Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amúgy "elvileg" gyujtás kimaradás/egyenlőtlen járás, ebből fakadóan emelkedett fogyasztás valószínű. Azért írom, hogy elvileg, mert ezeket 50 ezernél sem tapasztaltam. Lehet, hogy még 80-at is simán elmenne, de azért 50-nél cserélem.
Persze,tihanyban.
Megyek a nulláson,csánoriszhíd.
Csak azt hallottam hogy az istenbarma elmegy mellettem,evvel párhuzamosan a másik jobbról.Gondolom akkor kanyarodtak fel.
Esélyem sincs meghallani.
Nincs tünet! Mert a gyár szerint cseréled 12 ezernél.
Visszhang is van :D
Én pl ha vezetés közben hallok egy motort akkor már sasolom hogy honnan jön merre megy.. kereszteződésekben pláne jobban hallod ha nincs menetzajod..
Aztán ki mint gondolja... ez az én véleményem..
Vidéki kisvárosban élek ( a környéken nincs motorszerelő, régen volt, de jó pár éve mindkettő tönkre ment), és magam szervizelem ezt a vasat is (gépészmérnök volnék....).
Tisza fizika,a h nghullámok terjedése.Na az átrafelé van,megoldás a kipufogóval előre vezetés.
Már párszor végigtárgyaltuk a hangos és gyári dob dolgot........nem kell hinni elég tapasztalni, autóban ülve mennyivel lehet hamarabb hallani a sportdobot mint a normált? Többet ülünk autóban mint motoron így nem nehéz utánajárni, én semmivel sem hallom hamarabb, csak akkor mikor mellém ér nyáron ha le van húzva az ablak és akkor is csak a hangos dörrenést amikor mellém érve gázt ad, de ugye az ablak ritkábban van leengedve mint 30 éve mert ugye a klíma..........a motor mögött hallani sokkal hangosabban nem előtte.
Vissza sírod majd a hangos dobot amikor a kis robogó hangú gsel kimennek eléd az autósok...
Én is ezért csináltattam rá sportkipufogót, na jó.. csak részben ezért
Én is 0 tudással jöttem ide, azért lehet itt okosodni egy keveset a márkatársaktól utólag is köszi mindenkinek
Mivel szorgalmasan cseréltetem én is 12e-ként ezért nincs tapasztalatom: milyen tünetek jelentkeznek, ha már csereérett a gyertya?
látszólag...!!! amugy egyetértek veled...
5 motorral van tapasztalatom, soha nem kellett 24ezernél szelephézagot korigálni...fölösleges volt megbontani. 50nél már más volt a hangja picit,de nem tuti,h állitani kell a hézagon...
olaj és használatfüggő... v2nél gyanitom,h 75e körül kell finomhangolni v 100ezernél...
gyertyát se volna fontos 12ezrenként cserélni, tapasztalataim alapján egy 12e futott gyertya ugyanolyan,m egy uj..nincsenek legömbölyödve az elektródák...
Töltöttem fel képet a motorról. Azóta már a gyári kipufogót visszarakattam, mert a képen lévőnek akkora volt a hangja, hogy menet közben megfájdult a fejem tőle.
Köszönöm a segítséget. Nem vagyok még túl járatos a témában, ezért először mindig kérdezek, aztán cselekszek.
eneos, mol ezek kiválóak gsbe...
autóba valo olajat NE TEGYÉL bele,nem bele valo... föként a kuplung miatt sem, nem ugy van adalékolva! 4T olajat keress!! de az eneos simán jo bele...szakálmetálnál akciós...most néztem épp a hirlevelüket.
szelephézag ellenőrzés "elvileg" 6ezrenként illetve évente kéne. Mondjuk szerintem nincs olyan ember aki ezt megcsinálja :)
egyébként Te hova szoktad vinnia GS-t? Tudsz valami tuti szervízt Pest környékén? Neknük ráférne már egy generálozás...
Persze, ellenőriztessétek, cseréljetek. Írtam: nem kapacitálok senkit sem. Ez egy szabad ország!
A GS-en gyertyát nem 24 ezrenként, hanem 12 ezrenként kellene cserélni a manual szerint, a szelephézag ellenőrzés periódusa a 24 k km.
