Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Meg gagyi kínai.
De persze ha olcsón kell akkor jó.
Eddig a kínai napelemek is ugyan úgy hozzák amit ígértek.

Apropó, nekem a 275W-os SHARP napelemekről ebben a hűvösebb, de napos időben csúcsteljesítményben 300W jött le, pedig kifejezetten nem optimális sem a tető szöge, se az iránya.
Nekem a digó parázott.
EU-n belül simán szoktak nekem küldeni.
Ha ólom akku helyére akarsz jót, akkor LiFePO4 cellákat kell használni.
Annak 3.2V a feszültsége.
4darab sorba kötve tökéletesen működik az ólom akkuk helyén.
Csak a cellákra kell egy olcsó túltöltés védelem. Mást nem igényel.
Persze ha kapacitást akarsz növelni, nyugodtan lehet párhuzamosan is kötni többet.
A Prius cella NiMH akku. Spéci deltaV töltés kell neki, szóval az picit macerásabb mint a lítium.
Ha van olcsón akkor jó az, egyszerűbb a rendszer így, de ha kidobásra ítélt akkor lehet nem sok kapacitása maradt.
Egyik ismerősünk présházába csináltunk ilyen 12V-os rendszert.
100Ah-s akku, valami 40W-os napelem, mert akkoriban még az volt megfizethető. Rendes csillárba beleraktak H4-es izzókat, Yunost TV, aztán megvolt hétvégente az összkonfort.

Leaf cellákat ajánlottam. 10ezerért vettem. Ezek dupla cellák, sorba kötve. 2*3.3V-4.2V között használható (3.7V névlegesen) 40-45Ah
Tehát olyan 4 darabbal megvan az 1kWh 26,4-33V közötti feszültséggel.
Igy 2-3 db mar sima liba.
Jah,en a 156x156 ot neztem.
1640x990 mm - elfér még a furgonod tetején is, nem?
Ez nem rossz,bar lehet hulye meret.
Maga a napelem olcsó, a 280W csúcsteljesítményű az bruttó 31 ezer pénz:
https://setino.eu/setino-monok...
A csomagküldők kifejezetten viszolyognak az akkucelláktól,ADR köteles asszem.
De mekkora egy cella kapacitása Ah-ban? Két, sorba kötött cella gondolom nem elég az 1kWh-hoz.

Egyébként a cella nem drága, csak a szállítása kerül 3,5x annyiba....
Ahogy nézem mind 7,2-7,6v közt van.

https://www.ebay.com/itm/2015-...
KB baszhatod.Sorba kötve 15v felett.De lehet van rá mód 12v-ot csinálni belőle.

https://www.ebay.com/itm/2014-...
Ha nagyon más a töltő akkir vagy el sem indul a töltés vagy a laptop is sérül
Szerintem csak simán szar a töltés vezérlés
Nekem az összes hp-Compaq gép alkuja még 10 év után is használható volt
Nekem 1kWh kapacitásra volna igényem - 12 V-on. Nem akarok BMS-sel és egyéb járulékos elektronikákkal szórakozni.
Bár a Kéri Laci által régebben emlegetett használt Prius cella baxxa a csőrömet, de nem tudom hány voltos és mekkora kapacitású (meg mennyibe kerül), valamint milyen egyéb cucc kell a töltéséhez.

(Kidobásra ítélt 100Ah körüli kisteher akksi beszerzésén gondolkodtam el, kicsi pénzért...)
Elugrottam.
Oszt azt hogy emeled meg?
Kiskocsira rakod?
Egy hétig nyögsz mert az asszony ki akars takarítani alatta.
Amit most egy teherakku árának feléért rakok össze azt egy kézzel röhögve dobálom.
Úgy is hogy sok a döglött akkucella kijön két 21Ah pakk,amit párhuzamosítva kb 42Ah.
Ha 2000 mAh jó cellákkal dolgoznék az 3 pakkból kijönne a 100Ah.
Ami jobban birná a töltés-merítést és a falon egy polcon elférne.
Legalább a lábadra?
Ezt csak sejtettem és reméltem,de azért köszi a megerősítést,egy szikla gördült le a mellkasomról.
Nem tartom valószínűnek.
Ahogy leírták ezek csak egy szimpla tápegységek.
A töltést a laptopban, vagy akkuban lévő áramkörök szabályozzák.
Persze ha túl nagy feszültséget kap akkor elfüstölhetnek ezek, de csak úgy az akku nem megy tönkre.
Köszi! Azért kérdezem, mert ha rászánom magam egy filléres, kis teljesítményű kísérleti rendszer összeállítására (1 db 200W-os napelem tábla), akkor tuti valami használt teherautó akksi kerülne a végére.
ne görcsölj ezen, van neki megfelelő lítiumos BMS-e,
De.
Túltöltés, túlmerítés, túláram védelem, meg balansz áramkör van Zoli BMS-ében. Gyakorlatilag csak 230 váltakozó áramot nem lehet rátenni, minden mással működik.