Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ez még csak a power ...ennyi alkatrész nincsis egy négyütembe összesen na jól van csak viccelek....azt azért még szabad .....
amúgy kéne menni motorozni is csak szólok mert megint csak dumálunk róla.....jöhetnek akárhány ütemű motorok is ....
amúgy nem kell elhinni ezeket a dolgokat mi mennyi mert nem a hiten múlik ..csak azért próbáltam 20 ezer kmre vetíteni a dolgokat hogy jobban kijöjjön a pénz a hosszútáv miatt .....és belépjen a kérdésbe a szervíz meg az olajcserék költsége is, hogy ne hallgassuk el azokat se...ha már vannak ..

mert én csak egy szombatot igazságtalanabbnak érzek szajkózni bár tény ....mégse lovagolok olyanon , hogy a 4t-mmel 2 ezrért szarrá motorozom magam ....és ugyanez a szombat egy kétütemmel pont 5000 ft ...
Ja de ezt azzal kompenzálom hogy kevesebbet motorozok Én idióta fasz Nem iszok én azért annyit ám Csak néhanapján
te meg még iszol is tetejébe
Persze én nem szidom se ezt se azt!Ki ezt szereti ki meg azt!De én sem szeretem mikor megmondják nekem hogy belebukok he meg kell majd generáloznom a motorom.Bezzeg a 2T-n!Lényeg a lényeg hogy erre a hobbira áldozunk nem is keveset de legalább megéri ha kint vagy az erdőbe,ott ahol senki se zavar és jól érzed magad ez már magában megéri!Mi erre költünk más meg elnyomja a játékgépen vagy beletölti az arcába!Akkor nekik is vezessük le mi is éri meg?
hát sok pénz mindenképp......mert már csak úgymondom közösen nem a vitához...hogy ahhoz hogy többszázezer ft benzint elnyomjunk ahhoz nem egy gumi meg fékbetét teló csapágy meg féktárcsa egyebek kellenek méregdrágán ....ezidőalatt...ami megint nem kevés pénz...
úgyhogy tényleg nem olcsó ez a sport ...













főleg kétütemmel
nehgy tovább ássad a szakadékot a két tábor között.....nem győzöm betemetni a kété javára alulszámlázva mindenütt....

de azért szeretem őket....

meg bálintot is azért mert 2 ütemes ....mert hajtani is vele...hiába ír itt mindenfélét ......motorozni tud ...meg azért se haragudhatok rá mert gazdag mert 2T tart fent....inkább irígykedek....

na kopjatok le .....
Zoozee nem azt akarja bizonygatni, hogy kevesebb alkatrész van a 4T ben
Hanem azt akarta itt levezetni, hogy melyik a gazdaságosabb buli, s ahogy sejtettem az elején ez így is van a mai benzinárak miatt, hogy a 4T gazdaságosabb, mint a 2T, ebben teljesen igaza van.
S ilyeneket nem is írkált, hogy a 2T-n, hányszor lezúzzák a rezokat és az mind plusz költség, ha meg ráteszed a rezovédőt, olyan nehéz lesz mint egy 4T
Manapság ha valakinél a gazdaságosság mérvadó, akkor nem vesz 2T-t, hanem 4T-t vesz, bár aki nagyon gazdaságos akar lenni és megtakarítani Zoozee kimutatása szerint azt az évi közel fél millát, nem vesz motort
Hát ja mert több 2T enduro nem is nagyon van.Ebből a 3-ból 2 KTM .Ja van még olyan is hogy féktárcsa/fékbetét!Mivel motorfék ohne 2T-nél ezért úgy veszem észre hogy fele annyi időt bír mint a 4T-nél 4T Ja meg nem kell karburálgatni,légszűrőket évente újat venni mert elhasználódik és van normális öninditója ami komolyan jó cuccos.De én hobbista vagyok csak szóval én mindkét ütemet szeretem csak 4T-m van az mellett lobbizok
én meg ha vennék endurót csakis----- kétütemből...300 exc ...husaberg fe300....GG 300ec ...ezzel kivégeztük a kéttéket...

négyütemből meg ktm exc vagy ktmexc ....
na elszaladok dolgomra, majd elolvasom a tudományos irásotokat....

