Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

inkább azt agyaljuk ki hogy tudok megszakítani dc 320v 10a áramot amélkül hogy 3 centis íveket húzzon
és max 10 ezerből
Én meg elmegyek a kútra 2perc alatt töltök 1000km hatótávot, a konektorokkal meg szarakodjanak a szarrágók.
Amúgy az első pár hétben nekem volt 10literes fogyasztása is, de éves átlagom 5liter, de sokat mentem vele télen ilyen 5-7km távokat.
2,7liter volt a rekordom 20km városi úton 😁
Tény hogy üres volt a város, és lámpákkal is szerencsém volt.

Mondom. Országúton 90-el, 4.5liter az általános. Optimális forgalmi helyzetben tud lejjebb menni. 6litert nekem csak autópályán nagy tempóval eszik. Haverod nem igazán értette meg hogy kell használni a Priust. Gondolom nyomja a padlót, amikor is lekapcsolja az attkinson ciklust, és sima szívó motorként megy, illetve a féken melegíti el a lendületet, nem az akkuba tölti vissza.

Szerintem a KTM-esek nagyobb gyökerek. Főleg hogy nincs érteme 80-al menni, mert még 100-nál is jól fogyaszt.
Van tölthető Prius.
Pipi, nem is mondtad, hogy videót is csinálsz az utadról 😆
http://youtu.be/NZa3VNdb8Wk
Be kéne vezetékezni az úthálózatot mindenhol úgy mint a dodgemnél és meg van oldva minden, mondjuk aki terepezni akar annak akkor a földutakat is illetve erdőt-mezőt is. 🙃 .....mondjuk talán a Tesla féle vezeték nélküli dolgot lehetne kutatgatni, biztos csinálják is és akkor azzal minden megoldódna.
A ford transit customa pont ilyen
egy ezres fiesta motor az áramtermelő.
Baromi jol megy de nekem nem jó sajnos.
Az i3rex ilyen volt,a valos tapasztalat az hogy semmi ertelme.
Nekem hihetetlen ez a 4liter. Lehet hogy jobb a prius mint a chr de haveré inkább 6-ot eszik mint 4-gyet. De ha siet akkor többet is.
Megvette, vagánykodott hogy milyen keveset eszik aztán valahogy nem tudja hozni ezt a jó fogyasztást amikor haladni is kell. A 80ig simogatjuk a gázt mert sokat eszik meg felháborító. A toyota hibridesek 90%-a egy gyökér, nem mind csak majdnem mind. Folyamat 80-aznak.

Nagyon fasza lenne a prius is ha tölthető lenne, nekem akkor lenne teljes értékű. Egyszerűen nem is értem miért nem kezdték előbb tölthetőre csinálni.
Lexusa van egy barátomnak, az anyósáék kb 8km-re laknak, városon belül. A lány természetesen sokat jár haza, minden nap mehetne full elektromosan ha lehetne tölteni azt a szart, de nem lehet és el kell induljon sokszor a benzinmotor.

Jó lesz és már most is jó ez a hibrid meg elektromos dolog. Ha én terveztethetnék egyet abban fixen csak generátor funkciót látna el egy kis motor, dizel benzin gáz mindegy csak csendes és olcsó legyen. Stabil fordulatra az emissziót is be tudnák lőni, hatalmas akku sem kell.
persze ha egy 20 millás benzines és egy 20 millás villanyos között kell választani én is mindenképp a villanyost választanám, ez teljesen egyértelmű
de ha 8 millás benzines és 8 millás villanyos között kell választani akkor már nem ennyire egyértelmű a dolog mert a 8 millás villanyosban nem feltétlen férek be
de az én szemszögemből más a matek mert egy 300 ezeres lom és egy 7+ millás villanyos között választva sosem lenne a villanyos "olcsóbb" még akkor sem ha ingyen megy
ez kb a napelemre is igaz, simán csak gazdaságilag nem éri meg amit most csinálok, nagyjából sosem hozza az árát vissza
ellenben ha a napelem árából térkő lett volna(amit a nej szeretett volna) az meg egy forint hasznot se hozott volna
amúgy az akkupakk ára ami ebből visszajön 10 év alatt
Priusom 4.5litert fogyaszt országúton, de ilyen jó időben szerintem a 4liter is menne, és még mindig nem tartanám fel Levit 80-al 😁
Gázra lehet hogy nem sok, de benzinre az. Ha 150-el megyek végig az M3-ason akkor sem érte el a 7litert.
Astrával 7 liter, az 130-as tempóval volt benzinből.
Nyilvános töltőn kb. 1200 forint ez az út, csak Pipi béna, ezért fizet felárat.
De ugye ilyenkor mindenki arra veri a nyálát hogy lám nem olcsóbb a villanyautó töltés, nem éri meg, mert kb. egy átlag benzines költségét ráfizeti.
Viszont azt felejtitek el, hogy a megtett távok 1%-ban fizeti ezt a relatív magas árat egy villanyautós, mert otthon töltve, ami a töltések 99%-a, 500forintból jön ki a 100km, ha nincs napelem, amiről ingyen töltene.
Pipinek ráadásul többe sem került mint egy benzines, ellenben nagyságrendekkel megbízhatóbb és takarékosabb, sőt kényelmesebb berregő hang nélkül az a szutyok.

