Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

egyedül a műszerfallal volt egyszer probléma. Télen 20 másodperc alatt befűt pólóra vetkőzős melegre úgy kell elképzelni, mint két nagy teljesítményű hajszárító nyomja be a meleget és azonnal nem kell megvárni amíg bemelegszik a motor nyáron a klíma is kifogástalan. Nekünk a haverod felsorolt problémája nem jelentkezett 36 ezer van az autóba. Igaz nem is vagyunk pizzafutárok(kezeit széttáró)
kb annyi a különbség hogy van felénk egy ember aki vagy 30 éve fűnyírókat meg hasonló kisgépeket árul és még mindig megvan a boltja
a kocsi értékesítők meg olyan gyorsan cserélődnek hogy mire visszamennél leköpdösni mert átkúrt már azóta a 3. helyen szopatja a vevőket
szóval van aki a vevőért van úgy hogy haszna is van, és van aki a haszonért dolgozik úgy hogy leszarja a vevőt
a szerelőknek meg az a jó ha szart vesz a nép hiszen utána lesz munkájuk és jó sok pénzük
na ezért nincs tájékoztatás......az autós szakmában nincs tisztesség se eladáskor se javításkor
persze a vevő értsen a kocsihoz meg mindenhez? ilyen ember a földön nincs aki mindenhez is ért, max az indiai meg a hasonló szakemberek akik egy darab kutyaszarral is megoldják a főtengely törést, meg a tartályhajó léket
Nem Ázét kellett volna venni.
Ez így van.Viszont az elmúlt 8év alatt ez a "lelakott szar"mindig haza hozott.És abban is biztos vagyok hogy a te bidédnek előbb lesz valami elektromos nyűgje minthogy ez engem ne vinne haza.
Haver is vezérlés cserélt a passaton, nem volt semmi baja, de itt volt az ideje. rakta össze az új feszítő görgőt hozzáadott csavarral merthogy az is új legyen, erre három nap múlva eltört a csavar 😬 szerencsére pont akkor mikor állt be otthon az udvarba, es állitotta le... talán hibás volt vagy egyszerűen csak gyenge anyag, hirtelen visszatette az eredeti csavart, és az van benne azóta is 😁
Ha valami eddig nem történt meg, az nem azt jelenti, hogy nem is fog 😄
Ja,bizonyára nem.De valahogy még mégsem történt meg.Karban van tartva,túl sok dolog nem történhet ami miatt ne hozna haza.
Ha te lennél a gyártó és olyan terméket gyártanál (nyilván haszon reményében), ami megfelel minden gyártással/kereskedelemmel és értékesítéssel kapcsolatos elvárásnak. Majd jönne egy olyan ember, aki azt várná el ezen felül, amiket felsoroltál, te mit mondanál neki?
Erre nagyon kíváncsi lennék!

Nem elvárható és nem jogos! Mindenről rendelkezésre állnak a szükséges információk, a tájékozódás öncélú!
Le van írva, hogy milyen üzemállapotokat kell biztosítani az autónak a használat során. Ennek a betartása már az üzemeltetőn múlik!
Miért nem érted ezt? Nem tudhatja a gyártó, hogy ki és hogyan kívánja használni! Honnan tudná?
Csak az nem biztos, hogy haza is jössz vele 😁
Lehet akármilyen jó technika, egyszer az is elromlik... és ez a pillanat közeleg a használattal és a kilométerrel.
... vagy te azt gondolod, ez örökké fog tartani? 😁
Ez pont az.
Nagyon nagy hülyeség ez így kisarkítva.
Igen,egy hibás konstrukciónál.
Az én elmém korlátolt, akkor a tied nem is létezik! 🤣
Szerintem te nem akarod megérteni, hogy milyen évet írunk és minden ami ezzel jár.

A fűnyírós példa részben jó, de autó tekintetében mégsem.
A fűnyíród céleszköz, fűnyírásra használható csak! Valamint te kérdezel, hogy milyet ajánlanak. Feltehetően nem fogod másra használni csak fűnyírásra, pedig azért a kis faágakat is leviszi, a járdáról a mohát is leszedi....csak úgy nem tart sokáig, tönkre fog menni.