amugymeg az én motorom 3 litert eszik 100-on, sosem kell felujitani ha kell akkor is megküldik kinábol 12 forintért...
Jóreggelt!
Hozzászolhatok én is a 2T vs 4T hasonlítgatáshoz?Na egy picit!
Szóval amit zoozee leírt az tény meg amit bálint is írt az is!De itt a lényeg ott van hogy ki melyiket szereti jobban!Mert hiába kerül x összegbe egy 4T fentartása,akkor is 4T-t választja az ember ha neki az fekszik!Mi hobbimotoros testvérek azért elszámolgattunk hogy melyiket olcsóbb fentartani a 525EXC-t vagy a 300EXC-t!Árba gyakorlatilag majdnem egy árba voltak használtan!De súlyosan több pénz ment a 300-asba.Gyakorlatilag dupla annyi pénz!És ezek tények persze az enyémhez se kellett még hozzányúlni!DE!Amit én mindenkinek elmondok mert így látom és lehet nem nyúlnék mellé,ahogy ronis is mondta hogy más 4T enduro lehet nem ilyen adattal jönne ki!Bár lehet azok az endurók ahogy zéé is mondta nem is igazi endurók!Szóval nekem ha az 525 helyett kéne másik motort vennem,akkor biztos nem vennék 4T-t vagy újra 525-öt vagy 450 EXC régiblokkost!
műanyag olajszivattyúk remekül mennek .....köszönik jól vannak..
és ezek nem is lennének bajok..a bajokhoz képest


de szorítkozzunk vissza az endurókra(mert én se az sx ek 16 literes fogysztását vettem alapul a matekban az igazság kedvéért meg 5 óránkénti olajcseréket) .... mert akkor évi 300 ezerrel meg kéne toldani kb. a költségvetését a kétütemnek még...


visszatérve enduró ...vehetjük újblokkosakat is...bírják ezeket a terheléseket..kilométereket ..csak ott olajfogyasztással járó költségkeretet kell beiktatni ..ami biztos évi 10 ezer ft os többletet jelenthet max. kb...de a többit tudják ..(a kuplungjuk nemörökös mint a régiblokknál írtam) ez az új 500 asnál ismét kijavítva...

amit múltkor kezdtem vesézni...most előjött az ára....

tény hogy drágább a ktm meg az alkatrész meg szar.....legalább is itt a neten mindenképp.....ez alapárán kivül a boltba meg erdőbe valahogy nem észrevehető...sőt a gyakorlatban inkább szemetszúróan fordítva van....hangsúlyozva ama pozitív tényt, hogy ktm hez azonnal van minden ...

eddig kaptam 1.9 mft-os ajánlatot egy mezei tavalyi 300 ec gasgasra (azok ne reklamáljanak most akiknek írtam árajánlatot kérve és mégcsak nem is válaszoltak )...mostmár komolytalannak tűnnének...szóval itt is németből jönne a vásárlás legjobb áron lehetősége... itt sincs még papírkérdés de nem sixdélysz meg nem is 2012 es...lehet ezt is fokozni de ennyiért hozok haza ....siksdélyszktm et frisset....
aztán hagy ne mondjak árat de kicsit többé négyüteműt...ugyanilyen gasgasos felttételekkel...itt sincs közte egy generáljavítás árkülönbözet még a jóindulatommal se ...még ha a kétté "olcsóbb" is mint az előbb kiderítettem...és még kedvezményemet se véve igénybe...

azért írtam elején, hogy egyforma motorokat vegyünk alapul újakat hogy ezt a kört már ne fussuk amit futunk most

de tény hogy olcsóbb egy kétütem újban mint egy négyütem...
szeva.. gyere kitört a 2t vs 4t háboruuuu...

valoszinűleg zééé tudományosan bebizonyitja délutánra hogy a 2t-ben több erősen igénybe vett alkatrész van..

és miszépen el is fogjuk hinni...

csak ahoz elött megiszok egy pár páleszt,
Szóval canesten
Hülyéskedek te, nehogy komolyan vegyél
Hupsz, mennyit írtatok
Beindult a 2T vs 4T harc
Még nem olvastam el, de én arra szavazok, hogy a 4T lesz a gazdaságosabb a mai benzinárak mellett.
jááájjjj viktor kis vével..

mielött enyi hűlyeséget leiirsz szoktál utána olvasni a dolgoknak?
csakmert az ec 300-as 103 kilo, indexestűl elöl-hátul lámpástul, világito tekercsestűl, műszerfalastul kormány kapcsolostul...oldal sztenderestűl, 6 sebességestől...

erre összehasonlitod sulyban a te fostalicska FC- krossz motorodal? bruhahaha...

