Saját gyártmány.
De a reflektorban H4 6V eredeti tungsram halogén izzó van, és van belőle tartalék, hátsó lámpa meg a műszerek LEDesek, ezeket szabvány 5mm es knightbrigde ledekből én terveztem és építettem. Középre 30fokos, szélére 120 fokos ledek kerültek hexagonális elrendezésben az eredeti freshnel búra alá, így a szóráskép izzóra hasonlít, ezt be is mértem, de a 12V ETZ lámpáját vettem referenciának.
Reflektorba akartam egy 25W xenont rakni feszültség átalakítóval, de aztán vettem egy rendes motort amit használok, így nincs jelentősége már. De Osram vagy Philips H4 LEDet raknék bele most, ha ilyenben gondolkodnék. Feszültség átalakítót meg kb 1000 forintból lehet venni az aliexpresszen
Ja, ugye nekem TS125 van, meg egy pályára épített ETZ. Ebből maradt H4 reflektor tükör, ami 1-1ben belement a TS búrába.
Azért mert a faszom sem fog ezzel kínlódni. Van benne elektronikus fesszab, meg LED, halogén H4es 6V os refi izzóval, meg elektronikus index relével, azt így már nincs gond a 6Val
aztán miért nem csinálod meg 12 voltosra?
a korhűségnek kb mindegy a feszültség és van 12v 35/35w halogén izzó ami a watt számhoz képest egész jól világít csak a gyújtópontot kell megtalálni
én ilyenre cseréltem a krumpli izzókat és igencsak látható volt a különbség
https://motoralkatresz.eu/termekek/egyeb/12V_35_35W_BA20D_izzo_halogen/
Szia!
Megkérdezhetem melyik led típus vált be a 6V-os rendszernél? Nemrég készült el a kis Schwalbe motorom, de felújításnál a korhű gyári állapotra törekedtem (6V, megszakítós rendszer, új akku, töltés rendben), a világítás viszont lehetne jobb, pedig a foncsor is új és nem az olcsó kisipari. Ezeknek új korukban sem volt acélos a világításuk, a led biztos javítana a láthatóságon. Köszi!
ez kb. olyan mint amikor a havert megfogta a kpm dobozos ivekóval 3 teli ibc-vel. Akkor aztán ment ám az okoskodás a hatóság részéről. Szóval el lett magyarázva, hogy ezzel a súllyal ez az autó veszélyes mert sem a futómű sem a fékek nem erre a raksúlyra vannak méretezve.
Nyilván senkit sem zavar, hogy olaszban ugyanezek a duplakerekes ivekó déjlik 5,5 tonnára vannak vizsgáztatva ott jók a fékek és a futóművek arra a teherre. 😅
fax tudja. Szerintem kopasz kigyúrta a témában már magát. A kpm-eseknél biztos jobban mert egy rahedli pert nyert ellenük 😆
Én tanuló koromban dolgoztam a ceglédi kpm nél a dohány utcában. Akkor legalább pörgették a dolgot napi átlag 65 autó ment ki, de volt amikor 72. Mindezt egy ebédszünettel és kényelmes munkatempóval. Persze 95-ben még egész mások voltak az autók mint most meg az autószerelők mindig "kedveskedtek" a vizsgabiztosoknak na ekkor kellett lehúzni elől hátul a garázskaput ami már akkor elektromos volt 😅 Én azt látom, hogy azóta és ez már 30 éve volt sem a jogszabályok sem a hozzáértés nem változott valahogy ez a szakma sem jogilag sem szürkeállományilag nem követte az idők változását az állami cégeknél.(kezeit széttáró)
Pontosan ez a baj, és pontosan ezért szigorú és mondhatni rugalmatlanul szigorú a hazai engedélyezés. Ha engednek valahol, akkor a sok geci abban a pillanatban kihasználja, elcsalja, szabadon értelmezi. De ha azt mondják, hogy "nem", akkor nincs mit elcsalni.
Egyébként ez akkor tájt volt, amikor a Köki terminált akarták bontani. Na ezekkel is baszakodott a picsa, csak ott több pénz volt, szóval megkértek egy teherautó sofőrt hogy nyitott platóval menjen már neki a gyalogátjárónak, és akkor már muszáj volt lebontani mert életveszélyes lett, így hidalták át a kötekedő hivatalnokot, a sofőr meg hogyhogynem nyugdíj előtt volt egy nappal, így leszarta hogy elvették a jogsiját. 🤣
40 éves MZ-mben is LED van, soha senki nem vette észre (vagy nem akarta), mert megcsináltam úgy, hogy full izzónak tűnik, ellenben nem halványan pislákol a 6V-tól, és nem ütnek el az úton.
Legyen gyanús. De akkor nézzék meg. Ott a műszer, 3 perc. Ha nem jól vetít, buktassák meg. Ha jól vetít, jegyezzék fel, hogy LED van a halogén helyett és kész.
