most azt írod, amit én az elején írtam már, hogy akkor lenne valós, ha minden hengernél külön tudnánk mérni a beszívott légtömeget..de ez nem így van...mert nincs rá szükség... hibakeresésnél, diagnosztikánál használják a PPS (first look) szenzorokat...na azzal lehet megnézni a légnyelés különbségeket.....de motorszabályozásban nem használják.
Ha más annyira elmélyültünk ebben, akkor hengerenként kellene gázelemzőt kötni a kipufogóhoz és X fordulatonként hangolni a befecskendezett mennyiséget (ha feltételezzük, hogy a beszívott légtömeg azonos, de ebben csak reménykedünk)....mint ahogy néhány helyen csinálják is, de a legtöbb helyen csak a kipufogó végén, közösítve mérik ezt...
Szó sincs magabiztosságról...ez mind gyakorlat, tapasztalat....
csupán beszélgetésnek indult a dolog, nem kívánok és nem kívántam itt fitogtatni semmit és senkivel hadakozni ismeret és tudás szintről
Ha nem látja az IAPS a különbségeket, akkor csak akkor fogja jól nyomni ( mert ugye ő egyformán nyomna hengerenként) a benzint, ha valóban egyforma a légnyelés.
Mivel nem látja a különbségeket, ezért nem megengedhető a légnyelésben a különbség, mert különböző mennyiségű levegőhoz fecskendez egyforma mennyiségű benzint.
És ne kacsintgass. Amit én értek, hogy zavar van a fejedben ezekről a dolgokról, mégis túl magabiztos vagy.
hát ezt nem így tapasztaltam......ha valaki túrásan megy valóban minimális a kopás ezért van, hogy a teszter alig mutat változást akár elég csak 24000-nél állítani, de aki tolja neki annak 12000-nél már jelentős eltérés mutatkozik pedig ugyanannyi km-t futottak....a motorvezérlő csak egy pillangószelepet mozgat fixen mert a többit ahhoz képest állítható tengelyen keresztül teszi és biza ez nem véletlen.....ha úgy lenne ahogy írod akkor fix lenne az összes, de nem azok.....gyere el ma és nézz végig egy tesztet....mert tényleg sokat tudsz, nyilván többet mint én, de a motorok egy picit másképp mükszenek mint az autóknál......ha csak azt nézzük, hogy vagy 10 évvel le van maradva a motorokba tett elektronika az utókhoz képest....
Hát azért minimális a kopás 12.000 kilométerenként. Érdekes lenne, ha jelentős kopás lenne. Elméletileg -mivel ugyanannyit mennek- egyformán kopnak a hengerek. Nem a szelepekről van szó.
A kopás miatt megváltozó szívónyomást meg ugye szépen és igen pontosan méri a MAP/IAPS ....aminek az értéke alapján "utánamegy" a motorvezérlő. Ehhez nem kell csavarhúzó.... önműködő.
Viszont kopik a motor és az állandóan változó állapothoz kell igazítani .....nem azért kell a szinkron mert elállítódik a csavar(pedig mennyien hiszik ezt) hanem mert a kopáshoz kell állítani....ezért van, hogy aki állandóan tépi annak sűrűbben kell állítani míg a túrás használatnál nem...
Erről beszélek én is..... nem látja! Ezért felesleges.
Általában nem egy hengerről veszik, hanem közösítve egy érték van szívótérnyomásnak. A befecskendezi idő kiszámolásához pedig ez egy fő szempont.
tudod te is.....
Elismerem, tudom ki vagy....mi vagy. Talán már találkoztunk is, Oldklu szervezései közepette.
most azt írod, amit én az elején írtam már, hogy akkor lenne valós, ha minden hengernél külön tudnánk mérni a beszívott légtömeget..de ez nem így van...mert nincs rá szükség... hibakeresésnél, diagnosztikánál használják a PPS (first look) szenzorokat...na azzal lehet megnézni a légnyelés különbségeket.....de motorszabályozásban nem használják.
Ha más annyira elmélyültünk ebben, akkor hengerenként kellene gázelemzőt kötni a kipufogóhoz és X fordulatonként hangolni a befecskendezett mennyiséget (ha feltételezzük, hogy a beszívott légtömeg azonos, de ebben csak reménykedünk)....mint ahogy néhány helyen csinálják is, de a legtöbb helyen csak a kipufogó végén, közösítve mérik ezt...
Szó sincs magabiztosságról...ez mind gyakorlat, tapasztalat....
csupán beszélgetésnek indult a dolog, nem kívánok és nem kívántam itt fitogtatni semmit és senkivel hadakozni ismeret és tudás szintről
Akkor soha semmilyen motoron nem kell szinkron ugye.
Ha nem látja az IAPS a különbségeket, akkor csak akkor fogja jól nyomni ( mert ugye ő egyformán nyomna hengerenként) a benzint, ha valóban egyforma a légnyelés.
Mivel nem látja a különbségeket, ezért nem megengedhető a légnyelésben a különbség, mert különböző mennyiségű levegőhoz fecskendez egyforma mennyiségű benzint.
És ne kacsintgass. Amit én értek, hogy zavar van a fejedben ezekről a dolgokról, mégis túl magabiztos vagy.
A kopás miatt megváltozó szívónyomást meg ugye szépen és igen pontosan méri a MAP/IAPS ....aminek az értéke alapján "utánamegy" a motorvezérlő. Ehhez nem kell csavarhúzó.... önműködő.
Már nagyon várom hogy újra ráüljek
He he,nekem is ezt mondta a szerelőm
Állandó kötözködős.
Engemis cseszegtet állandóan.
Egs nektek
Használat közben nem tekergeti senki el a csavarokat.
Általában nem egy hengerről veszik, hanem közösítve egy érték van szívótérnyomásnak. A befecskendezi idő kiszámolásához pedig ez egy fő szempont.
tudod te is.....