Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem tudom, hogy Esély Petya miért nem tette ide fel? Lehet, hogy még át akarja írni, dehát Én tudom hogy Ti kíváncsiak vagytok!

2008 TOSCANA

06.07.

Reggel 4re volt megbeszélve Furival a találkozó ezért előző nap már
mindent összepakoltam és 4re odagurultam Furihoz. Az eső egész este
esett akkor állt el mielőtt elindultam. Esőruhát nem is vettem fel bízva
abban hogy többet aznap már nem fog esni. 4 után pár percel elindultunk
hogy találkozzunk Tibivel. Ahogy átmentünk a városon leszakadt az ég.
Amikor odaértünk a benzinkúthoz felvettük az esőruhákat, azaz Furi csak
fel vette volna de a tegnap frissen vásárolt esőruhán szétszakadt a
zipzár. Vissza kellet neki menni a régi esőruhájáért. Tibi közben
befutott így mire Furi visszaért teljes volt a csapat de az eredeti
tervhez képest majd 1 órát csúsztunk. Rá álltunk az autópályára és
gyengén szemetelő esőben feltoltuk Pestre. Ott Erkikék és Kizs már a
megbeszélt helyen várt ránk. Ők is alaposan beöltözve. Gyors kaja és
irány az M7 Székesfehérvár ahol a Díszkiséret első része csatlakozott
hozzánk. Sajnos elnéztem a behajtót ézért én az autópályáról integettem
Beardéknak a sor többi része befordult a találkozó helyre ahol Beardék
már készen vártak és így mentünk tovább. Siófoknál rövid pihenő telefon
Tompinak hogy indulhat. Majd végig toltuk az M7et és kb 11 körül
Tornyiszentmiklóson voltunk. Ott már várt bennünket Tompi és Janó. Így 9
motorral léptük át a Szlovén határt. Az eső hol esett hol sütött a nap
de az esőruhát senki sem vette le. Rövid várnézés Putuj nál Majd
Mariboron keresztül irány a Faarkersee. Itt olyan kempiget találtunk
ahol még családi zuhanyzó is volt a gyerekek örömére kacsás körforgó
folt a családi fürdőbe beépítve. Erik legnagyobb megdöbbenésére. Viszont
ami a lényeg meleg volt a fürdőben így valamelyest átmelegedtünk az
egész napos ázás fázás után. Mi Debrecenből kb 800 Km et mentünk aznap.

06.08.

Irány a napfényes Itália!

Reggel változóan felhős volt az ég. Rövid búcsú után megváltunk a
díszkisérettől ők kelet felé mi nyugat felé vettük az irányt. Rövid
tanácskozás után a többiek esőruhába bújtak én bíztam a jó időbe és nem
vettem fel. Hál istennek nekem volt igazam! Az első megállónk után
szépen kisütött a napocska és a többiek is nekiálltak vetkőzni. Ezen a
szakaszon már nehezebben haladtunk. Mivel az utunk az alpok déli részén
vezetett keresztül jót kanyar vadászkodtunk. Sikerült a gumim mindkét
oldaláról eltüntetnem a majrécsíkot. Az egyetlen problémát csak a benzin
ellátás jelentette. Szerencsére Janó lelkileg felkészített bennünket a
kezelőnélküli automata kutakra. Azért megvártunk 1 taljánt és a
háttérből meglestük hogy tankol majd rövid szerecsétlenkedés után
feltankoltuk a járgányokat. Az út amin jöttünk a helyi Mátra lehetett
mert rengeteg motorossal találkoztunk. Ahogy kiértünk a hegyekből kis
ízelítőt kaptunk a közlekedési viszonyokból mert az 1ik kereszteződésben
felborult motor volt autó alá szorulva. (a motorosnak volt elsőbbsége az
autónak szép nagy stop tábla volt ki függesztve) Később aztán volt a
soraink közzé befurakodó közben az öklét rázva ordító autós. Nagyon
nyomta neki nem volt elég ami kb 100 körüli sebességünk. Nagyon
gondolkodtam rajta hogy amikor utolértük 1 lámpánál hogy előre megyek és
lerúgom a tükrét. De aztán nem bántottam. Szép nyugodt tempóba este 6
felé érkeztünk meg Bolognába.


06.09.

Tompi nem hisz a GPS-nek.

