Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De hisz most is azt írtad, meg KELL állni. Nekem 300km alatt nem kell megállnom, az nem távolság.
De, aki arra használja annak jó. De ott a másik oldal, ha csak mondjuk évente kétszer nem jó, azt hogy oldja meg?
ja, még annyit, nem jól tudod... nem akkor kell megállni, "mikor az autó rákényszerít". Elindulsz a 300 km-es útra, és TUDOD, hogy valamikor meg kell állni 15-20 percre - ez lehet az elején, a végén, közben, mind1.
Azon átsiklottál, hogy nem 18 az út ára, hanem 3... 😁 megyünk 2-3 hetente, nem mind1. Ennyi kényelmetlenség befér, benzinessel is megállunk néha, hugyozni, kávézni.
Ez a duma megállt még pár éve, de ne mondd nekem, hogy olyan autó nem felel meg, amivel 480 km-t tudsz menni megállás nélkül. Igen, az Adriára lemenni nem a legjobb, meg németben dolgozóknak hazajárni, de átlag használatra azért sokat megtakarít.
Na ezeket szeretem "télen meg kellett állni....." "de legalább ettünk egy szenyát" szóval nem akkor eszed a szenyát mikor megkívánod hanem mikor az autó rákényszerít. Nem vagyok én az elektromos ellen, de amíg a töltés nincs azon a szinten mint egy benzin vagy dízel addig nekem nem opció, amíg kell tartanom egy dízelt azért hogy ha messze kell menni addig nem opció.
Igazából mindig utólag derül ki, mi micsoda... ebből is vittem haza, aztán megnéztem katalógusban otthon. Van pár tirisztor meg IGBT array is. Ami "pofára" hasznosnak tűnik, abból mindig rakok el párat. Évek óta járok oda, de még mindig elképedek, miket kidobnak...
A peremfeltételeknek megfelel. FOgalmazz pontosabban, akkor kapsz pontosabb választ...de csak ha megjött a Balatonszeletem 😁
ez így egymagában nem sokat ér nekem
Kár érte. Egy 10darab elfért volna a fiókomban. Bár nem gyakran kell ilyen nagy teljesítményt kapcsolni, de jó ha van a háznál.
pl közvetlen fűteni vele egy bojlert ha nem kell több áram
csak ugye kb a 2. kikapcsoláskor elég minden a picsába akkora ívet húz
... a múltkor kukáztam egy fél marék tirisztort, 1400 V 1200 A, peak 9000 A - ha valami komolyat kapcsolni kell.. 😅 Az íbéjjen kb. 20 eFt darabja, a szemem láttára daráltak le belőle egy tejesládányit 🙁
Nem, haveré. Mióta megvan (~1,5 éve) azóta ezzel járunk ilyen 200-220 km-nél nem messzebb helyekre, és töltés nélkül megússzuk. Télen meg kellett állni a Decathlonnál fél órára, de addig legalább ettünk egy szenyát 😅 de persze percenként 100 Ft-al rosszabbra jön ki.
Nekem nem érné meg ilyet tartani, havernak igen, mert céges, és bejár napi 70-80 km-t.
Nehéz lesz.......tízezerből kizárt.
Minek.kell megszakitani?
👍️
Tied?
Amúgy ja. És fogadjunk még a balatonszeletemet is elsumákolja, pedig spóroltam neki 8000forintot. 😁
Egyébként tavaly vettem 600 V 40 A IGBT-t, a 10-es pack volt valami 2500 Ft 😅 annál olcsóbb télleg nincs.
Van DC is, csak hirtelen épp ilyet linkeltem... keresgéljen ő, mer mijafax vagyok én, gugle? 😅
Az épp említett utam benzinessel 15 ezer lett volna, éccakairól meg volt kb. 3000. Szarrágás vagy nem, azért ez nem mind1.
Mondjuk az jó ötlet részedről, hogy IGBT-ből is van ilyen csavarozható modul, azt könnyebb használni adott alkalmazásnál.
Ma mentünk 460 km-t egy töltéssel, országút 90-100, KIA Níró.
Amúgy én az eredeti hőfokszabályzóval vezérelném, csak egy sima ellenállásos feszültség osztóval csökkenteném a szükséges szintre a feszültséget, és korlátoznám az áramot....feltéve hogy bojlert akar hajtani róla, mert azt nem mondta.
Pont ugyan azzal mint a relét.
Amúgy az gondolom megvan hogy az SSR-t nem lehet DC-re használni, mert egyszer kinyit és úgy marad. Kell neki a nulla átmenet a kikapcsoláshoz 😘
És ezt az IGBT-t mivel vezérelje, a farkával? 😅
Ha a megtakarítás felét nekem adod a 10ezerből, akkor megmondom. 😁
.
.
.
.
OK, nem vagyok geci, egy balatonszelet is elég.
https://lomex.hu/hu/webshop/#/...
Persze ez érintésvédelmileg nem választja le, de bojlerhez jó ez így, mert készüléken belül kapcsolsz vele úgy is.
DC biztosíték pedig szakaszolónak is jó.
https://mikroelektronik.hu/meg...
És mivel földfüggetlen a rendszer, gondot sem okoz egy testzárlat, bár arra lehet érdemes lenne egy testzárlat figyelőt tenni.