Te amúgy gödöllői NKH-s vagy, hogy ennyire véded ezeket a geciket? 😆
Senki nem azért nyafog, mert a temus szart nem fogadják el műszakin, hanem az a felháborító hogy a full gyári, vagy minősített típus engedélyes szart sem fogadják el, mert annyira sötétek, és nem mernek felelősséget vállalni.
A Mozaikban ahol lecsukták a bandát, pl. velem kifejezetten rendesek voltak és értettek hozzá, kenőpénz nélkül is. Motoromon olyan kormány volt, ami a vizsgáztató szerint nem volt gyárilag. Rákerestem neten, megmutattam arról a változatról egy fotót, és a csávó elfogadta. Amiért megbuktatta a motort mert ütött a féktárcsa de ezt nem is reklamáltam mert egzakt módon mérte, nem baszakodott, tényleg szar volt.
Vass Gerebennél sem volt soha semmi gond, minden korrekt módon történt, emberileg is.
A gödöllői sztori nekem is megvolt, csak nem NKH-nál, hanem az építési hatóságnál. Ott is mindenki rohadt rendes volt csak egy főosztály vezető picsa tett mindenhol keresztbe, hiába voltam a főépítésznél, a fővárosi főépítésznél, hagyta jóvá a bizottság is, a WC kulcsok őre lehetetlenné tette ha akarta, és beleröhögött a pofámba hogy hiába nyomom fel mert akinél panaszt tehetek az a puszipajtása, szóval nem fogok építkezni. Mindezt úgy hogy rendes, hivatalos, helyi, bejáratos építészre bíztam, csak szerintem valami vállalkozó haverjának akart szerezni olcsó telkeket. Ja és ügyvédet is meg akartam bízni, de akikkel próbélkoztam letiltották a telefonszámom, amint megtudták miről van szó. Csak velem nem baszott ki. Volt elég pénzem, így vettem egy házat, a telek meg most 4-6* annyit ér, a büdös vén ribanc meg kapott egy agyvérzést, úgyhogy most ráteszek egy házat és 20* annyit fog érni, de elgondolkodtam, hogy azok az emberek akik az utolsó megtakarításaikból akartak összerakni egy kertesházat, azokkal simán ki tudott baszni azzal hogy sarokba szorította őket és áron alul el kellett adni ha nem akartak utcára kerülni.
Szóval az ilyen geci, korrupt, kiskirályokra különösen allergiás vagyok.
Nyilván ha egy 15 éves autó leddel világít, az gyanús lesz a rendőrnek is, meg a műszaki vizsga állomáson is... az asszony két éves Yariszát nem nézik meg, pedig abban 1 éve led van 😁 meg ugye még 2 év múlva kell müszi.
Ebben a LED dologban az a szép, hogy már legalább két helyről hallottam, hogy egymásnak adogatják az Osram-os csomagolást a vizsgára, közben meg Temus cucc van a járműben. Amióta mások motorjait is kell műszakira hordanom, egyszer nem láttam, hogy a vetítési képet bárki is megnézte volna, de a vizsgasoron előttem levő autónál se. Látszik is, 10 szembe jövő autóból legalább négynek vagy vakít, vagy össze-vissza világít.
Itt mindenről szól a dolog, csak közlekedés-biztonságról nem.
majd utána nézek,de szerintem nincs magyar ÁFE jóváhagyása. Itt a led mizéria,lehet a tompított és a fényszóró led fényforrás,boldog ,boldogtalan pakolja be. Mert lehet,na de hogyan? Privátba küldök egy minősített ,beszerelhető,meghatározott típusukba berakható led fényforrás hatósági engedélyét,ebben minden benne van.
Aztán? Gondolom utólag,ha le van "papírozva",forgalmi,vagy utolsó vizsgalap,bejegyzés,akkor jó.Na ezért nem értek az antennákhoz,mert nem tudom a rá vonatkozó jogszabályokat és nem is szállok vitába.
a piros rugóval annyi csak a furcsaság hogy azt a kocsit se engedték át amiben gyárilag piros rugó van, ráadásul a gyártótól is megkérték a szükséges papírokat ami igazolja akkor se ment át
plusz poén hogy van több kocsi is magyar rendszámmal amit új korában helyeztek forgalomba, és abban is piros rugók vannak......
De a reflektorban H4 6V eredeti tungsram halogén izzó van, és van belőle tartalék, hátsó lámpa meg a műszerek LEDesek, ezeket szabvány 5mm es knightbrigde ledekből én terveztem és építettem. Középre 30fokos, szélére 120 fokos ledek kerültek hexagonális elrendezésben az eredeti freshnel búra alá, így a szóráskép izzóra hasonlít, ezt be is mértem, de a 12V ETZ lámpáját vettem referenciának.