A mai úticél Rimini 1 kis fürdéssel és San Marinó. Rimini 120 Km re volt
a kempingtől kb 8 kor indultunk úgy számoltuk legkésőbb 10re már a
parton leszünk. Tompi az élre állt de nem arra vezetett amerre a GPS
vitt volna bennünket. Hozzátartozik hogy Bologna és Rimini között van a
9 es út ami egyenesen összeköti a 2 várost elméletileg egyszerű út.
Gyakorlatilag halálosztó. A 9es út bevitt bennünket a belvárosokba ahol
csak tötyörögtünk. A GPS rávitt volna többször is bennünket a városokat
elkerülő szakaszokra csak azt hittük hogy azok fizetős szakaszok. Tompi
a x edik eltévedésünk után ráadásul el is szakadt tölünk. Ekkor már
nagyon untuk az egészet kb ½ 12 ő volt. Rámentünk az általunk fizetősnek
hitt város elkerülőre amit a GPS is ajánlott így 12re lenn voltunk a
tengerparton. Tompival is ott lenn találkoztunk. A fürdés időhiány miatt
természetesen elmaradt. Irány San Marinó. Rimini-San Marinók b 20 Km re
van egymástól. Mi a GPS-t követtük Tompi 1 körforgalomban kivált a
csapatból és a saját útját követve jött San Marinóba. Rövid idő alatt
felértünk. A motorokkal egész a csúcsig mentünk és természetesen ingyen
parkoltunk. Tompival fenn a fellegvárban futottunk össze. Megnéztük a
várat ahonnan csodás kilátás nyilt a környezetre. Itt még délután lett
volna 1 kis dombok közötti csavargás de már mindenkinek lege volt a
mellékutakból. Erik állt az élre és a GPS-t követve az autópályán vissza
motoroztunk.

06.10.

Irány Firenze!

A tegnapi esetből okulva autópályán mentünk Firenzébe. Kempinget keresve
bejártuk a környező hegyeket mert a GPS 2 olyan helyre is elvitt
bennünket ahol kempingnek se híre sem hamva. Az 1. hely még csakcsak
mert ott legalább lakókocsik álltak. Lehet hogy valamikor kemping volt
azon a helyen de lehet hogy csak lakókocsi kereskedés a másik hely
viszont 1 falu közepén volt. Azon a helyen tuti hogy soha nem volt
kemping. Végül Fiesoléban találtunk kempinget ami Firenzétől kb 10 km re
van. Az ára brutális! 23 Euró 1 éjszakára 1 embernek. Mivel már így is
dél felé járt az idő gyorsan fel állítottuk a sátrakat is irány Firenze.
Ha valaki azt mondja hogy Pesten rossz a közlekedés az menjen el
Firenzébe és áldani fogja a Pesti közlekedést! Autóból kb 50% al van
több mint a pesti csúcsban és ehez még hozzájön a RENGEG robogós.
Indexet senki nem használ a robogósok úgy közlekednek hogy mennek ahol
tudnak. A kötelező haladási irányokkal senki sem foglakozik a piroslápát
csak ajánlásnak tekintik. Káosz és zürzavar. Aki oda megy jobb ha a
tarkóján is növeszt néhány szemet. A GPS- azonban bevitt bennünket a
belváros szívébe. A belváros csodálatos én teljesen oda voltam tőle.
Tompi és Kizs unta a tényleg nagyon sok túristát és az ebből következő
embertömeget. Ezért az óváros peremén található erőd felé vettük az
utunkat. Innen csodálatos kilátás nyílt a városra. A mediciek azért
építették hogy felkelés esetén innen lövethessék a várost. Ezután megint
visszamentünk az óvárosba és még 1 ideig bolyongtunk benne. Estefelé
visszamentünk a motorokhoz és valami boltot akartunk keresni ahol kaját
vehetünk magunknak. Beütötték a GPS-be a legközelebbi Supermarketet. Ez
a pillanatnyi tartózkodási helyünktől 15 KM re volt. Elindultunk a
városból kifelé tartó robogósok és autósok tömegével. A GPS 1szer
elkavart bennünket de nemsokára rátaláltunk a kivezető útra. Tompi
nagyon felbosszantotta magát a közlekedésen. Megfogadta hogy Bolzanónál
délebre többé sohasem jön. (Azért megértem a bosszankodását mert ahogy
az olaszok főleg a robogósok közlekednek az kriminális). A bevásárló
központot csak autópályán lehetett elérni. Természetesen útközben
kerestünk boltot de sehol nem volt. Az autópálya lehajtóját Furi nézte
el. A lehajtó után 200m re megálltunk és tanakodtunk mi legyen. Én és
Furi nem mertünk visszafordulni a pályán a többiek megtették. Mi 12 kmet
motoroztunk a következő lehajtóig ahol megfordultunk és visszamentünk a
kempingbe a többiek addig bevásároltak nekünk is.

