannak ilyen lomok itthon