Van vele némi tapasztalatom, 15 évig volt az autóban... sose mentem lassan, és sose fizettem bírságot 😁 Tudni kell használni..
A jelzővel semmit nem érsz, amikor jelez, akkor már meg vagy mérve
Eszméletlen ahogy a nyomatékot leadja , szinte 0km/h-nál ! Teherautónál ilyen érzés teljesen fantasztikus és elképzelhetetlen élmény , mindez néma csendben ! Teljesen futurisztikus képzeletet ébreszt az emberben ! 😉
Az tök jó buli lehetett ! Majd holnap uttánozlak ! Egyébként félelmetes ahogy gyorsul , pedig nem egy beszari gyerek vagyok , meg dolgoztam
610-es Scaniaval is ! Ami megtekerte a kardántengelyét ! 🤫 De ez ahogy gyorsul ?! Csúcsteljesítmlnye 489Le és és bődületes 2400Nm nyomaték , aminek szinte semmi gondolkodási ideje sincs a pedál lenyomása után ! 😉
Azért én tudnék neked írni példát, hogy miért lehetséges néha a "garázsszerelőkhöz" is elvinni a gépjárművet. Az egyik az, hogy lehet, a pofa napközben a márkaszervizben robotol, ugyanaz a személy, akihez te meg állandóan hordod az autódat. Az lehet, hogy nem tud mindent megcsinálni, amit amúgy a szervizben a műszerezettség miatt igen, de sok egyebet meg igen.
A fizetendő esetében meg nem a rezsióradíj eltérése zavar (vagy éppen azonossága), hanem az, hogy az üvegpalota rezsije nekem felesleges, mert a fékbetét cseréjét egy normális maszek is elvégzi a ház mögött felépült egybeállós műhelyében. És pont úgy.
A másik "márkaszervizes" történetem:
vittem az autót garancia időn belül az olajcserére, és megkérdeztem, hogy mi van, ha én viszem az olajat, mert hát az előző számlán láttam az egységárakat, ami jelentősen eltért a kiskereskedelemben elérhetőtől úgy, hogy nem is 1/4 literesben veszi és nem is kiskereskedelmi áron 8ehhez mondjuk nincs közöm, csak amikor kifizettetik velem, elgondolkodom). Először szövegelt, hogy gyári minőség meg elvárások meg megfelelőség, erre válaszolva mondtam a faszinak, hogy a manuálban leírt ajánlásokban szereplőt fogom vinni, de akkor sem a gyári és a kötelező és ilyenkor be kell írni a szervizkönyvbe, hogy izé, írd mondom neki, és végül eljutottunk oda, hogy amikor a végleges árra rákérdeztem, azt mondta, hogy ha viszem, akkor nem tudja biztosítani a veszélyeshulladék megsemmisítési vagy elszállítási kedvezményt, meg valami egyéb kedvezményt és... kérdeztem tőle, hogy végül is akkor rövidre zárva az van, hogy akkor is annyit fogok fizetni, mintha az övét töltené bele? És szerinted mi volt a válasz?
Hát ez a bajom.
Amúgy ide nem mentem többet a garanciaidő lejárta után. Meg amúgy sem, mert volt más problémám is vele. A munkájuk amúgy elfogadható volt, csak a körítés volt problémás.
Én tegnap küzdöttem elektromos csodákkal ha már villanyautóról van szó... itt nyomtunk egy háromszor hét perces menetet: https://www.gokartbudapest.hu/hu/
Tanítottuk a sok pesti balfácánt 😁
Ezeken a mai autokon már semmihez nem érdemes otthon hozzányulni a kopó dolgok cserélésén. Drága minden, ha feleslegesen veszed meg akkor is, ha meg valamit elbaszol akkor is.
Egy nyomorult tükörlap több tizezer.