06.11.

Motorozunk Toscanában!

A cél Pisa, Volterra, San Gimignano. Pisat simán elértük 1 gyorsforgalmi
ingyenes úton 10 körült ott voltunk és miután megnéztük a várost a
Toscán dombvidék felé vettük az irányt. Mellékutakon szinte forgalom
nélkül simán elmentünk Volterrába ahol teljesen megmaradt a várfallal
körülvett középkori város. Utána irány San Gimignano Ahol azok a tornyos
házak vannak. Mind 3 célpontunk megérte az utazást! Gyönyörű városok
amikben sok időt lehet nézelődéssel eltölteni. Visszafelé megint
sikerült ingyenes gyorsforgalmi utat találni amin pillanatok alatt
hazaértünk. Amikor visszaértünk elkezdődött a variálás a következő napot
illetőleg. Mivel ez lett volna a pihenő napunk amin mindenki azt csinál
amit akar elkezdtek szervezgetni. Erik és Ani a tengerpartra szeretett
volna menni fürödni én Firenzébe akartam visszamenni a többiek
Maranellóba a ferrari múzeumot megnézni. Ezzel nem is lett volna baj de
Furi kitalálta hogyha már úgyis Bologna közelébe mennek akkaor ők már
nem jönnenének vissza este hanem letárboroznának Bolognában. Nekem ez
azért nem tetszett mert így szétszakad a csapat Erikkel győzködtük őket
1 darabig de az istennek sem sikerült őket rábeszélni a visszatérésre.
Aztán Erik lemondott a tengerpartról és abban egyeztünk meg hogy reggel
összepakoljuk a sátrakat az én cuccaimat elviszik hogy ne a felcuccolt
motorral keljen várostnéznem és a többiek elmennek Maranellóba és este a
Bolognai kempingbe találkozunk.

06.12.

Még 1szer Firenze.

Mivel ezen a nap szinte végig egyedül sétálgattam Firenzébe semmi
különös nem történt. Délután elmentem a Bolognai kempingbe ahol sikerült
1 jót aludnom míg a többiek megjöttek Maranellóbol.

06.13.

Garda tó.

Irány észak felé mellék utakon a garda tó irányába. Az utitervnek
megfelelően haladtunk szép napos időben. A Garda tó nagyon szép aki még
nem látta menjen el. Útközben láttunk néhány (a többiek által húdejó nak
titulált sportkocsit) Ott szálguldoztak a tó melletti mellékúton.
Gyünyörű hegyvidéki utakra tértünk rá a gardató után. Valahol a hegyek
között szándékoztunk éjszakázni. Útközben az 1ik megállónál Erik
megemlítette hogy nagyon lapos a gumim. A túra előtt felfújtattam
rendesen ezért gyanítottam hogy defektet kaptam. A kempingig hálistennek
kibírta. Miután felállítottuk a sátrakat nekifogtam gumit szerelni. Még
szerencse hogy az út előtt nem sokkal vettem defektjavító felszerelést
amivel piszok 1szerű volt a probléma megoldása. A gond csak a
leeresztett gumi volt. A készletbe volt ugyan 3 db patron amivel a gumit
valamennyire fel lehetett fújtatni de ha akadt volna más lehetőség akkor
inkább azt választottam volna a gumi felpumpálására. A partont
vésztartaléknak szerettem volna meghagyni. Sajnos csak bele kellett
durrantani 2db patront a gumiba mert a Tompinál lévő pumpából kitört
szelep benyomó tüske. 3 db patron van a defektjavítóhoz és miután 2őt
beledurrantottam a nyomás csak 0,7 bar volt benne. A legközelebbi
benzinkútig elég volt ott felnyomattam rendesen a gumit. Venni kell
pumpát is! Mert ha ez a grimbusz valahol Romániában történik velem akkor
nagy gondban lettem volna. Este a hegyek között már azért elég hidegvolt
a sátrazáshoz. Még szerencse hogy nem a hagyományos nyomkodós melegvizes
zuhany volt a kempingben hanem a csapos változat. Mindenki vörösre
fürödte a hátát.

06.14.

Hegymenet.