Nekem ugyan többe került mint egy Astra, de eredetileg én egy Lexust akartam venni, ami most 18,3millió, alapáron, de simán a Tesla ára fölé tudtam volna konfigurálni, miközben a Tesla többet tud, és csak 19.8millió volt, és nincs kötelező szerviz, dupla teljesítmény, fele gyorsulási idő, 4 kerékhajtás, jobb funkcionalitás. Szóval igazából minden kilométeren amit megteszek csak spórolok a Teslával.
Ha meg a fillérbaszás a lényeg akkor bringával kell menni, mert az a legolcsóbb 😉
A Ceed kombival is ez volt a bajom - na meg hogy nem nagyon szerette a pörgetést gyilkolászást / cserébe kisebb fordulaton meg nem ment.... A fidesz-színű rettenetet továbbra is imádom! 😍 Lazán lehet vele kis / közepes fordulatokon is nyomulni, de ha tényleg "menni akarsz", akkor örömmel pörgethető üveghangig, és ott még jobban megy! A megvétel óta mért full-total fogyasztásom továbbra is kedvező:

https://www.spritmonitor.de/de...
szerintem 7.5-8 literes GÁZ fogyasztás nem rossz
a toyota lazán megeszi a 8 litert benzinből, ha óvatosan közlekedünk akkor 7-7,5
Ha appal indítod a töltést, akkor jóval olcsóbb. 😉
20kWh meg amúgy sem megy bele a szarodba.
Ott basztad el a kalkulációt, hogy 129 forint/kW-ért az AC töltőre dughatod fel. 6,6kW-al fog neked tölteni.
DC töltő az 175ft/kWh, ez olyan 20kW-al tölt nálad.

Mellesleg most nézem hogy az AC töltés a MOL-nál olcsóbb. Szóval az előző írásomnál simán a MOL-nál kérj AC töltést.
10kWh amúgy elég neked hogy hazaérj.
17kWh energia az út. 27kWh az akkud, tehát lesz 20kWh az akkudban, amivel több mint 10% maradékkal tudsz hazaérni, tehát felesleges többet tölteni, csak akkor ha töltőre érkezéskor 33% alatti a töltöttséged, akkor kell többet töltened.

És nem. Nem ennyire bonyolult, csak amikor 8 évesnek próbálom a szájába rágni mit kell csinálnia 😆
Már látom a pipit hogy ott fog könyörögni az út szélén segítségért mert nem fogja tudni feltölteni a dodzsemet.
Ingyen nem fogsz te tölteni pesten. Ami maradt ingyenes töltő azt a taxisok hiénázzák, főleg a belvárosban.
Szóval ingyenes töltőkre nem érdemes építeni.
https://molplugee.hu/hu/hogyan...
https://villanyautosok.hu/2021...

De hülye vagy. (nem újdonság)
Dákót nem sok értelme van DC töltőre tenni, ha amúgy is ott rollerezel egy órát a Margitszigeten.
Itt van a legközelebbi értelmes töltő:
https://www.plugshare.com/loca...
Innen besétáltok/rollereztek a szigetre. Itt ingyenes a parkolás ződ rencámmal.
Ez csak Mobiliti APP-al indul, de kb. ez a legolcsóbb, és feltölt amíg visszaértek. (2óra alatt szerintem telinyomja)
https://toltopont.eu/

De ha nagyon béna vagy, akkor ott van még mindig egy köpésre a MOL DC töltő:
https://www.plugshare.com/loca...
Itt, miután körberöhögött a személyzet, elindítják neked, és ott ülhetsz 30-40percet mire a hazaútra elegendő energia visszamegy a kocsiba, mert ezen a töltőn nem hagyhatod ott a kocsit ha feltöltött. (percdíj ketyegni fog)

Be is mehetsz a szigetre, ott is van töltő, de az ELMŰs, és annak az appja meg a feltételei egy aljas genyóskodás, (10ezret beterhel a számládra, és kell pár nap amíg visszakapod a maradékot, akár 500forintos töltésből is) Plusz a szigeten parkolási díj is van nem kevés, szóval érdemes sétálni. Úgy is szép a kilátás a Dunára a hídról.

Mellesleg kb. 17kWh energiafogyasztást tippelek neked. 33% energia marad az akkuban mire odaérsz, és 66%-ra kell feltölteni hogy hazaérj, ha 110km úttal számolok. Ebben van bőséggel ráhagyás, szóval ha kevesebb a kijelzett hatótáv mint hazáig a távolság akkor csak simán lassabban mész és elég lesz.
Ez is csak egy görbe tükör, ha 1500lesz az üzemanyag akkor minden drágul, én is drágábban fogok dolgozni, tehát effektíve az arány ugyanaz marad csak nagyobb számok lesznek.
Mert 3év múlva a villanyost mennyiért fogod tölteni? Húzd ki a biliből a kezed, ne ámítsd magad azzal hogy ingyen fogsz autózni!
Azt éppen nem, de 10 ezer pénz helyszíni bírságot fizettem (életemben először, 41 évnyi autóvezetés után) egy 103 km/h-s gyorshajtásért. Tempomat 105-tel mentem mint legtöbbször, és a közigbírságra számítva eszembe sem volt lassítani (mondjuk esélyem se lett volna, bő 1 km-ről meszeltek le). Így jártam.... 😆
Mi van, elkobozták a fideszes rettenetet mert mindig szidod a rendszert? 😅