Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

na hol is tartottunk ....? ami kimaradt még.....

ha mindenki emlegeti a komplett szelepszettet 30000 ért amit előbb felsoroltam a négyütem költségéhaz akkor ennyi kilométerre azért lazán ki szoktunk cserélni pár membránlapot...ami normál esetben is 56-90 euro...de egybe szoktuk belelőni 106 euróért mert jobban jön ki ....az maradjunk annyiba hogy egy harmincas történet...de ha csak lapozzuk a membránt hitványabb lapokkal akkor is 15 ezer a minimum megint a 2T nek olcsósítva mostmár sokadszor....meg olcsó euro esetét figyelembe véve, hogy tényleg ne legyen drága már szerencsétlen kétté.......mert ha még pár alkatrészt esetleg ki kell dobjunk a powerből is mert azért ott is szuktunk néha ezt azt eldobni bár igazság kedvéért itt nem annyira szoktuk halálracserélgetni az alkatrészeket..de megint az ennyi kilométert/üzemórát figyelembe vévé itt is beeshetünk egy csak 3 kopó dolgot nézve (a power 90 alkatrészt felvonultató tömegéből ) ott is a 3 minimum dolog 140-160 euro...ez is vagy 40 ezer tud lenni ..... úgyhogy ezt se vegyük olyan szigorúan mint a 4T nél mindíg mindent.....mert akkor ezekről mutatok fényképet is, hogy mik tudnak történni velük....
és miket visznek magukkal ezek is nemcsak a piroshetes....

akkor még a henger elhasználódásáról se beszéltünk ami megint a 4T hez nyomja a mérleget kopásilag ha csak kicsit is de bizony....többet bír egy négyté henger....az árakról meg ne is beszéljünk mert míg egy 2T henger dugóval komplett 800 euro 240 000 ft nagy drága 4T-hez meg pont 400 € a komplett azaz 120 000 ft....az, hogy kétszer annyit megy el meg se említem mert már így se fogadják a kétütem tulajokat a korházak....hiába a nagy kedvezményeim amit a 2ütem javára mindenhol vadul használtam a matekba, hogy ne legyen olyan túl éles a kontraszt .... miről is beszélünk megint.....?

szóval egy dolog mi mennyibe kerül meg mennyi benzin de lényegében nagyban ez dönti el mennyire fáj a pénztárcádnak pár év ezekkel a lovakkal...még ha nem is fontos a pénz ebben a sportban ....de azért mindenki erről beszél melyik az olcsóbb még az is akinek állítólag nem számít....


szarintem .....a hiedelmek álhírek a tudatlanságból táplálkoznak és onnan látszanak terjedni a levegőben, hogy példának véve..mikor pár magát hardendurósnak mondó fiatal 16 éves kisgyerek motorozik nulla forintból arol kettő tével és egy ezressel a tankba soha nem cserélve semmit a földutakon....valami használt szarral ami határeset a széteséstől...vagy egy ugyanilyen 4t vel és mondjuk egy pár esetben szétdőlt nekik a négyté a nagy odafigyeléstől és már mondják is hogy ez szar meg drága meg szar a ktm meg ilyesmi hülyeségeket beszélve....meg a kétütem occsó...mert 30 ért esetleg beleejtenek egy dugót és full generálokról áradoznak ....és hogy milyen jó a kétté....
szóval és életükben 2000 kilométert mentek motorrral a pampákon összvissz...hát miről is tudnának beszélni mi tud történni ? sok év alatt ....de beszélnek ettől függetlenül a nulla tapasztalattal... csak leginkább hülyeségeket a szájukon aztán meg esznek vele....

na mindegy ennyi jutott eszembe a nagy csatározásról.....

és akkor le se írom pár ismétlem kettő darab előnyét a 2tének a 4t vel szemben ami endurózásnál szóbajöhet ....de itt is kérdés mennyi hátrány jön vele...mert versenyzők erzberg meg ilyen helyeken a kifejezetten a súlya miatt sokan ezt használva... itt vidéken is mindenki szétsztárolja a 2T-t....(nem mondom hogy szar ha figyelitek ) és számos hátrányáról mintha megfeledkeznének emberek(leginkább erdőben találkozom ilyenekkel)....úgylátszik ez a divat...mert bizony ha az igazságot keressük akkor ezt is el kéne mondani már valakinek.....