Az emberek nem sétálgatnak az utcán és befordulnak egy szalonba és tanácsot kérnek, hogy mit vegyenek!
Konkrét elképzeléssel vásárolnak autót! Az pedig a reklám, utcán láttam, tetszik, szomszédnak is az van, stb. alapján!
Tehát nem az X márka Y kereskedőjét kérdezik meg, hogy mit vegyenek! Ez rohadt nagy különbség a fűnyírós példáddal szemben.
Ha egy ember bemegy egy kereskedésbe, akkor az elég konkrét és igazából mindegy ki van ott, nem kérdeznek, hanem aki ott van nála megveszi. De láthatóan ebben sincs tapasztalatod.
A vevő által kiválasztott autóról a kereskedő nyilván nem akarja lebeszélni. (Ha te bemész egy boltba egy neked tetsző cipőt venni és fél éve ezt akarod, te is furán néznél az eladóra, ha le akarna beszélni, ugye?) Szóval a vevő dönti el mit vesz, mert nem kérdez!
Ezzel szemben a gyártó rendelkezésre bocsátja mindenről az információt, ajánlást...stb.
Ez nem annyira érdeklő a vevőt, mert ő eldöntötte mit vesz! Hiszen ő a vevő.
Nagyon kevesen (ismerek 1-2 embert) akik bizony elolvastak minden a kiválasztott termékkel kapcsolatos információt, ajánlást. Megértették, felfogták, hogy ez nem a 20-30 évvel ezelőtti autó. (Ez a logikus.)
Tehát máris a vásárlón múlik az üzemeltetés minősége! Ha kiválasztott valamit, akkor jól felfogott érdeke megismerni és elfogadni a gyártó ajánlásait, hiszen ő készítette és talán tudja mi az. De sok ember ebből nem kér, mert ez csak egy autó.....ugye.

Az ismerősös sztorid nem illik ide, mert abban a történetben két balfax van. Egyik aki egy nem kompetens személytől (feltehetően nem túl jó szerelőtől) kérdezett és csak egy helyről tájékozódott, ami lássuk be igen kis merítés. A másik pedig egy nem túl jó szerelő, hiszen nem rendelkezett elég ismerettel és szakértelemmel sem.
Meg ugye mindennel kapcsolatban mindig csak a rossz terjed. De a hibásaknál sem közli senki, hogy milyen körülmények között használták vagy szépítenek.
Az a sok jól működő autó soha, sehol nem kerül megemlítésre.
Akinek van baja valamivel, annak szar és problémás.
Ha nincs, akkor nem. Ez egy ilyen kétállású megítélés az emberek részérél úgy kb. mindennel kapcsolatban.
De ha téged mint vásárló ezek a dolgok ennyire zavar,akkor miért nem fejleszted magad,miért tudatlanként mész vásárolni?Tv-t akarok venni?Előtte utána olvasok számomra melyik a jó,mosógép,szintén és még sorolhatnám,autót ugyanígy veszek,megvannak a lehetséges típusok,aztán megy az utána érdeklődés ,melyik milyen motorral jó vagy felejtős.
Nem igazán értem mi olyan nehéz ebben.
Na meg a meg kell feleltetni, de azt ki írja elő, hogy minek kell megfelelni? Bürokraták homályos és többnyire hazug okokra hivatkozva amik valahogy sosem a végső felhasználóknak kedveznek pedig az ő jóvoltukból töltik jól temperált irodákban jól fizetettként az idejüket.
Semmi irrelevancia nincs, világosan tájékoztassák a vevőket arról a kereskedők, gyártók, hogy adott termék mire és milyen körülmények között használható. Ez az elvárható jogos tájékoztatás, ne körülményes utánajárásokkal kelljen kideríteni az átlagembernek, hogy adott termék miképp és mire használható. Ezért veszítik el a bizalmat a kereskedők és gyártók oszt jön a pislogás, hogy há', de mé' perelnek és mé' nem veszik a jó kis cuccunkat.
Nincs egyértelmű általános használat.
Az mi?
Mindenkinek más az általános, ahogy ő használja. Neki az az általános.
Nem lehet semmit meghatározni, hogy mennyit fog bírni!
Tudod miért? Mert egy tervezésnél ismerni kell a felhasználási körülményeket és ez szinte mindenkinél más, ami akár egy vezetési stílus is már.
Mindemellett a gyártónak ahhoz, hogy a vásárló bármit is vásárolni tudjon, meg kell feleltetnie a járművet rengeteg előírásnak.
Olyan járművet nem lehetne gyártani, ami a vevőnek, előírásoknak is tökéletesen megfelel bármilyen szélsőséges felhasználási körülményekben! Ez képtelenség. Persze igény lenne rá.... 😆
Irreleváns elvárásaitok vannak nektek most pl. a járműgyártókkal kapcsolatban!
úgy néz ki csak nem teljes körű a tájékoztatás mert egyes motortípusoknál sokszáz(vagy akár ezer) ember panaszkodik miatta

