Hozzászóláshoz be kell jelentkezned


Ez a menet elég lapos.Ha nincs jól rávágva megtöbbet darál le belőle.
Ez bárhogy nézem bukta.


Hacsak nem hegeszti oda................csodás ötlet.
Persze egy eladó táblával kéne megspékelni.







(vicc)
GO szervíz.
normális.
ha le tudod húzni a megadott nyomatékkal akkor nincs gond...

ha nem akkor csere ..max egy anyát és egy alátétet buksz..
Huh, hát köszönöm Neked a mindenre kiterjedő hozzászólásodat és a többiek segítségét is!
Ma pont egy jó kis kanyargáson vagyok túl (~100 km), szerencse, hogy nem lett baj...
Ez már úgy érzem az a kategória, amikor szervizbe kell vinnem...bár örülnék, ha itthon megoldódhatna a dolog...ha a menetmetszést valahogy jól meg tudnám oldani, akkor onnantól kezdve, ha jól értem csak lemez vissza, anya vissza, aztán helló.
Kókányolni viszont nem akarok...
én biztos megpróbálnám az új alátéttel és anyával menetrögzítővel nyomatékra húzni.
Reméltem, hogy valaki beleköt. A lényeg, hogy nem én voltam.
nah aki rak egy pötty hegesztést rögzítésként, annak törném el a kezét
Lánckerék kihajtó tengely-féle lehet a neve de nem ez a gond hanem hogy a másik vége a váltóban van és ez egy blokk-szét-összét jelent.
Hacsak nem lehet cserélni kívülről.
Na, mire megírtam, kiderült, hogy igazam lett. A lényeg, hogy nem indultál el vele autópályázni.
bakker, ez nem túl fasza
Nem úszta meg, nem is szokta sajnos, talán ha áthajtasz rajta egy metszőt akkor javul annyit, hogy valamennyire megfogja, de közel sem biztos, a tengely cseréje igen drága mutatvány így marad a kókány, abból van több verzió is, de az akkor is kókány marad.
Szervusz!

A legfontosabb először: NE használd a motort, amíg az alábbiakat nem olvastad el és nem jártál utána!

Lehetséges, hogy belefutottál egy nem túl gyakori típushibába, ami több típust is érint. A következő a sztori.

A hiba létrejöttéhez a következő dolgok vezethetnek.
- Némely motor kihajtótengelyén a menetek alul vannak méretezve. A menetes rész külső átmérőjének legalább 17,5 mm-nek kellene lennie. Ha ennél kisebb, nem pontosan illeszkedik rá az anya, ezért meghúzáskor sérülhetnek a menetek.
- Az anya menetes része csak 6 mm-es, viszonylag kevés menetszámnak kell bírnia a meghúzási nyomatékot.
- Az anya belső, nem menetes része csak 3 mm-es, ami miatt a tűréshatárok nagyon szerencsétlen összejátszása esetén előfordulhat, hogy az anya nekifekszik a tengely bordás részének, ezért nem szorítja meg rendesen a lánckereket.
- Az anya túl nagy nyomatékkal történő meghúzása értelemszerű problémát okozhat.

Az anya szépen meglazul, ledarálódnak a menetek (jobb esetben csak az anyáról). Végzetes esetben az anya (és esetleg a lánckerék is) leesik a tengelyről, és elkezdi áldásos munkáját. Láncszakadás, megakadás, lánckerékfedél, vízpumpa, bal lábfej-vádli, blokkoló kerék, stb.

A megoldási folyamat:
- Anya, alátét le, lánckerék le.
- Tengelyen a menetek épségének ellenőrzése.
- Tengelyen a menetes rész átmérőjének megmérése. Legalább 17,5 mm legyen. Ha nincs annyi, plusz biztosító trükköket érdemes majd foganatosítani.
- Új fajta anya és új biztosító alátét beszerzése: 90891-10124 cikkszám
- Menetrögzítő (extrém paranoia esetén láttam már egy pötty hegesztést is)

Néhány szó a régi/új fajta anya különbségeiről:
- Teljes vastagság: 9/12 mm (erről lehet felismerni)
- Menetes rész: 6/8 mm
- Nem menetes rész: 3/4 mm

Ha kérdés van, szívesen segítek.

Üdv
Ha még én b*sztam volna el nyugodt lennék, de "ezt már így vettem"...egy éve, 10.000 km-el ezelőtt
Lámpafénynél úgy tűnt hogy meg, most hogy a fotót nézem, már nem vagyok benne olyan biztos...

Tehát eddig lánckerék anya, biztosító lemez kuka...a tengelyt milyen néven anyakönyezték (értsd: hogy a *csába keressek rá?)
ilyenkor mondják az okosok, hogy a nyomaték benne van a kezükben
hupszli
A tengely meguszta?
Na...hát kicsit nagyobb a gond, mint gondoltam...
Próbáltam meghúzni az anyát, gyönyörűen lifeg rajta, meghúzni nem lehet... a képek elárulják, miért...

Igazából az a mákom, hogy az anya valahogy keresztben megszorult, és így nem tudott leesni...
szerintem ha már megtudod húzni, akkor egyúttal ki is tudod cserélni az alátétet persze ha rendelsz
aztán egy kis menetragasztóval megspékelném és nyomatékkal meghúznám
Az előző gazda (vagy a szerelője) akkor most szerintem csuklik...
Ha meghúzom, az ideiglenesen még használhatóvá teszi a gépet? (értsd: bejelentem szervízbe és kicseréltetem amint lesz időpontom, de addig használnám)
huhh...ahogy látom lelazult az anya az alátát valszeg azért néz ki igy,mert letekerte az anya..előfordulo probléma
azért néz ki így , mert a kedves gazda baszta kicserélni láckerék cserekkor a biztosító alátétet
nincs meglazulva az anya
Utoljára hykomatot és utáltam.
Üdv!
Sürgős segítségre lenne szükségem: most, hogy betoltam a gépet a garázsba (hátrafelé) érdekes, fémes hangot hallottam. Először azt hittem, a hátsó féktárcsán van valami. De aztán közép sztenderre téve, meghallottam, hogy az első fogaskerék házból jön a hang.

Nos a kérdés: az első fogaskerék mozoghat valamennyit ki és be (kb 2-3 mm) a tengelyen? Az az alátét mitől nézhet ki úgy, ahogy a fotón?
Nagy a gáz?

Automata motort vezetettek már? (ami egy gomb nyomogatásával áttehető akár félautomatává)
szia Imi!

Szerintem megyek.
A vfr800f nem nekem való, hasalós, csutkakormány...
A runner jó kis motor, bár a menetteljesítményéhez képest elég sokat eszik az újságok szerint.Na most itt azért biztos mindenki húzgálta neki, de nálam 7 literen állt az átlagfogyasztás.Futóműve kicsit puhácska, de hát túra-endúró...Meg ahogy te mondod kicsit húzós az ára...