Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jó napot!

Tengelyig érő sár megvolt belemegyek érzem süllyedek elfelé mint a léket kapott hajó gyorsba leugrottam róla és sikeresen áttoltam a mocsáron ahol emlékeim szerint a nagy eső és hó előtt simán át lehetett menni
Társaim mögöttem beragadva, Laci feküdt az RM alatt a vízmosásban. Hasi elásta a KTM et ja motort cseréltek pont
RM nagy nehezen kicibálódott, KTM-et 3-an húztuk ki.

Egyébként a KTM SX 360 egy erőmű, gondoltam, hogy erős, de ennyire...számomra kezelhetetlen volt, az igaz alapjáraton felment mindenhol, ahol próbáltam

Az extra szopó sziklás feljárók kevés fával viszont majdnem olyanok voltak mint nyáron, gondolom itt nem marad meg a víz és nem tud átázni.

Berúgókar túlélte a mai napot
Hahó Dew...

egri vagyok,nekünk közel van lábon is...
de te sem vagy messze innen...
Hy


én mindig fújkálom szilikonnal....nem ázik el olyan könnyen
Érdekes ez a kipufogó hőmérséklet. Az első gyanús dolog az volt, hogy 2T motoron nem jellemző, hogy belilulna-kékülne a rezó, amíg a 4T motoroknál a könyök gyakran színváltós lesz. Így jött az ötlet, hogy meg kéne mérni, mégis milyen hőmérsékletű lehet a rezó. Irány egy környékbeli legelő és az égéshez megfelelő mennyiségű levegő adagolásával (javarészt kopp gáz) időről - időre ellenőriztem a rezó hőmérsékletét. Gondolom, nem árulok komolyabb titkot, ha leírom, hogy a hengerhez közelebb mértük a nagyobb hőmérsékletet. Nem emlékszem a pontos értékre, de határozottan 250 Cfok alatt volt, kb. 5cm-re a hengertől (természetesen több dolog is befolyásolja ezt pl. külső hőm., karburálás, vezérlés, stb.). Azt gondoltam, hogy a boltban kapható szénszálas rezóvédők a magas hőtűrésük miatt különlegesek (különleges = nem akarom kifizetni ). Ez az üvegszálas történet a rezó és a védő között nekem új, de utána nézek, hogy hányan alkalmazzák.

Ronis:
Az OSSA kijött egy új elrendezéssel, várom, hogy mit reagál rá a piac. Sajnos gyakran nem a műszaki tartalom a meghatározó a siker elérésében
A normál szivacs magába szívja a vizet, plusz 5 kg.

A bőr részéről ment le a festékréteg, gondolom, így hamarabb magába szívja a vizet.
a blokk alá bármilyen szivacs jo...

a csizma ilyen cucc....a fehér besárgul stb... sokat nem érdemes vele foglalkozni...én még sterimobozni is szökő évente szoktam csak... minek..
A csizmámról (sidi flexforce) lassan lemegy a máz (sterimózás, idő, emelek, stb)

Van valami móccer a regenerálásra, hogy vízállóbb legyen a bőrös részeknél?

Másik: hol lehet olyan szivacsot kapni (vagy helyettesíteni mással) , emberközeli áron, amit a sár ellen lehet betenni a blokkvédő alá?
amelyik a rezot is védi az 180 dodo...
doktor ur ki kell ábránditsalak.. az is kutyagumi... de cserébe legalább jo drága...

a sáros vizes falevél ugyan ugy meg tudja tömni belül...ami elég bosszanto, de a legnagyobb bajság az vele hogy az egész első rész pont a rezonál log a levegőbe..nincs felfelé kitámasztva...
kap egy nagyobbat a rezo ugyan ugy vetemedik , rogyik nyagban alatta és utána feszül a picsába...
igazi félmegoldás occson....
tommy, jogos a meglátás...

szerintem nagyon jol látják a tervezők is a problémát, de minek nyuljanak hozzá az áttervezéshez amikor jo nagy piac épül a rezo -kipufogo -hűtő gyártásra... aztán még a végén nem fogyna semmi...

erre érdemes lenne ráfeküdni , mint egy kisműhely, pár vállalkozo szellemű ember simán át tudna faragni egy egy 2t elrendezést... ami utána piacképes cucc lenne...

el is mondom hogy gondolom... főleg neked zsirferi kolléga...

a lényeg abban lenne venni egy olyan 2t motort amiböl sok van sokat adnak el... na arrol lebontani plasztikot hűtőt stb, és ugy áttervezni a tankot, jobbos hűtöt , hogy a rezo első kanyarja szinte rögtön felfelé kanyarodna, vagy oldalra, gyakorlatilag a soha nem sérülne plussz vékony alul kategoria lenne...

levédetni a dolgot, aztán ezt a szettet lehetne árulni csiliárdokért kittben , de még a gyárakat is be llehetne probálni hogy vegyék meg a dolgot....
Szerintem a legjobb a gecsa motorján lévő hyde féle megoldás.
szewasztok
nekem konrétan azzal a steppeltre varrt kipufogo tömő anyaggal volt kitömve, beleszabtam, ragasztottam aztán ugy volt felszerelve...