Mikor megvettem, akkor tettem bele új gyertyákat, azóta meg csak 10 ezret futott a vas. Annyira csekély költség a 2 NGK, hogy szerintem a köv. olajcserénél cserélni fogom őket, a 2 használt meg megy tartalékba az ülés alá. A szelephézagot 24 ezernél ellenőrizték szervizkönyv (és számla) szerint, az most esedékes lesz, mert 47k van a gépben.
Mivel most vette ezért mindenképpen érdemes a gyertya, olaj Csere, nem magy tétel. Ki tudja mikor volt utoljára cserélve.. Én is azért mondtam hogy még idén cserélje ha garázsban tartja mert valóban a régi olaj mocskában ne ázzon egész télen.. Ha meg szabad ég alatt akkor az új olajba a hideg hőmérséklet miatt pára lecsapódthat, nem előnyös utána azzal járni szezonban...
Nem csak a kuplung miatt kell a 4T olaj.
Olajat inkább ősszel, szezon végén cserélünk. Ha nem, akkor a fáradt olajból a szennyeződés a hosszú téli állás alatt kiülepszik a motor zugaiban. Egyes honlapokon ajánlják az őszi olajcserét akkor is, ha nincs meg a km. Én Repsol Moto Sinteticót használok évek óta, a Zsu.hu-n most 7500 a 4 literes kiszerelés. Azért óvatosan az olajcserével, némi szerelői rutin nem árt, mert könnyű beleszakítani a meneteket akár a leeresztőét, akár az olajszűrő deklijét.

És most jönnek az eretnek dolgok! Én nem cserélek gyertyát 24 ezrenként, csak 50 ezernél! Teljesen jól elmennek addig. A tapasztalat azt mutatja, hogy 24 ezernél szelepet ellenőrizni is teljesen felesleges. 50 környékéig simán gyári értéken belül lesznek. Természetesen nem kapacitálok senkit, hogy ebben kövessen.....
Szia én mindig ilyet teszek az enyémbe (CB750) és asszony GS500F-jébe is:
http://www.olaj24.hu/T/repsol-...

itt tök olcsón lehet megrendelni, és kapsz egy láncsprét is. Ha rendelsz hozzá olajszűrőt meg légszűrőt, meg egypár gyertyát akkor talán meg is van a 20e, és akkor ingyen hozzák házhoz. Nekem ha nagyon nem jön ki a 20e, akkor több gyertyát rendelek, nem baj az ha van tartalékba :)
Esetleg még nézelődhetsz, hátha van olyan amit érdemes előre beszerezni (mittomén fékfolyadék, villaolaj, stb...).
Abszolút nem eszi a GS nekünk ezt az olajat
Képeket dobjá mán fe majd....
Karbiszinkron gyertya csere.
Az olajcsere nem nagy cucc... Amit tudok én is magamnak csinálom... de Karbiszinkronra meg szelephézag állításra én is elvittem szerelőhöz
Hű, nagyon köszi az infokat. Az olaj + az egyszerűbb alkatrészek cseréjét én is meg tudom itthon oldani. A szelephézag ellenőrzést, meg egy rendes szerelővel intéztetem. Mit kellene még ilyenkor beállíttatni/megnézetni még?
Szia. Nedves kuplungos motorba, olyan olaj kell, ami ehhez van adalékolva. Az autó olajak nem ilyenek. Az, hogy 4T felirat, az még kevés ilyen téren, az csak annyit jelent, hogy 4 ütemű motorolaj. Alapvetően a legtöbb gyártó gyárt kifejezetten motorkerékpárba való olajat. A GS egy régi konstrukció, nem igényel szintetikus olajat, sőt az olajcsere intervallum is elég gyakori. A 10W40 jó, és manapság minden olaj teljesíti a gyártó által előírt API SE, SF minőséget. Javasolt tehát motorkerékpárhoz (olajfürdős, nedves tengelykapcsolóhoz) adalékolt 10W40 ásványi esetleg félszintetikus olaj. Szintetikus nem javasolt, mert valószínűleg enni fogja, a motor állapotától függetlenül. Ha a gyártó által előírt minőséget nézzük, akkor az általad említett SHELL olaj is jó lehet -ne. Használatával azonban megkockáztatod, hogy elkezd csúszni a kuplungod...
Ennyi tényleg benne van a pakliban... És a motor jól megy nem füstöl, szépen jár...
Ennyi a normális, ha rendben van a gép.