Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

pipifax "A mostani motorozni vágyó fiatalokat meg sajnálom..." A mostani fiatalok marhák és nincs semmi felelősség érzetük. Régen nem így működött. Ha csináltál valamit, akkor édesapád úgy megtángált, hogy lábra nem bírtál állni. Ma nincs ilyen. "Ha rajtam múlna én visszaállítanám a 20 évvel ezelőtti szabályokat..." Persze, én is visszaállítanék minden régi szabályt. Legyen újra halálbüntetés is. Ha pl. valaki balesetet okoz olyan motorral amire nincsen engedélye, akkor kivégzés a főtéren....
Hát igen ilyeneket az én faterom is mesélt amúgy.
Azt kihagytad hogy mindenkinek volt is Simson-ja is mint az én faterom is megvette 84ben és azota itt van.
Hát igen de hát a szabályok is azért lettek ilyenek mert pont h valaki egyből nagylóra ült és törte össze magát ... tudtomal!
Hmm... pont múltkor néztem ezt én is hogy nem igazán nagyobb ez a henger mint egy 50esnek de a karbi viszont elég nagy az a baj :D
Az idomok belsejébe benne van a gyártási dátum, de egy mala fórumon lehet több támpontot kapsz. Azt, hogy 50-es vagy 70-es nem tudod megállapítani ránézésre. Ha még rá is van írva a hengerre, hogy valamiféle tunying, (polini, malossi, stb..) akkor sem biztos, hogy 70-es.
Sziasztok! tudja valaki, hogyan-hol lehet megnézni egy Malaguti f15 Firefox-nál, hogy az valóban 50 cc-s és hogy hány éves?
Fontos lenne. Segítsetek!
Köszi:Kojoco
Ráadásul még a törzskönyv és forgalmi adata szerepel a központi adatbázisban amit nem lehet csak úgy módosítani.
Nincs az az ember aki pár ezer forintért kockáztatná a köztisztviselői állását, feljelentéssel, csakhogy más örüljön.
Smiley-t elfelejtettem írni. Te is tudod amit én. Ironikusan írtam az egészet. Okosba forgalmit, úgy íratjuk stb... Hát hogyne.
"Ha okosba íratjátok a forgalmit"
Mi van?
A forgalmit nem az eladó-vevő tölti ki.
A jármű márka, típus...stb. alapján van egy típusbizonyítványa. Ebben szerepel a gyár által megadott adatok. Onnan dolgozik az okmányiroda/eredetiségvizsgáló/műszaki vizsgabiztos...stb.
Lejárt már az az idő, amikor lehetett okosítani....és akkor is csak annál a járműnél, amiből még nem volt itthon forgalomba helyezve.
Azóta azért pár autóval több van. Azóta a járműpark is változott. Majd a fiadnak is ezt mond...
Mondjuk szerintem is felesleges ez a sok buzi kategória. Az sm-et élből törölném azonnal A1-el nyomatnám utána sima A -s ennyi. De azért vigyázzunk egy 125-ös poweres gépen jobban fostam mint a 600-as sor négyen. Egyből barna lett a gatya.
Ha okosba íratjátok a forgalmit minél kevesebbet írattassatok rá mert ezután fizetitek a teljesítmény adót. Így két legyet lehet csapni egy csapásra. Kevés adó és lehet legálisan motorozni. A múltkor 2 milka csokiért intéztem az okmányiroda. Megérte.
Olvasgatom itt ezt a sok adok-kapokkot, szerencsére az én fiatal koromban ez máshogy volt. Minden bizonnyal jogos a fiatalok igénye egy nagyobb járgányra, csak valami fejbefingott a 90-es évek közepe fele kitalálta ezeket a korlátozásokat.