mindegy mit raksz bele hőállo cuccot attol ez a pocsolyás átázos sztori játszik...
nem gyapot... hanem üvegszál.
na ezzel meg azabaj hogy az occso hőszigetelő gyapot az első sáros pocsolyátol vizes lesz, és mint egy szivacs dolgozik ott bent, a rezo tök hamar rozsdál, tiszta sáros a gyapt.. szoval kutyagumi...

volt ilyenem pontosan a seminél 1 picit ért többet...
joooo reggelt vietnyám.
nekem ez van
//s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...
ami a gyantát érinti nem a gyanta a trük, hanem azh hogy a gyanta és a kipuf köze raksz olcso uveg gyapotott. nincsen az a gyanta ami kibirja a 700 fokos kipuf gazokat de meg ha azt mondod 400 azt sem, ezért a megoldás a fenti képen lévő alu védö.
a rezot nem uts álova kel tenni hanem meg kell védeni az utesektol.
szoval nincs olyan gyanta ami hö állo.
Év elején merült fel ez a problémakör.
Sikerült beszerezni az első 2T motoromat és itthon jobban szemügyre véve a dolgot egyből kiderült, hogy a motorgyártó nem számított arra, hogy a hozzám hasonló emberek számára a kipufogó nem egy stabil megoldás - szép, meg minden, de meddig?
Szóval meg kéne védeni - alu, kontra kompozit.
Kompozit: Carbon volt az elképzelés, de a gyanta nem is olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik. Megmértük, üzemi hőmérsékleten 200 Cfok felett volt a kipuf hőmérséklete. Többek között beszéltem a Novia Kft.-vel is, de ha jól emléxem 160 Cfokig tudott nekem ajánlani gyantát és más is akiket sikerült elérni... Ellaposodott a történet.
Van egy másik probléma is. Hiába védem meg a kipufogó felületét, ha egy nagyobb pofont kap, lehet, hogy nem horpad be, de elmegy az egésznek a geometriája (ráhajlik a blokkra, vázra, szembe jövő teherautóra, stb.). Azt gondolom, állványt kéne építeni neki, ami itt-ott feltámaszkodik és akkor nem a kipufogó venné fel a terhelést.
Ezért aztán maradt az alu védelem 6-8mm légréssel a kipufogó és a védőlemez között.
Visszatérve a kompozithoz, pontosan milyen gyantát használsz a rezóhoz és honnan lehet beszerezni, valamint mekkora tételben (ha tényleg nem titok)?
Ezt az epoxit használták festőműhelyek padlójára mert kopásálló nincs szikra csak sima tisztítható felület..na egyszer nem kevertük rendesen össze géppel ahogy a használati utasítás írta,volt ám ragadós lekvár a földön oldószerrel meg ami volt próbáltuk felszedni....emlékezetes buli volt..állt miatta a suzuki gyár festő részlege
jah de a karbon nem törik sem a gyantaja hanem hajlik,
ha viszont epoxybolcsinálod akkor körbe is hajlithatod nem törik el.
a legjobb anyag a kevlár az nem csak huzást bir hanem nyírást is.
egy hszti van vele k. nehéz vágni, söt ha csiszolod vagy flexeled füstöl szikrázik s nem kopik el. durva nagyon.
van hogy azert rakunk acelt bele a karbon védőbe hogy mégis valami kopjon el, mert olyan brutál hö keletkezne.
az uj anyagok nagyon jok. en pl. akinek árultam ilyen cuccot örök élet gart adtam anyira biztos az anyag.
ha a gyanta elfárad, akkor lecsiszolod ujra gyanta ozt kész.
Csak azért kérdeztem mert valahogy 90 körül mi is nekiálltunk ilyen üvegszálas dolgokat gyártani,csináltunk sárvédőket meg ami nem volt ilyen egyszerűen beszerezhető mint manapság...pont semmit nem értek..egy eldőlés és szanaszét repült..úgy jutott ez eszembe hogy nemrégen láttam szilánkokra hullani kötőanyagot egy karbon elemről..a gazdája mondta hogy sokat kapott már és berepedezett..
Szerintem semmit sem változott a dolog csak üvegszál helyett karbon van szövet helyén...
Hejj,de te nem ott vagy,hanem itttttttt!
Átveszem má én is 8-12óra x 10 píz az korrekt a trelókéé csak me ez is rákkeltőőő
figy ha megfizetik, toljad.
de ne a pornépnek ad elmagad ennyiert.
enyi lovét csak nagy multiknak lehet szamlazni, vagy 1cer kutyaknak azt soha tobbe.
a 10.000 Ft / ora ne mis drága komolya szakmunkara, tudván rákkeltö s halálos.
németben vagy amerokában 50-100 dollár 1 ora szakmunka de komoly.