Reflektorba akartam egy 25W xenont rakni feszültség átalakítóval, de aztán vettem egy rendes motort amit használok, így nincs jelentősége már. De Osram vagy Philips H4 LEDet raknék bele most, ha ilyenben gondolkodnék. Feszültség átalakítót meg kb 1000 forintból lehet venni az aliexpresszen
Ja, ugye nekem TS125 van, meg egy pályára épített ETZ. Ebből maradt H4 reflektor tükör, ami 1-1ben belement a TS búrába.
végül egy dobozzal lett rendelve aztán most van 9 db felesleg 😆
ez a 6v egy foshalom
a korhűségnek kb mindegy a feszültség és van 12v 35/35w halogén izzó ami a watt számhoz képest egész jól világít csak a gyújtópontot kell megtalálni
én ilyenre cseréltem a krumpli izzókat és igencsak látható volt a különbség
https://motoralkatresz.eu/termekek/egyeb/12V_35_35W_BA20D_izzo_halogen/
https://www.facebook.com/share/r/1Bwei7Ck3Z/
Megkérdezhetem melyik led típus vált be a 6V-os rendszernél? Nemrég készült el a kis Schwalbe motorom, de felújításnál a korhű gyári állapotra törekedtem (6V, megszakítós rendszer, új akku, töltés rendben), a világítás viszont lehetne jobb, pedig a foncsor is új és nem az olcsó kisipari. Ezeknek új korukban sem volt acélos a világításuk, a led biztos javítana a láthatóságon. Köszi!
Nyilván senkit sem zavar, hogy olaszban ugyanezek a duplakerekes ivekó déjlik 5,5 tonnára vannak vizsgáztatva ott jók a fékek és a futóművek arra a teherre. 😅
Én tanuló koromban dolgoztam a ceglédi kpm nél a dohány utcában. Akkor legalább pörgették a dolgot napi átlag 65 autó ment ki, de volt amikor 72. Mindezt egy ebédszünettel és kényelmes munkatempóval. Persze 95-ben még egész mások voltak az autók mint most meg az autószerelők mindig "kedveskedtek" a vizsgabiztosoknak na ekkor kellett lehúzni elől hátul a garázskaput ami már akkor elektromos volt 😅 Én azt látom, hogy azóta és ez már 30 éve volt sem a jogszabályok sem a hozzáértés nem változott valahogy ez a szakma sem jogilag sem szürkeállományilag nem követte az idők változását az állami cégeknél.(kezeit széttáró)
Senki nem azért nyafog, mert a temus szart nem fogadják el műszakin, hanem az a felháborító hogy a full gyári, vagy minősített típus engedélyes szart sem fogadják el, mert annyira sötétek, és nem mernek felelősséget vállalni.
A Mozaikban ahol lecsukták a bandát, pl. velem kifejezetten rendesek voltak és értettek hozzá, kenőpénz nélkül is. Motoromon olyan kormány volt, ami a vizsgáztató szerint nem volt gyárilag. Rákerestem neten, megmutattam arról a változatról egy fotót, és a csávó elfogadta. Amiért megbuktatta a motort mert ütött a féktárcsa de ezt nem is reklamáltam mert egzakt módon mérte, nem baszakodott, tényleg szar volt.
Vass Gerebennél sem volt soha semmi gond, minden korrekt módon történt, emberileg is.
A gödöllői sztori nekem is megvolt, csak nem NKH-nál, hanem az építési hatóságnál. Ott is mindenki rohadt rendes volt csak egy főosztály vezető picsa tett mindenhol keresztbe, hiába voltam a főépítésznél, a fővárosi főépítésznél, hagyta jóvá a bizottság is, a WC kulcsok őre lehetetlenné tette ha akarta, és beleröhögött a pofámba hogy hiába nyomom fel mert akinél panaszt tehetek az a puszipajtása, szóval nem fogok építkezni. Mindezt úgy hogy rendes, hivatalos, helyi, bejáratos építészre bíztam, csak szerintem valami vállalkozó haverjának akart szerezni olcsó telkeket. Ja és ügyvédet is meg akartam bízni, de akikkel próbélkoztam letiltották a telefonszámom, amint megtudták miről van szó. Csak velem nem baszott ki. Volt elég pénzem, így vettem egy házat, a telek meg most 4-6* annyit ér, a büdös vén ribanc meg kapott egy agyvérzést, úgyhogy most ráteszek egy házat és 20* annyit fog érni, de elgondolkodtam, hogy azok az emberek akik az utolsó megtakarításaikból akartak összerakni egy kertesházat, azokkal simán ki tudott baszni azzal hogy sarokba szorította őket és áron alul el kellett adni ha nem akartak utcára kerülni.
Szóval az ilyen geci, korrupt, kiskirályokra különösen allergiás vagyok.
Itt mindenről szól a dolog, csak közlekedés-biztonságról nem.
plusz poén hogy van több kocsi is magyar rendszámmal amit új korában helyeztek forgalomba, és abban is piros rugók vannak......