Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A cikk kis resze, 70-es evek ota.Tehat kemia, nem annyi az egesz hogy atallunk 15 nanometerrol 10 nanometerre gyartastechnikaban.

A lítium-levegő akkumulátor elméleti energiasűrűsége 13 kWh/kg is lehet, ami hihetetlenül nagy. Ez az érték megegyezik a benzinben tárolt energia mennyiségével. Gondoljunk csak bele, ezzel megoldással egy Tesla Model S P100D akkumulátora alig 8 kg-ot nyomna. Ha az anód nem lítium, hanem a földön jóval nagyobb mennyiségben előforduló alumínium, akkor is elő lehetne állítani 8 kWh/kg energiasűrűségű akkumulátort. Egy ilyen cella feszültsége 1,7 V és 3,2 V között változik, ami leginkább a lítium polimer cellákhoz hasonlít.
Mégis miért nincs minden autóban, robogóban, laptopban és telefonban lítium levegő akkumulátor? Mert bár a kutatók már a 70-es évek óta próbálják kiküszöbölni a hátrányait, ez még nem sikerült megnyugtató módon.
szög
Azért egyenlőre az akku sem olcsó.
120$/kwh a Teslának. Mindenki másnak több.
Amíg ezer ember agyal az új akkumulátor előàllitsán addig lassabban lesz meg a fejlődés mintha egymillió agyalna
Minél több lesz annàl több embert foglalkoztat a dolog
Sanyi elmegy a zöldségeshez:
- Jó napot, van szög?
- Nem nincs szög, ez itt egy zöldséges, de menj át a vegyesboltba, ott lehet, hogy lesz.

Átmegy a vegyesboltba Sanyi. Bemegy:
- Jó napot, van szög?
- Nem sajnos itt nincs szög, csak élelmiszer, de menj át egy barkácsboltba, ott valószínű, hogy lesz.

Átmegy Sanyi a vegyesboltból a barkácsboltba.
- Jó napot, van szög?
- Igen van.
- Több fajta is?
- Nem, csak ezt a százas szöget tudjuk adni sajnos, de ha átmész a szögboltba ami nincs messze, ott szerencsével jársz.

Átmegy a szögboltba Sanyi.
- Jó napot van szög?
- Van, igen.
- Többfajta szög is van?
- Persze van.
- És nagyon sok szög is van?
- Hát nézd, ez csak egy kis termékbolt, annyit nem árulunk, de menj el egy Szögkereskedés boltba, ott találsz sokat is.

Átmegy a Szögkereskedés boltba Sanyi nagy nehezen.
- Jó napot kívánok, van szög?
- Természetesen uram, hogyne lenne, ez itt egy szögnagyker.
- Többféle szögtípus is van?
- Igen, hogyne.
- És sok szög is van?
- Van, természetesen.
- Nagyon nagyon sok szöget is árulnak?
- Hát nézze a raktárunk véges, de azt javasoljuk, menjen át a Szöggyárba, ott aztán tényleg nagyon sokat talál.

Sanyi fogja magát, átmegy a Szöggyárba. Bemegy:
- Jó napot, van szög?
- Amint látja, uram, ez egy szöggyár, igen van.
- Több fajta is?
- Igen uram, abszolút.
- Sok szög is van?
- Természetesen, uram.
- De nagyon nagyon sok szögük is van?
- Igen, uram.
- De tényleg nagyon nagyon nagy szögmennyiségük van?
- Hát figyeljen, ez egy gyár, itt mi meghatározott mennyiséget gyártunk csak, de menjen át a Szög Telephelyünkre, a fővárosba, ott a bázison valószinü kielégitik az igényeit.

Átmegy Sanyi a fővárosba, bemegy a Szög Telephelyre.
- Jó napot kívánok, szög van?
- Igen van uram.
- Több fajta szög is van?
- Igen van, uram.
- Sok szögük is akad?
- Természetesen, amennyit csak elképzelhet.
- Nagyon nagyon sok szögük is van?
- Igen.
- De tényleg nagyon nagyon sok szög is akad itt?
- Természetesen mint mondtam uram.
- Az az igazság, hogy rengeteg, hihetetlen mennyiségü szög kéne, tehát nagyon nagyon irdatlanul sok szög is van?
A fickó felhivja a telefonon a főnökét rövid beszélgetés után leteszi, mondja:
- Nézze uram, ez a telephely az ország készletét biztositja, de ha ez önnek nem elég, javaslom látogasson el a Brüsszelben levő Nemzetközi Szög Telephelyre, ott minden bizonnyal annyi szöget talál amennyit csak akar.