a korlátolt elméd ezt csak felfogja:
fűnyírót akarsz venni de teljesen hülye vagy hozzá
első körben megkérdik hova kell és mennyi fű van
aztán ajánlanak egy oda valót, ha az áram nélküli hobbin van a fű 50 nm akkor akár egy akkust vagy egy legkisebb benzinest, ha 2000nm akkor egy nagyobb benzinest esetleg önjáróst
ha otthon van az az 50nm akkor akár vezetékes akár akkus akár benzines ami tetszik
és ez egy 50-200 ezer forintos eszköz és nem 10+ millás autó

van ismerős akit konkrétan a szerelője baszta át az 1.6 psa motorral, direkt megkérdezte tőle hogy mi a véleménye róla az azt mondta fasza motor ezen még nincs turbó és jó motor, a gyereke kocsijába is ilyen van
most meg amikor letérdelt a kocsi már azt mondta neki ne hozza ide mert ezek szar motorok ő nem kínlódik vele vigye szakszervízbe, a gyereke is már régen eladta mert ezek a motorok mind meghalnak mert szarok
Ezt nagyon sarkosan látod.
Ennyi erővel vegyél egy Smartot és te sóder szállításra akarod, akkor neked adjanak olyat, ami bírja! Te vagy a vevő!
A vevők az árukból választhatnak és nem mind ugyanazt tudja! Ahogy bármilyen terméknél.
Eljutottunk oda, amit szintén leírtam már párszor.
Bizony bizony autót is, ahogy sok mást is a felhasználás jellegétől, annak körülményeitől függően kell kiválasztani!
Nem jó minden/bármi mindenre! Ezt kell megérteni és elfogadni.
Persze lehet üzemeltetni szélsőségesen, mert alkalmas a gép (működik). De megváltozik a karbantartási igénye is! Ma is leírtam már párszor...
Csakhogy az nem szélsőség ha általános módon használom a gyártói utasításokat betartva a járművem. Ha erre nem alkalmas a gépjármű akkor hívják fel rá a szalonokban a figyelmet, hogy általános használatnál nagy eséllyel 100000km-t fog kibírni a jármű.
Kivitelezhető saját akksiról is egy motorfűtés ami úgy 30-40°c-ra felfűtené, van is ilyen csak nem használjuk, én sem pedig nem nagy kunszt beépíteni és sokat segítene.
Ki mondta, hogy van tökéletes szíj? Nincs, nem is lehet, nem is cél. Ahogy írtam már, semmit nem a szélsőségekre terveznek.
Biztos lehetne olyat is gyártani, csak nagyon költséges lenne és meglátszana az autó árában is, ami ugye legyen alacsony.....
Ahogyan már írtam, egy bizonyos mértékig ellenálló a szíj a motorolajba belekerülő tüzelőanyaggal szemben.
Nem véletlenül számítják/mérik %-ban.
Egy bizonyos százalékig és ideig! Bármelyik paramétert meghaladja, minőségromlás kezdődik. Ennyi.
Ezért van intelligens olajellenőrző rendszer és jelzi a felhasználó számára, hogy már nem megfelelő. Innen a felhasználó magatartása, döntése, hogy cserélteti-e.
Az szokott lenni a szöveg, hogy tegnap jelent meg.....
Viszont azt hiszik, hogy lehet hazudni. Kiolvasható rengeteg adat a vezérlőből és hát azok egészen másak, mint amit az ügyfél próbál bizonygatni.
Amikor olajcserét kér az autó, el kell végezni! Megfelelő minősítésű motorolajjal. Nem olyan bonyolult ez. Ez is le van írva!
de ha belebasznak egy fűtőszálat az olajba akkor az faszán melegít mindent is és nem hideg motorral indul az ember
persze egy lakótelepen ez kivitelezhetetlen de otthon lehet faszán melegíteni
nekem anno a dízebe volt vízmelegítő amikor vittem a pulyát oviba beültem kulcs fordít és máris meleg levegőt fújt, akkor még nem volt ajtóa garázson aztán télen elég jól le tudott hűlni
a defa cuccok egész jó kivitelek, vízhatlan csatlakozók, nem kell tekergetni a hosszabbítókábelt a hűtőrácsra mint anno az ifákon
aztán ha egy 150 ezres "tuninggal" kiváltasz egy millás motorgenerált akkor azért az bőven megéri
Ezt tapasztalatból írod? Egészen biztosan nem! Hány új autót vettél "nem tájékoztatva téged" szalonból?
Sokadszorra írom, hogy minden információ elérhető! Az igény az információra, na az nincs meg!
Most komolyan, te nézed hülyének az embereket, akik új autót vásárolnak, mert el kellene mondani nekik, hogy ez nem olyan, mint a régi!
Nyilván nem olyan, mert nem az!