Az én időmben alig vártuk, hogy 14 évesek legyünk és kezünkbe legyen a lóhajtó Már a simó került is elő a garázsból. 16 évesen minden valamirevalónak mint én is már ott lapult az ETZ Akkor nem baszakodtak itt ki hány éves meg ilyen-olyan alkategória meg utast mikor lehet szállítani, meg tököm tudja milyen agyament hülyeségek vannak mostanság
16 évesen leehtett lerakni az A kategóriát, 17 évesen a B-t. Punk-tum. Aki lerakta az A-t 16 évesen akár gpz 1000-re is ülhetett másnap ha volt neki és utast is szállíthatott. Persze abban az időben jó ha egy 25 ezres városban két "nyugati távol keleti" masina ha volt De MZ-je JAWA-ja vagy ETZ-je mindenkinek volt Szaré-hugyé jogosítványt lehetett szerezni, és egy ilyen gép fenntartása bagatel összeg volt még a zsebpénzből is. Nem volt súlyadó vagy kw adó se. A bengát is ki lehetett akkor még fizetni, nem volt drága mulatság a motorkálás
Tudom, hogy ma minden horribilis összegbe kerül, egy szaros jogosítvány se jön már ki százból szerintem meg vagy 20 évesnek lenni kell hozzá Nos én 18-20 évesen nem szívesen motoroztam volna 50-es géppel Joggal merül fel a nagyobb gép igénye A mostani motorozni vágyó fiatalokat meg sajnálom Ha rajtam múlna én visszaállítanám a 20 évvel ezelőtti szabályokat, mert szerintem a baleseti statisztika annak megváltoztatását azóta sem indokolta
Csak úgymegy ha megvan okoskodva a forgalmi.... amugy hiába látja a blokkot ha rajta a szám meg elég kicsi a henger is a vízhűtés miatt és a kisebb endúrók is szinte ugyanolyan nagyok.
ha 125 mind1 hogy hány kw A1 el vezeti más is a 20-25kw os gépeket ami 125cc hivatalosan kéne rá csak nagyobb jogsi de úgy kell írni vagy nem tudom hogy is megy ez pontosan de a1 be használják nagyrészt és abból már gond nincs.
Szerintem az endurot könnyebben kifogják a rendőrök mert elég szépen belátni a blokkhoz.
Igazából én arra gondoltam hogy amit te írtál a 125/50es-ről abba fognak belekötni! Nem a rendőrös dologra gondoltam.
Hát kösz amúgy, neked is jó motorozást!
Sorry nemtudom miért írtam legyen 20kw
Hmm..azthittem rendesen van,az úgy nemrosz de 250sok.. ha 200körül lenne így akkor arra beis neveznék b125öt semmiből se tart leraknom.
melyik dt 36 kw?

11kw van a forgalmiba....
Szerinted akinek 125-ös gépe van az Ak-s forgalmival hajtja?
Ugye ezt nem gondoltad komolyan?
Maximum ha kamu forgalmija van... A1 125 és max 11kw nah most egy dt kb 36kw körül van azthiszem 27paci talán... a 11kw-ba vagy valami nagyon gyenge 4T vagy ez mz fér bele kb.
125-ös Yamaha Dt A1-el vezethető papírosan 250k.
Én egyenlőre gondolkozok hogy egy rendszámos kis etz legyen-e,vagy inkább egy 25ös enduro 50esként...azabaj hogy rendszámosan lényegesen drágább és akkor még ottvan azis hogy legalább korlátozott jogsi kéne hozzá...ha az van akkor megmár ugye miért kis 125öst...mikor szinte nemsokkal drágábban már 400asokat lehet venni 25kw forgalmival és már ottvagyunk hogy 300-400 minimum a motor,nemigazán jó ez sehogy
Amíg nem nagyon lesz rá oka addig nem is fog baszogatni, főleg faluba, ahol minden ismer mindenkit.
Amúgy meg szerintetek a nagy s500-at miért nem állítják meg amikor kifordul a balra kanyarodni tilosnál? Szerintem ezzel elmondtam mindent.
Jó motorozást!
Egyetértek veled egyébként!
Jól beszélsz, de ebbe is bele fognak kötni
Végre valaki aki nem csak ezen van felakadva!
rendszámoztatni fogom majd amúgy mert úgy csak jobb.
Rendőr itt nincs csak a szomszédfaluba az meg totál nem olyan hogy baszogasa a másikat addig míg nincs oka
Inkább segítsetek, hogy miért világít az a szar felkiáltó jel.
http://www.sportmotor.hu/motor...