ez is egy jó téma lenne ...pont mint a kétütem ingyen megy ....
déw
elnézést kérek.
több komolysággal kezelem a gombádat..és a power valve-d
ez minden képp töb agyalást igényel mert megengedhetetlen..ismátlem megenegedhetetlen hogy kopottan ott csilinpáljon ill ha akár mi is van ...nem eshet be!
te is tudsz olyan ütközőt fabrizni..akár egy csavar a núth végébe ...vagy valami okossabb záró vég..és már nem is tud beesni!
szerinted az mi..az egy henger-hüwely....
az benne ott meg...gomba...
tehát a te verdádnak hÜvelygombálya van.
canestenpro-x al kenegesd. de valeszeg a pauwelszelep belátogató kívülállótól kapta el.
déw
hozzád képest.sztívönsz szpílberg...elmehet a picsába...a csillagok hálelújában nem volt ennyi efektus...bevágott szöveg...összehangolt kép és zene mint a te 3 percedben . . .

amúgy viszont szomorú tény hogy a 10en éves 380sx(2001 telója volt de a blokk az 1998as volt ,hidró QÚplung nélküli még) szóval azok olyan 3 lépcsős paúvell szeleppel ellátva amik nem halnak be 2évente miközben eljátszák a megszakadok inkább de megnézem a dugót testközelből
ez szŐrnyŰ
azé nyugodgyjá meg bálint a gasgas tényleg takarékossabb mint egy 2t ktm elyikszcély..ezt láttad is, érezted is.
ÚnDORitó vagy zozi
hát a kétté fanokat... ..
kinyírtad azér kussol mind...most agyalnak hogy is tudnák ezt a matekot a javukra forditani...
hát meg mondom én mert aki nálam többet számol fejben ...még a shárp géped sem számolt annyit mint buksi.
csak is ha reciprokkal számolunk akkor jobb a kétélynek. . . recip-rokka. . . .

és akkor az igazi kegyelemdöfés...rezonátor/ odabaszott kilóméterenként peróra?nem a perórára baszod oda hanem a sziklára meg a... mindenhova..mány széptugatott feljáróvégeken beakadó...szemét
a asrat olyan szinten tölti föl a kigyólyára mintha egy homlokrakodót rakna fel az ember és leengedné hogy kitiszttílya az utat...a többi 4tély előtt.hahaha

a súja az a 10kiló... hát a bergecskére rácsodálkoznka ám a többi...ek hogy a picsába ilyne könnyű 103kilógram...peróra.
hát a gasgas ..ec 300 az nehezebb!

de nem is baj. nincs is ezzel baj csak ne vigéckedlyünk már hogy kié a jobb olcsóbb szebb...az igénytelenség...az igaz lehet...meg az erdőben javitás is...de hogy occóbb lenne...
hát sokszor az occó a drága..de kibaszott drága.

remélem szali-ajtós nem olvassa.. mer sokkot kap...
nek ia 12litykóüs tnakja szok kifogyni olyan 55km körül akkor a berg kb4,5 liternél jár...de én mindég mondom ne hozzon + benyát ha 2en megyünk mert a bergből tudok adni neki ...3 litert!csak olajat hozzon ahoz.
jo reggelt, vajon a vietkongok kávéztak..?
jó reggelt vietnám!
na közbe még nem tudtam ágybajutni.....elfelejtettem leírni egy generál történetét....

4T képviselők...KTM 450-525 exc ,,, kb... mondjuk 20-25ezer km-re
ilyenkor egy hajtókar 50-90 ezer csapágyszett a blokkba 30000 ...vezlánc 14000 dugó 40-50 ezer ...szelepszett 30000...veztengelycsapágyak meg himbagörgők 15000 ...tömítésszett szimmeringekkel oringekkel...20000...olajpumpák 10000 .....kuplungszett 25000... (itt a kosár belső agy mondhatni új marad ) ha a karcmentest annak vehetjük...

ez nagyjából elég egy generálhoz.... drágább gyári fasza cuccokkal max árakon számolva....284 000 huf...még mindíg van ötvenpénz az olyan extrákra apróságokra amik nem mennek már még egy kört...vagy a munkadíjra ..akinek meg kell csináltatnia...