A bárdis árképzésekkel van leginkább a fasz. Hogy tudnak kapásból 50 százalékot adni amin még nekik is marad legalább 20 százalík haszon? Akkor mennyi is valojában az alkatrész bekerülési ára? Ha ezt meglehetne szüntetni lényegesen olcsóbb lenne az autó javitás. Freelac is az óradijakon háborog holott az alkatrészen a polcos ár legalább 60-70 százalékkal magasabb. Bármelyik autószerelő, meg akinek van valami kódja alapból kap 50 százalékot az árból.
nekem az astra olyan keveset megy hogy nincs értelme semmire se cserélni, max egy villany rollerre 😂
amióta elhoztuk a karácsonyfát 2x volt beindítva abból az egyik még 1 km táv se volt, faternak hoztunk zsákos marhatrágyát a helyi szatócsboltból, amit 3 körre haza lehetett volna tolni biciklin ha nem lusta az ember
szóval a - oldalon ha csak az van hogy 100 ezerrrel több lenne egy bármi más kocsi már nem is fog kelleni, még akkor se ha valami csoda kocsi ami 100 forintot eszik százon
a garázsszerelők helyett otthon meg kell csinálni, még akkor is olcsóbban jössz ki ha megveszed a szükséges célszerszámokat hozzá
ezekkal az a baj hogy általában mindent csak csereberélnek, úgy hogy fogalmuk sincs hogy az lesz-e a hiba, kb mint a tulaj otthon..... és ha nem is az volt a baj akkor ott leszel egy kosár kicserélt alkatrésszel ami még jó de eladhatatlan és neked sem kell jó eséllyel sosem.....
de ha magadnak csinálod legalább a munkabéren spóroltál meg nem teli árban veszed a bárditól mint a cserélő szakember
pl egy liter olajat vettem az astra szervóhoz, a bárdinál szervizes kedvezménnyel 600 forinttal volt drágább az olaj mint a a kovácsautónál alapáron, de így voltam minden alkatrésszel amit a terepjáróhoz vettem
spóroltam 500 ezer felett és egy 15 ezres abs jeladóval szopódtam be mert a jobbos dobozban is balos volt, és nem tudtam kicseréltetni mert egyrészt szartak rá másrészt meg már fel volt bontva a zacskó amikor kaptam(tuti visszaküldött volt csak szart rá mindenki)
Rosszul érted. Az autószerelő vállalkozók többsége , meg lassan már a kóklerek is drágábbak összességében nézve mint egy átlagos márkaszerviz. Akiről te beszélsz a suzukijával, azok a garázsszerelők. Na oda például én az életbe nem vinnék autót.
Aki meg kerékcserére márkaszervizbe viszi, meg is érdemli. A rezsióradij a maszeknál is vetekszik a márkaszervizessel, én rezsi időről beszélek. Pl egy fékbetét csere mondjuk 0,6 óra. Márkaszervizben ennyi fog szerepelni a számlán, ha könnyen jön ha nehezen. Mig egy mezei maszek hozzácsapja azt az időt is amit elbaszakszik a szarul jött kiszedéssel ami mondjuk igy lesz egy óra. Meg még egy csomó ellenőrizhetetlen dolgot. Egyedül az anyag költségben tud veszélyes lenni egy márkaszerviz. A mazdánál ebbe pont beleszaladtam egy fékbetétcsere alkalmával, amit magam is megtudtam volna csinálni, de mivel a fordnál nem volt drága mert ott a gyári meg motocraft is aránylag olcsó és nem üzérkednek, a mazda aranyáron adja a saját betétjét. Ezekre érdemesebb odafigyelni, de láttam már maszeknál beszerelt gyenge minőségű alkaträszt is felszámolva jo drágán.
A jelzővel semmit nem érsz, amikor jelez, akkor már meg vagy mérve
610-es Scaniaval is ! Ami megtekerte a kardántengelyét ! 🤫 De ez ahogy gyorsul ?! Csúcsteljesítmlnye 489Le és és bődületes 2400Nm nyomaték , aminek szinte semmi gondolkodási ideje sincs a pedál lenyomása után ! 😉
https://youtube.com/shorts/Q8q...
A fizetendő esetében meg nem a rezsióradíj eltérése zavar (vagy éppen azonossága), hanem az, hogy az üvegpalota rezsije nekem felesleges, mert a fékbetét cseréjét egy normális maszek is elvégzi a ház mögött felépült egybeállós műhelyében. És pont úgy.
