Vagy az is lehet hogy csak simán tájékozott vagyok, mert nem a bulvár sajtóban követem a velük kapcsolatos dolgokat, hanem a szaksajtóban ami nem egy pillanatnyi januári eladási adatok alapján jelenti ki hogy vége a Teslának és a villanyautózásnak....de most aztán már tényleg 🤣
Különben nekem jó ha vannak ilyen bulvár hisztik, mert a tőzsdén úgy tudok keresni, hogy lehúzom a sok balekot akik bedőltek ezeknek.
Nem rakott keresztbe. Csak a pénzpazarló hülyeségeket számolják fel. Rekord mennyiségű villanyautót vettek az USA-ban. A kínaiaknak, meg a demokrata üzleti érdekeltségeknek próbál leginkább keresztbe tenni.
Legutolsó hír, hogy valami sok milliárdos állami töltő pályázatot vontak vissza. De arra felé van dögivel kereskedelmi alapon is töltő....leginkább Tesla, szóval esélyes hogy Musknak ebből csak előnye származik :D de más autógyárak is ezerrel telepítik a töltőiket támogatás nélkül is.
Ez is egy szűk látókörű cikk. Kontextus nélküli.
Az egész iparághoz képest a Teslának nem volt vészes az éve és csak 1%-ot csökkentek az autó eladásai.
Ez nem jó, de nem is tragikus.
Az iPonos cikk viszont a januári adatról szól. Az tényleg durván visszaeset, de mindenévben ezt játszák. És tekintve az új Model3 sikerét, az új Model Y-al minden esélyük megvan rá hogy behozzák a lemaradást.
Plusz a Cybertruck is csak most pörög fel, meg csőben van még egy olcsó Tesla is, bár arra nem sokan fogadnának egyenlőre.
Semmi. Pánik keltés. Egy havi kiragadott adatra verik a farkukat azok a médiák amik nincsenek tisztában a valósággal.
Az első negyedév hagyományosan gyenge a Teslánál, meg most volt modellváltás, amit kifuttattak, és az új még nem kapható nagy számban.
Plusz a Tesla cég fő részvényese maga Musk és a családja. Így nincs rákényszerülve arra hogy mindig virítsa a számokat, vagy mozgásterük fejleszteni. Ellentétben a többi tőzsdei céggel, akik nem tudnak így hosszú távú terveket megcsinálni. Ezt szopja most be az összes régi cég a villanyos átállás kapcsán.
Az a baj, hogy a szalonban, vagyis szervizben egyből az emelt szerviz óradíjat mondják a prémium autóra még akkor is, ha csak kereket kell cserélni, mint a másiknál ugyanúgy.
Erre én vagyok a tanú, amikor az akkor munkahelyem Volvóját levittük (vissza kellett hoznom a havert), ahol is Volvo meg ford márkaszerviz volt, és ki volt írva, hogy Ford szerviz X,- forint/óra, Volvo óradíj meg +10% vagy +15% volt. Amikor rákérdeztem szép virágnyelven megmondták, de amúgy majdnem direktben, hogy a drága autó drága muunkadíj, olcsóé kicsit olcsóbb. Akkor kellett volna a faszkalapnak megmondani, hogy akkor remélem a kurva anyádat drágábbért is fogják megműteni, mint a cégemnél a takarítónénit.
Csak akkor még nem volt ekkora pofám.
4 kilát amikor megkeresed mennyi idő alatt pakolgatsz fére belőle 20 milkát? 300 év?
Pont ezt mondtam amikor 1 éve betévedtem a retyó szalonba oszt egy megán családi komiért elkérte 17-et 😂
Nézegettem szorgosan magam mögé nem e félrelök a tömeg(kezeit széttáró) De hát nem láttam a kígyózó sorokat egy melós családi kombiért amin egy 17 millás árcédula fityegett 😅 nem prémium "magasan pozicionált" autóról beszélgetünk hanem egy családi kombiról amit a gyárban dolgozó férj a lidl-s pénztáros feleség vesz meg, hogy a 2 üszökkel el tudjon menni a nagymamához vagy piknikelni egyet óbudán 😆 Ezek az autók néhány éve 6-8 körül mozogtak a fizuk nem mentek ennyire utánuk 17 milláért 4-5 éve mercit, bömbit, ódit vettél(kezeit széttáró)
Különben nekem jó ha vannak ilyen bulvár hisztik, mert a tőzsdén úgy tudok keresni, hogy lehúzom a sok balekot akik bedőltek ezeknek.
De van másik cikk is, ami a komplett 20245-es eladási számokról szól:
https://www.reuters.com/busine...
Legutolsó hír, hogy valami sok milliárdos állami töltő pályázatot vontak vissza. De arra felé van dögivel kereskedelmi alapon is töltő....leginkább Tesla, szóval esélyes hogy Musknak ebből csak előnye származik :D de más autógyárak is ezerrel telepítik a töltőiket támogatás nélkül is.
Az egész iparághoz képest a Teslának nem volt vészes az éve és csak 1%-ot csökkentek az autó eladásai.
Ez nem jó, de nem is tragikus.
Az iPonos cikk viszont a januári adatról szól. Az tényleg durván visszaeset, de mindenévben ezt játszák. És tekintve az új Model3 sikerét, az új Model Y-al minden esélyük megvan rá hogy behozzák a lemaradást.
Plusz a Cybertruck is csak most pörög fel, meg csőben van még egy olcsó Tesla is, bár arra nem sokan fogadnának egyenlőre.
Itt a komplett 24-es évről írnak.
Az első negyedév hagyományosan gyenge a Teslánál, meg most volt modellváltás, amit kifuttattak, és az új még nem kapható nagy számban.
Plusz a Tesla cég fő részvényese maga Musk és a családja. Így nincs rákényszerülve arra hogy mindig virítsa a számokat, vagy mozgásterük fejleszteni. Ellentétben a többi tőzsdei céggel, akik nem tudnak így hosszú távú terveket megcsinálni. Ezt szopja most be az összes régi cég a villanyos átállás kapcsán.
Erre én vagyok a tanú, amikor az akkor munkahelyem Volvóját levittük (vissza kellett hoznom a havert), ahol is Volvo meg ford márkaszerviz volt, és ki volt írva, hogy Ford szerviz X,- forint/óra, Volvo óradíj meg +10% vagy +15% volt. Amikor rákérdeztem szép virágnyelven megmondták, de amúgy majdnem direktben, hogy a drága autó drága muunkadíj, olcsóé kicsit olcsóbb. Akkor kellett volna a faszkalapnak megmondani, hogy akkor remélem a kurva anyádat drágábbért is fogják megműteni, mint a cégemnél a takarítónénit.
Csak akkor még nem volt ekkora pofám.
Pont ezt mondtam amikor 1 éve betévedtem a retyó szalonba oszt egy megán családi komiért elkérte 17-et 😂
Nézegettem szorgosan magam mögé nem e félrelök a tömeg(kezeit széttáró) De hát nem láttam a kígyózó sorokat egy melós családi kombiért amin egy 17 millás árcédula fityegett 😅 nem prémium "magasan pozicionált" autóról beszélgetünk hanem egy családi kombiról amit a gyárban dolgozó férj a lidl-s pénztáros feleség vesz meg, hogy a 2 üszökkel el tudjon menni a nagymamához vagy piknikelni egyet óbudán 😆 Ezek az autók néhány éve 6-8 körül mozogtak a fizuk nem mentek ennyire utánuk 17 milláért 4-5 éve mercit, bömbit, ódit vettél(kezeit széttáró)