egy 300 2T nél egy generál...
dugó 36-42 ...hajtókar 32-45000 ....csapágyszett 25000 tömítésszett 20000...kuplungszett 25000...itt a kuplungkosár meg az agy sajnos szar marad mert aluminium beverődve szartig de ne cseréljük 100 ezerért mert kibírja talán a második generálig...meg akkor már tényleg öngyilkosok lennének a kétté tulajok ha mindent be kéne nekik is tartaniuk....őket még nem is telibe számolom hanem megintcsak középárfolyamon...
akkor ez 140 -150 pénz....
de ennyiért nem véletlen nem írtam felülre mint a négyütemeknél a 20-25 ezer km futásteljesítményt







szóval ami viszont a baj ,hogy lehet olcsóbb kissé a generál de mondjuk már hozzá nagy őszinteségi rohamunkban és akkor szemen se kell köpnünk magunkat beretválkozás közepedte mikor meglátjuk magunkat a tükörben , hogy amatőrbe is másfél annyiszor kell megcsinálni rajtuk ezt a generálozásos témát...ergo (150000x1.5=225000 ft)...minimum a húsz- huszonötezer km- re...és akkor korrekt voltam.... vagy olyan aki pont ezeket csinálja például nap mint nap...akár

úgyhogy a generálokkal se nagyot ingyeneltük ha tiszetességesen csináltuk meg őket...


ja és juteszembe évek alatt a 2T-k sok gyertyájukról nem is beszéltem még darabja 2-3000 ért... jól van csak vicceltem de statisztikailag 6.8 szor annyi gyertyát esznek ugyanazon idő alatt a 2T-k....de ez már a tudomány....hagyjuk ......mert ki kéne ezt is számolni azt mi lenne velük ...szaros húszezer kilométer alatt....
de nyugodt a lelkem mert mindíg odahajlott a kezem feléjük nagy kegyelmembe ......mert szeretem őket szeretek menni velük......a hangjukat ..a súlyukat ....

csak kár, hogy ilyen kibaszott drága a fenttartásuk
előrebocsátom...mondjuk azért a kiscsukáé többet eszik mint az átlag tudom...már onnan is, hogy előtte egy 20 évig kétüteműztem....talán innen tudom hosszútávon mi hol melyik az olcsóbb mi mennyibe kerül...stb.......nem innen a netről olvasom valami veréb cikkét ,hogy melyik a gazdaságosabb...

de leírom kábé ..hogy értsd mire gondolok mikor mondom nem egészen biztos ez a négyté drága vs. kétté ingyenmegy.... meg is szoktam mosolyogni nem is kicsit mindíg ezt hülyegyerekek agyszüleményét...

szóval pl..apró számtan...vagy egy 500 ft -os sharp elsi mate alap zsebszámológép segít .... mindíg jobb mint egy cikk...
persze azért tapasztaltnak kell lenni, hogy tudjuk mit számoljunk mert anélkül ugye nem megy .....na az nincsen sok újságfirkásznak...ill. egyiknek se..ezért is vitázhatnak rajta emberek ....

szóval két vatta új egykategóriás motort kell venni alapul....

egyszerűség kedvéért elsőre itt az enyém egy 525 exc...hasítottam vele 19500 km ert újkorától ......660 üzemóránál van /asszem...a sok egyebet amit cserélgetünk láncot meg fékbetétet amit mindkettőnél kell nem is számolom bele ide/...marad a blokk fogyasztás és olajcsere keverékolaj mint vesszőparipa ....

szóval blokkom még bontatlan ....rejt magába jópárezret még de nem lepődnék meg ha meg kéne generáloznom valamelyik nap,,,,bár erre utaló jelek hozzáteszem még nincsenek...eset nem egyedi itt is több a minta de országszerte ezt az átlagot nyújtják ezek a gépek kis szórással /ez fontos lesz a végén mint slusszpoén
szóval eddig volt 21 olajcserém.....az átlagba az 5 év alatt kompenzálva az árakat átlagolva felfelé kerekítve 6000 ft / alkalom x21 ez összesen ...126000 ft.....benzinem meg átlag 6 liter/100km-rel számolva eddig átlagolva árakat mondjuk 300 forintba (majd a 2T nél is ezt lesz a szorzó) akkor a fogyasztás 19.5 x (6x 10)x300= 351000 ft....

szóval összeadva 477000 ft-ból tudtuk eddig ezt prezentálni a négyütemmel......




akkor nézzük ugyanezt a 19500 km-et kétütemben...