A másik "márkaszervizes" történetem:
vittem az autót garancia időn belül az olajcserére, és megkérdeztem, hogy mi van, ha én viszem az olajat, mert hát az előző számlán láttam az egységárakat, ami jelentősen eltért a kiskereskedelemben elérhetőtől úgy, hogy nem is 1/4 literesben veszi és nem is kiskereskedelmi áron 8ehhez mondjuk nincs közöm, csak amikor kifizettetik velem, elgondolkodom). Először szövegelt, hogy gyári minőség meg elvárások meg megfelelőség, erre válaszolva mondtam a faszinak, hogy a manuálban leírt ajánlásokban szereplőt fogom vinni, de akkor sem a gyári és a kötelező és ilyenkor be kell írni a szervizkönyvbe, hogy izé, írd mondom neki, és végül eljutottunk oda, hogy amikor a végleges árra rákérdeztem, azt mondta, hogy ha viszem, akkor nem tudja biztosítani a veszélyeshulladék megsemmisítési vagy elszállítási kedvezményt, meg valami egyéb kedvezményt és... kérdeztem tőle, hogy végül is akkor rövidre zárva az van, hogy akkor is annyit fogok fizetni, mintha az övét töltené bele? És szerinted mi volt a válasz?
Hát ez a bajom.
Amúgy ide nem mentem többet a garanciaidő lejárta után. Meg amúgy sem, mert volt más problémám is vele. A munkájuk amúgy elfogadható volt, csak a körítés volt problémás.
https://www.gokartbudapest.hu/hu/
Tanítottuk a sok pesti balfácánt 😁
Egy nyomorult tükörlap több tizezer.
A bárdis árképzésekkel van leginkább a fasz. Hogy tudnak kapásból 50 százalékot adni amin még nekik is marad legalább 20 százalík haszon? Akkor mennyi is valojában az alkatrész bekerülési ára? Ha ezt meglehetne szüntetni lényegesen olcsóbb lenne az autó javitás. Freelac is az óradijakon háborog holott az alkatrészen a polcos ár legalább 60-70 százalékkal magasabb. Bármelyik autószerelő, meg akinek van valami kódja alapból kap 50 százalékot az árból.
amióta elhoztuk a karácsonyfát 2x volt beindítva abból az egyik még 1 km táv se volt, faternak hoztunk zsákos marhatrágyát a helyi szatócsboltból, amit 3 körre haza lehetett volna tolni biciklin ha nem lusta az ember
szóval a - oldalon ha csak az van hogy 100 ezerrrel több lenne egy bármi más kocsi már nem is fog kelleni, még akkor se ha valami csoda kocsi ami 100 forintot eszik százon
ezekkal az a baj hogy általában mindent csak csereberélnek, úgy hogy fogalmuk sincs hogy az lesz-e a hiba, kb mint a tulaj otthon..... és ha nem is az volt a baj akkor ott leszel egy kosár kicserélt alkatrésszel ami még jó de eladhatatlan és neked sem kell jó eséllyel sosem.....
de ha magadnak csinálod legalább a munkabéren spóroltál meg nem teli árban veszed a bárditól mint a cserélő szakember
pl egy liter olajat vettem az astra szervóhoz, a bárdinál szervizes kedvezménnyel 600 forinttal volt drágább az olaj mint a a kovácsautónál alapáron, de így voltam minden alkatrésszel amit a terepjáróhoz vettem
spóroltam 500 ezer felett és egy 15 ezres abs jeladóval szopódtam be mert a jobbos dobozban is balos volt, és nem tudtam kicseréltetni mert egyrészt szartak rá másrészt meg már fel volt bontva a zacskó amikor kaptam(tuti visszaküldött volt csak szart rá mindenki)
Aki meg kerékcserére márkaszervizbe viszi, meg is érdemli. A rezsióradij a maszeknál is vetekszik a márkaszervizessel, én rezsi időről beszélek. Pl egy fékbetét csere mondjuk 0,6 óra. Márkaszervizben ennyi fog szerepelni a számlán, ha könnyen jön ha nehezen. Mig egy mezei maszek hozzácsapja azt az időt is amit elbaszakszik a szarul jött kiszedéssel ami mondjuk igy lesz egy óra. Meg még egy csomó ellenőrizhetetlen dolgot. Egyedül az anyag költségben tud veszélyes lenni egy márkaszerviz. A mazdánál ebbe pont beleszaladtam egy fékbetétcsere alkalmával, amit magam is megtudtam volna csinálni, de mivel a fordnál nem volt drága mert ott a gyári meg motocraft is aránylag olcsó és nem üzérkednek, a mazda aranyáron adja a saját betétjét. Ezekre érdemesebb odafigyelni, de láttam már maszeknál beszerelt gyenge minőségű alkaträszt is felszámolva jo drágán.