Sanyi elutazik Brüsszelbe, bemegy a Nemzetközi Szög Árusito Telephelyre:
- Jó napot, van szög?
- Amit csak akar.
- Több fajta is?
- Igen uram, abszolút.
- Sok szög is van?
- Természetesen uram.
- De nagyon nagyon sok szögük is van?
- Igen uram.
- De tényleg nagyon nagyon nagy szögmennyiségük van?
- Van.
- De nagyon sok rengeteg szögük, minden mennyiségben is van?
- Nézze uram ha kinéz az ablakon, látja azt a négy óceánjárót a tengeren, mindegyik tele van szöggel, de ha önnek nem elég, javaslom hogy menjen ki New Yorkba, a főgyártó világvállalat, mely a világot ellátja, ott van a bázispontjuk, ott annyi szöget talál amennyi 10 évre elegendő az egész világnak.

Átrepül Sanyi az óceánon, bemegy New Yorkba, megtalálja a Szög LTD World Global Transport cég telephelyét, bemegy.
- Jó napot kivánok, szög van?
- Van.
- Többféle is?
- Igen.
- Sok szögük is van?
- Van.
- Nagyon sok szögük is van?
- Természetesen.
- De rengeteg, nagyon sok, iszonyatos sok szögük is van?
- Természetesen.
- De irdatlan mennyiségü szögük, temérdek mennyiségben is van?
- Van uram.
- Ami azt illeti, rengeteg típusbol, rengeteg fajtájú, irdatlan sok, temérdek mennyiségü szögük is van, minden méretben és hosszúságban és nagyon sok?
- Igen uram van. Nézze csak!
- Ó, mennyi szög!
ennél csak a 10 éve itt jelenlévők gyengébbek
Ja, azok meg kevesbe autoszeruek mint a leaf.
Mint a tornadobicikli es a cbr650.
hát ez nagyon gyenge
Elektromos autót is gyártanak a kínaiak
A Tesla szerintem egy túlfúljt lufi. Nem lesz az sose népautó
...és rajta még sokan mások.
Reggel indul a troli
Rajta cápa a proli
Összességében gondoltam, nem a motor szempontjából.
Na mégis látom. Te kelet-magyarországi nagybetűs Proli.
Nem a villanymotor a gond, bar a teslanak neha az autosag is gondot okoz, pl jo sok elsogeneracios zorog csorog.
Neked lepkegyujto a diplomad?
asszem bazinagy fegyverteny hogy 24 kwh helyett 30 kwh lett 5 ev alatt a cucc, ez 10 ev alatt meg csak optimista csak 40kwh.
Ha nem lesz valami gyokeresen uj, veled ellentetben en olvasok rola te meg csak puffogtatod a hulye hasonlatot tevekrol meg comodorokrol, a baj hogy az elektronika, az akku meg vegyeszet.A 10 ev szerintem inkabb 20 mert nem eleg egy laborban eloallni, ehhez meg kell teremteni az ipari gyartas teljes strukturajat.
olvass.vannak jelentos buktatok.
https://villanyautosok.hu/2018...
Alapvetően nem, hogy drágább, hanem lényegesen olcsóbb. Egy bonyolult ottó motor vagy egy vonatfütty egyszerű villanymotor egyszerű hajtáslánccal töredéke ár. Mind anyagban mind előállítás bonyolúltságában, mind munkaerőben. Nyílván az akkupack megnyomja az árát de még így is messze elmarad az előállított érték. Nem azt,mondom, hogy szaré-húgyé fogják ezeket az autókat árulni, de amikor berobban és az gyors lesz, temérdek gyártó fogja kínálni az olcsó villanyosát.
Aha, akkor itt valamit rosszul tudok.
Baszok is rá, dízellel járok
Nem mindegyik hibryd plug in.
Amelyik plugin mindet
Ez azért kissé összetettebb, de a fejlődés és az olcsóbbáválás elérhető. Azért egy elektromos autó előállítása sem sokkal drágább a gyártósoron mint egy komolyabb benzines vagy dizel. Csak hát még a fejlesztés költégeit termelik be épp a többlet árral.
szerintem meg az a szörnyű,hogy a toyotába is bajor hibridet raknak
Melyiket ? Mert a toyotának elég buzi ez a megoldása hogy kimegyek a kapun és indítja a benzinmotort... a nemeteké viszont jobb hogy tud menni tisztán elektromosan.
Bocsánat azt nem tudtam, hogy a komód eladás mellett te egy nagy tekintélyű fejlesztőmérnök is vagy
Azt, hogy processzorban lehet fejlődni de akkumlátor terén már nem vagy világklasszis vagy, vagy jövendőmondó
Mi a hülye hasonlat ember. A lapostv amikor 600 kiló volt a 40 ezres fizetéshez vagy most 80 ezer ft a 300 kilóséhoz képest Ez mindennek így van. Egyébként honnan veszed, hogy tíz év múlva lesz még benzines autó? Te ezt Tudod??? Épp be is tilthatják a gyártását vagy épp fényét veszti mint a tükörreflexes fényjképezőgép a digitális világban gyaakorlatilag egyik pillanatról a másikra vagy a szalagos magnó vagy a flopy disk meg sorolhatnám. A benzin meg dízel jó esetben belátható időn belül már csak emlék lesz. Ha megélhetném a szüleim életkorát a kisunokámnak a benzin dízelt lehet csak a közlekedési múzeumban tudnám megmutatni