Az utolsó példád is a régi világból származik.
Sok autóban van akár tüzelőanyaggal működő kiegészítő fűtés (diesel-nél inkább) és/vagy PTC elektromos fűtés.
Akár programozhatóan is.
Valamint a motorok folyadékhűtő rendszere is 2-3 külön körből állnak és okosan megtervezve elég hamar elérik az üzemi hőmérsékletet.
De hiába, ha pl. a beszívott levegő hőmérséklet vagy egyéb paraméterek miatt még másképp irányít még. Majd ismét megállnak vagy sok az alapjárat vagy beindít és padlógáz, mert késésben vagyok... Nincs tartósan üzemi hőmérsékleten, egyenletes terheléssel/gázáramlással létrejött motorüzem.
Nem kérdeznek, nem érdekli a vevőket, mert "ez csak egy autó, el tudom vezetni". Ezért van leírva vagy online leírva, de a legtöbb autóban, ahol van nagy kijelző már ott is elérhető. Nem értem, hogy te ezt miért nem fogod fel!
Ahhoz, hogy az emberekhez eljussanak az információk, az embernek is akarnia kell! Ez itt a hiány! A gyártó nem szervez (Még szép.) tanfolyamot és nem kéri számon, de leírja. Ennyi a feladata és kötelessége!
A Hypo-ra is rá van írva, hogy ne idd meg, méreg! A gyártó tud ennél többet tenni? Aki nem olvassa el és megissza, akkor a gyártó a hibás, mert ő szomjas volt? Miért lételemed mindent a gyártóra kenni és semmit felelősséget magára a felhasználóra?
Ahogy a "garancia" Jótállás, szavatosság esetében is van a gyártóra vonatkozó felelősségvállalási szabályok és az üzemeltetőre is.
Amiket szintén előír a gyártó, hiszen annak betartása és igazoltan megtörténte esetén vállalja át a javítás költségeit a meghatározott időn belül.
Erre nagyon jó példa pl. egy hűtőfolyadék-szivattyú tömítési hibájából bekövetkező hűtőfolyadék vesztés. Ez nem úgy történik, hogy hopp és eltűnt 6 liter és máris tönkrement a motor. A tünet/panasz az üzemeltető számára a rendszeres ellenőrzés során felismerhető és jelezni kell a szerviz felé. De a megfelelő hűtőfolyadék mennyiségről mindig gondoskodnia kell az üzemeltetőnek, ha használja. Vagy tréleren beszállíttatja a szervizbe. Ezt nevezik kárenyhítési kötelezettségnek! Az, hogy van szivárgás és csak megy vele egészen addig, amíg a motor tönkremegy nem következik be egyik pillanatról a másikra! Tehát a felelősség a használóé, mert a kötelezettségeinek, rendszeres ellenőrzésnek nem tett eleget és emiatt a gyártónak nagyobb költséget okozott, mint egy hűtőfolyadék-szivattyú cseréje.
Nem csak elvárásnak kell lennie, hanem tudatosságnak is, jóhiszemű felhasználásnak. Ez pedig a gyártó által rendelkezésre adott információkon alapul.
Sőt, az eu-ban több országban már tiltják a melegítést, helyben járatást kamláder környezetvédelmi okokra hivatkozva, mert az mitől jobb ha leállítom még hidegen és többször pár utcányit megyek sokszor beindítva, ezzel tényleg védem a környezetet.