Ahoz hogy beérjünk Ausztriába át kellett vágni dél Triolon a magas
hegyek között. Igazi szerpentines kanyargós de csodaszép út volt.
Viszont az idő nem volt túl jó. Induláskor olyan 6 fok körül lehetett és
ahogy mentünk felfelé ez csak hült tovább. A hágó tetején olyan 2300
méter magasan szerintem már fagypont körüli hőmérséklet volt. Átfáztunk
rendesen. Ahogy átjöttünk a hegyen be is menünk 1 úszéli kávézóba kicsi
felmelegedni teázni kávézni. Itt már melegebb volt de elkezdett
nemsokára esni az eső. Úgy gondoltuk hogy ezt a napot ahogy lehet
megnyújtjuk mert akkor az utolsó nap nem kell megint nekünk közel 800
Kmet motorozni míg hazaérünk. Áztunk fáztunk úgy jöttünk egyre
keletebre. A Szlovén határon eldöntöttük hogy ma nem sátrazunk hanem
keresünk 1 panziót ahol felmelegedhetünk és végre ágyban alhatunk. Azért
jöttünk még vagy 60 Km et és marior előtt az út mellett végre találtunk
1 panziót.

06.15.

A panzóval jóljártunk!

Végre kipihentük magunkat és melegben voltunk. A panzió fejenként 19 eu
ba került és ezért még reggelit is kaptunk. A motorokat meg betoltuk a
ház mögötti nagy garázsba haol kényelmesen lefértek. Reggeli után
indultunk tovább Szlovéniából 11kor kiértünk. Tornyiszentmiklóson
kávéztunk és dumáltunk még 1 darabig. Tompitól elköszöntünk akire kb még
1 órás motorozás várt hazáig. A többiekkel ráálltunk az M7re Siófoknál
Erikkék integettek mert a család 1 része ott volt és bementek hozzájuk.
Kizs től Pest alatta váltunk el. Mi ½ 6 ra érkeztünk haza.

Az egész túra SZUPER volt! Jó társaság szép utak! Holnap indulnék megint
vissza!

Esély 0.
Megnéztem, kb 12500-ra van kiírva, tehát valahol ekörüli összeg.
Sziasztok

Tudtok nekem segiteni hogy hol lehet venni a sisakra ilyen maci fuleket vagy szarvakat?

Elore is koszi es bocs hog yide irtam.
A kest az előbb írtam, kb 14 ezer. Igen, nyerek rajta, mert majdnem 20 eredetileg csak a kiegészítő darabka. Eltűnni nem is akarok!
Lehet, hogy csak telószámot kérek, és megbeszéled a pontosat, mert így lenne logikásabb sztem.
Ha te nyersz rajta 1-2-3e pénzt akkor érte megyek! Na nehogymá ne segítsek! Úgyse tudsz eltűnni .
Azt mond h mikor. hol, mennyi kessel legyek ott, kit kell keresni! ne bonyolítsd!
Olvasgattam, de addig nem tudom úgy sem visszaváltani, amíg Tibkinnél vannak az elsők!
Úgyhogy no para!
Erik!
Nem tudom mennyire olvastál vissza, de van 1 kis gond fékbetéteidjel!
Szal ezek neked visszaváltósak? Akkor kifizetem neked a betétdíjat, mert elb...m.
Holnap.
'éccakát
A lényeg lemaradt: a pontos összegre már nem emléxem, de 13-14 ropi.
Még csak ennyit tudok. Egy V-strom Klubos manus intézte, vagy 25 db-ot occóé.
És pízed van? Max 2-3 napra, mert ha jó a téma, akkor fldobom pocstán, de akkor is meg kellene előlegezni. Ez is belefér?
6-kor indulok, fél 7-re a Moszkván kell lennem!
ja bocs! "van az a pénz...!"
Péntek kivételével délután 4 után beleférhet. Mikor hová?
Egy db plexit kéne elhozni, tudod, azt a kiegészítőt, amit Blue is fabrikált, csak ez a gyári. Természetesen nem ma!
BEVÁLLALOD?
ma már NEM!
Mikor? Hová! mennyi cuccért?
Én meló után (4h) ráérhetek, ha, mikor?)
Embörök! (Pöstiek)

Kellene nekem 1 valaki, aki napközben a Nyugatihoz, vagy munkaidő után Újpestre el tudna szaladni egy kicsike cuccosért. Relatíve sürgős lenne.
Főni!
Nekem is van némi videoanyagom. A HELP-en megtöltöm a kazettát, és odaadom laboratóriumi felhasználás céljából.
várjuk! kézdörzsölős szmájlíííí (tu libu dibu...)
ELNÉZÉST!

Ez NEM igaz!
Bocsánat
Jaaaaaa

akkor mégis készült:-)))))))
arról nem készült dokumentáció
Az még Tibkin Mester laborjában hívódik elő.
vazze! A sztenlííís hamutáljavítós kép HOL van?
br....
najó! meggyógyult
Tomika!
most mi van?