benzin itt nekünk kevesebb mint kiscsukának persze de 9-10 volt az átlagunk mindíg mindenkinek együtthajtás esetén azonos kínzásnál ...akkor ezt is kiszámolom 9.5 L /100km rel..... 19500 km-re ...300 ft/literrel az igazság kedvéért..555750 ft....tegyünk hozzá olajkát mert rögtön beáll a dugó meg nem fog füstölni az erdőbe mint a fene......mondjuk 1:40 be castrol R2 2500 per liter átlagáron hogy sértődés se lehessen ...ehhez a mennyiséghez(1852.5L) szükségünk van pontosan 46.316 liter castrolra ami 115781 ft akkor ez a 19500 km eddig a kétütemmel összesen kerülne 671 531 ft ba ...de még sajnos a váltóolajat nem számoltuk amit ennyi idő alatt (mi 10 óránként cseréltük az atf-et 2000 ért régen )
de gyakoroljunk kegyet a 2T javára ismét mert eddig voltak a szép részek most jön majd ami a szar lesz ..tehát mondjuk trehányul 30 óránként cseréljünk 2000 ft os olajat csak ....akkor 660 üzemóra motorozásnál 22 szer kellett olajatcserélni a váltóban az pedig került 44000 ft költséget jelent...
az mindösszesen .....718000 forint

lenne ....de slusszpoén vagy inkább kegyelemdöfésként meg kell említenem sajnos, hogy ezt a húszezret egy kétté nem járja le bontatlan blokkal ....de nem ám

két dugó biztos de ha nagy volt a hajtás ezidőalatt akkor egy hajtókar is kell a harmadik dugóhoz a 660 üzemóra alatt...szóval ha barátilag számolom és a tapasztalatainkat megint a kétütem javára átlagoljuk akkor legyen csak megint csalva pár csapágyat egy hajtókarral szimmeringeket...marad két dugó pár tömítés mondjuk 80 ezerért és akkor még mindíg nagy kegyet gyakoroltunk affelé hogy olcsó legyen a kétté vicc...

akkor ez a költség itt felugrik 800 ezerre mint végösszeg....
szemben az exc-m 477 ezrével...(ez a szám a kisebb)bővenmarad újítgatni.....

na megyek még pár km-et tovább javítva az átlagot és végleg átbillentve a mérleget a 4T javára mert még dög jó a motorom és a maradék 323 ezerből meg eszközlök egy olyan mindenre kiterjedő fullos blokkgenerált a gépemen, hogy mégegyszer öt-hat évig le lesz a gondom mindenről....persze jó karbantartás mellett....

na szóval ilyenek miatt nem hittem sose, hogy ingyen megy a kétütem....
Ha valakit érdekel, milyen is az az AETC2-es power szelep, itt megnézheti
http://www.youtube.com/watch?v...
A videóban lévő képeket, ha valakit érdekel, nagy felbontásban, kérésre feltöltöm, de nem piszkítanám vele a GasGas fórumot.
A zenét utólag nyomtam alá, de így kurva jó lett, illik a szöveg
Majd ha blokkot akarok venni elterjesztem a videót, mint suzuki RMX250 98/99-es évjárat reklám
A kérdőjelek érdekesek, felmerültek bennem mint hozzá nem értő Mekk Elekben

A henger alján lévő "nemi betegségről" van valakinek infója, mi lehet? Bár sokat nem zavar, mert a felső réteg alatt van, nem felületi foltok.
Előre is köszönöm a választ!
ma vettünk a robira mi is egy 70 es hengert kompletten mert hervadozott,10 éve vettem az asszonynak azóta szolgál..most szakítani fog
keresgéltem kipufogót és találtam komplett stucnit meg kormányt olyan bicajosat a racing bazáron,ott kellene megnézned..
köszönöm, de én soha nem adnák egy ilyen aludarabért ennyi pénzt...

néztem a robogotuning.hu ott is ilyen 7500-8000 pénz..

egyelőre marad a gyári kormány, leszedtem az indexeket nem tetszett.
Ha sokat szaltóztál, meg állandóan feküdt a motor, nem csoda, hogy elfolyt a sok benzin
http://www.futarmotorosbolt.hu...
ronisnak kormány stucni
de iylen szépen mint a cr nem tud szaltózni az 525
Simán. A srác láncdohányos, gondolom amíg ő bagózott, addig a többiek motoroztak a falakon, stb.
Egyértelmű, hogy a 2T többet eszik, mint a 4T, ehhez nem fér kétség, csak lemaradt a mosoly a végéről
olvastam is ...holnap nyomok árlistát...
hétvégén pont egy példa a sok közül ...mentünk hetven km.et....

kiscsuka jött és teletankja 8 L...meg hozott vagy 4 litert hátigyíkba és teherautóval kellett hazavinni ...mikor az 525 ösöm tankja pont félig volt...azaz 3-4 liter fogyott ő már tizenliternél tartott....de szeretnék ilyeneket fogyasztani erdőbe a négyszázvalahányforintosból....
ezt a faszságot te megeszed ?