azért ez viccnek is gyenge volt...
Szép reggelt!
megmutatnám a robbantott rajzot lehet elcsodálkoznál azért arról a rengeteg alkatrészről mennyi szar van a kéttében is ...
sőt meg is fogjuk számolni ma...pontosan...
most már át ne menjünk a hülyeségbe hogy vegyünk alapul egy szarráhegyezettt négyté crossgépet feltuningolva némethkori kezei közül 60 üzemórával és hasonlítsuk össze a 100 ezer kilométert futott valamilyen strapa kétütemmel...mert ezen visítok akkor
és akkor a KTM SXF,-ek 250-450, új exc 530, 450, ... soroljam még?

mindig a régi exc 525, 450-el példálozol, ami tény hogy egy elég jol eltalált darab, nade akkor beszéljünk a műanyag olajszivattyurol, amiből 2db van, a zseniálisan ostoba vezérműlánc feszitőkröl ,és a többi stb stb.....
na ettöl a power szelepes alkatrészes, meg membrán lapos dolgon jokat vigyorgok....

még nem láttam embert aki ilyeneket cserélgetett volna, max ha valami konkrét baja nem volt akkor, NADE a szelep az kéremszépen igencsak komoly munkát végez pl 6000-es fordulaton... aztán ha elbucsuzik a fejétöl csunyán piros 7-es szindroma van, szoval nem választhato opcio a vajon kicseréljem-e tipusu mondat...

zéé, csak kérdezem, te ugye szerelő vagy.? láttál már robbantott ábrát 2t illetve 4t blokkrol?
akkor miröl is beszélünk?
a 4t-ben 3-szor , mondom HÁROMSZOR anyi alkatrész van, mint egy 2t blokkban, akkor nehogy meg akarj már győzni rola hogy ugyan anyi a felujitása .... komolyan holnap eladom a kecskét és veszek valami elpusztithatatlan 4t-t....

csak vicceltem...
japánokat persze hogy kifelejtettem ...hát enduróról beszéltem ....sose csináltak endurót...annak látszó tárgyakat igen...


amúgy a matek nem rossz szerintem mert ezek velem történtek meg történnek...
zééé ez jo volt igy reggelire, kár hogy a fele sem igaz ennek a mateknak

én leszarom hogy ki mivel megy, mire esküszik 2t-vagy 4t, de a saját sok évtizedes gyakorlatomban kb fele pénzt költök a 2t-re, mint anno a 4t-re... ez saját bőrön szerzett tapasztalat...és most a 2t ENDUROKROL beszélek,

folyton ezzel jöttök hogy 525, akár el is hiszem mert látom a környezetemben is hogy sokat biro joszágok, de még a régi 450 is, csakhogy kifelejtitek a többi 4t motort, japánokat stb...

meg aztán folyton kihagyjátok a matekbol azt az alap igazságot hogy egy 4t majd másfélszer többe kerül hoppácska... amik sulyos 100 ezrekben mérhetők egy azonos évjáratu 2t-4t-nél....
márpedig abbol jo sok benyát , gumit, meg generált meg lehet oldani...

aztán az is kimarad a matekbol hogy egy 2t-t egy első éves számitástechnika halgato ,vagy egy pék tanulo is megcsinál otthon, egy 4t blokkot már nem..
más kérdés hogy én ,vagy zéé megcsináljuk meg még egy páran itt akik gyakorlott autoszerelők stb, de a motorosok 90%-nak ha oda adnál tálcán egy csavarokra bombázott 4t blokkot hogy ergye rakd össze elég csunyán néznének...

sok mindent rá lehet fogni a 2t-re mint "hibát" hogy pl keverni kell a benzint ami sok embernek macera, hogy kb 15-20%-al többet eszik, hogy rajta van az a sérűlékeny rezo, hogy nem anyira kezes mint egy 4t, (kivéve a 300:) de nehogy már lyukat akarjatok beszélni a hasamba hogy még a fentartása is többe van mert még a végén elhiszem....
persze ahoz el kéne hogy menjen az eszem...
merthogy azt látom a sajátomon hogy tankolom és megyek-csak megyek vele, és még mindig megyek, néha leveszem a hengert ami kb 10 perc, persze ugy hogy az egyik kezemet a seggembe dugom hogy ne legyen tul könnyű, rámérek a hengerre beledobok egy new dugot , minden másodiknál egy hajtokart aztán megint csak tankolom, tankolom ohne probléma...

közben körülöttem fele enyi futás teljesitménynél, az új 450 exc-k már megint ugy füstölnek mint a gyárkémény persze kéken, olajat visznek a hátizsákba mert nem bir ki 1 motorozást az olajszint az 1-1,5 éves motoron,aztán jönnek mindenféle nem oda illő hangok ciripelések,vajon mi lehet, már megint...
meg az is van hogy jön a nagy csattanás és valami szétszállt a belében, és még kb estig sorolhatnám a vidám példákat...