Ha az olaj színe nem retyó fekete akkor még kiszoríthatsz egy ezrest, bár nem a legjobb a blokknak.
Olyan nincs hogy "ennek mindegy" mivel a siklócsapágy az itt is század illesztésű és ugyanúgy meghal mint az újabbak.
Mivel ti hidegben is nyomultok így nektek éves szinten a 10w40 testhezállóbb lenne (nem kell cserélgetni, elmegy ezzel is) én csak tavasztól őszig használom ezért a 20w50-et használtam. (GTR-ben is az van)
Ha nektek is elkezdi nagyon enni akkor válthattok 20w-re.
figyu szerinted a 20w50es act evo olajam 8000km ment el ha még megy kb 1000ret akkor lesz valami gond vele? gondolok olyanra hogy a szétkokszosodott olajtól az olajpumpa járatai a rossz szűrés következtében eldugul vagy még elmegy mert ez öreg motor és neki mind1 és ha télen motorozok akkor rakjak 10w40est és ha mondjuk tartósan 20 fok felett van a lég akkor lecseréljem 20w50re és ősszel vissza?
Nem szívesen ajánlok márkát és olajtémában sem szeretek véleményt alkotni mert általában az a vége hogy "de (máshol) azt mondták hogy ez vagy az jó olaj a másik meg sz&r".
Neked pl. csak azért válaszoltam mert úgy tűnik hogy hajlandó vagy gondolkodni, nem csak 'de annak jobban a tetszik a doboza' alapon választani.
Mondok egy példát hogy mennyit számít a gyári ajánlás: (én is olvastam tizenéve valahol)
Ember jön ki a benzinkútról ahol a mutatja a haverjának hogy "persze Shell xxxx olajat vettem a Mercibe mert megérdemli, csak a márkát teszem bele, nem mindenféle löttyöt"
Nem rossz márka a Shell (meg a többi sem) de lehet-e jobb bele valami a gyári ajánlásnál, mint amikor a Merci gyár és a Fuchs mérnökei együtt fejlesztették és tesztelték a blokkot és a kenőanyagot éveken keresztül mire gyártásba került az autó? Lehet ekkora tapasztalat pl. abban a Shell olajban konkrétan ezzel a motortípussal?
Na szerintem ez a nem mindegy.
A Yamaha pl. a Yamalube kenőanyagokat ajánlja amit konkrétan a saját mérnökei állítottak össze és rendeltek meg a szerződött (Eneos) kenőanyag gyártótól. (az más kérdés hogy mi már nem akarjuk megfizetni ilyen öreg vasakba)
Olyan nincs hogy "ennek mindegy" mivel a siklócsapágy az itt is század illesztésű és ugyanúgy meghal mint az újabbak.
Mivel ti hidegben is nyomultok így nektek éves szinten a 10w40 testhezállóbb lenne (nem kell cserélgetni, elmegy ezzel is) én csak tavasztól őszig használom ezért a 20w50-et használtam. (GTR-ben is az van)
Ha nektek is elkezdi nagyon enni akkor válthattok 20w-re.
Andi! Hozd vissza a gépet!
Neked pl. csak azért válaszoltam mert úgy tűnik hogy hajlandó vagy gondolkodni, nem csak 'de annak jobban a tetszik a doboza' alapon választani.
Mondok egy példát hogy mennyit számít a gyári ajánlás: (én is olvastam tizenéve valahol)
Ember jön ki a benzinkútról ahol a mutatja a haverjának hogy "persze Shell xxxx olajat vettem a Mercibe mert megérdemli, csak a márkát teszem bele, nem mindenféle löttyöt"
Nem rossz márka a Shell (meg a többi sem) de lehet-e jobb bele valami a gyári ajánlásnál, mint amikor a Merci gyár és a Fuchs mérnökei együtt fejlesztették és tesztelték a blokkot és a kenőanyagot éveken keresztül mire gyártásba került az autó? Lehet ekkora tapasztalat pl. abban a Shell olajban konkrétan ezzel a motortípussal?
Na szerintem ez a nem mindegy.
A Yamaha pl. a Yamalube kenőanyagokat ajánlja amit konkrétan a saját mérnökei állítottak össze és rendeltek meg a szerződött (Eneos) kenőanyag gyártótól. (az más kérdés hogy mi már nem akarjuk megfizetni ilyen öreg vasakba)
Menjetek Hallstadtba, az szép, túrázni is lehet, meg van néznivaló is nem messze.