Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az is lehet, nekem csak az tűnt fel, hogy szokásos mozdulattal fordulva az első körforgalmat majdnem kiegyenesítettem. A többinél már tudtam, hogy határozottabbnak kell lenni. (szélesen vigyorgó)
Meg az elhasználódott kormánycsapágy miatt...
Nem tudom, mert exupom nem volt, pláne különböző gumikkal.
Úgy gondolom, hogy a 130-as első sportgumi nem véletlenül nincs már a piacon, viszont a 170-es hátsó biztosan jobb lehet, mint a 180-as.
Mikor az enyémben a 160/60-18-as, 4,5"-os gyári kereket átcseréltem a 180/55-17-es, 5,5"-osra ( új Continental Contiforce) azzal érezhetőbben nehezebben kanyarodott, mint a gyári méretű, használt Metzelerrel. (kezeit széttáró)
Exupból, amikkel mentem, azok emlékeim szerint elég jól kanyarodtak. Az első erdélyi túrán Fábié volt az egyetlen meglepetés, amit erőből kellett kényszeríteni a kanyarban, hogy beforduljon. (nem néztem, de szinte biztos, hogy elhasznált gumi miatt volt)
Ha az exupra is lehetne kapni gyári méretű gumit lehet jobban kanyarodna? 🙄
Hát, lehet hogy nem lesz rá szükség. Délben hírdettem meg, eddig 13-an írtak vagy hívtak.
Ha valakinek kellene valami azért írjatok nyugodtan.
Nem találtam hozzá Suzuki RF lámpát, meg gyári FZR idomot. Onnan az egyik már hozta a másikat : ))
Több infó és kép jó lenne a gépekről, mielőtt megbontod.
Ejha. Ezek ám az alakítások. Mi okból alakítottad így a gépeket ?

Uraim, elbontom mindkét FZR1000 Exupot. Mindkettő kissé leharcolt. A piros-fehér 1991, a másik, sötétkék 1992-es évjárat. Privátban vagy telefonon elmondok mindent ha valakit érdekel.
Az első kettőn a fejidom Suzuki RF900-é, az oldalidom vágott-toldott gyári FZR, az ülésidom üvegszálas FZR gyárihoz hasonló.
A többin:
- a fejidom kompletten és a műszerfal SC24-es CBR 1000F
- az oldalidomok szintén, de vágva
- az ülésidomnak az eleje gyári FZR, de a hátulja már CBR1000F-fel összetoldva
- az ülés CBR1000F átalakítva
- az első sárvédő üvegszálas egyedi valami Suzukiról
- a hátsó felni 17"-os Yamaha (de nem FZR exup, nem tudom melyiké)
- a dob Suzuki SV 1000-é (benne van a katalizátor is)
- a tank aljában meg szintén a CBR benzinszint jeladója van behegesztve
A többi 88-as FZR 1000 Genesis. (marha kényelmes volt, hülye ötlet volt hogy eladtam. Snoopynál meg évek óta csak áll a garázs sarkában)
Akkor se volt hozzáértő rendőr csak etz volt 18 as kerékkel jó hogy észrevette ha nem olyan
Jó, értem én. Annak idején amikor még volt hozzáértő rendőr (persze attól függ mihez) aki kifigyelte az ETZ-n a 16"-os átfűzött kereket aztán tolhatta haza a haverom... 😆

Ez amúgy milyen fejidom az FZR-en ?
Ez itt az én 88-as ex-Genesisem. Az első kettő, amilyen volt amikor vettem, a többi meg amit én csináltam belőle. Gondolod hogy érdekelt ez bárkit is, hogy mennyi köze van egy FZR-hez? (szélesen vigyorgó)
(fetrengve nevetős....kb. 5-6 db)
1000is is 17es volt és a 600on is 17es van minden műszakin gond nélkül átment a yardok 2 x állítottak meg le se szarták
Igen, a vége felé valszeg őt is zavarta - mikor a műszakin körbe fotózták - hogy a két motor kicsit sem és semmiben sem hasonlít egymásra 😁 főleg, hogy még külföldre is elment vele... 😁
Valami ilyesmit akartam írni, de nem otthon vagyok, nem tudtam eddig belépni. (Butapest, ház tatarozás projekt)
Szóval igen, fiatal rendőr gyereknek pont fingja sincs, milyen kerék van egy 30 éves motorban... és a forgalmiban sincs benne... meg egyébként is pont leszarja 😁 az a lényeg neki, ne bordóra eloxált kínai fékkar legyen rajta, meg neolux-al telibe fújt plexi 😁
Van olyan fórumtársunk, aki évekig járt a műszaki képes fz-je forgalmijával, egy fzr1000-el. Szerinted a jard fejből tudni fogja, hogy a vén fz-n gyárilag nem 17-es kerék van, hanem 16-os?(fejvakarós töprengő)
Gondolkodtunk már az FZR kerék beépítésén, pár márkatárs már meg is csinálta. Átalakítási engedély kell hozzá (folyamatban van) mert ha belefutsz egy ellenőrzésbe úgy levetetik miatta a rendszámot hogy csak nézel.
A gumik.hu link most valamiért nem működik, pedig az előbb még ment. Onnan szoktam gumit venni.
Nem értem a dolgot.
Ha nekem FJ-m lenne, az első dolgom lenne hogy 17"-es FZR kerekek mennének rá. (kezeit széttáró)
A GTR kardános, azon ez hátul nem megoldható. (azaz megoldható Kawasaki VN1,5 MeanStreak vagy Suzuki Marauder VZ1,6 felnivel, de az benne lenne vagy 200e Ft-ba, annyit meg nem ér az egész)
A Sport Demon nem ilyen nehéz dögökre való, valószínűleg ott lesz a baj, nem a /70-nel. (ráadásul diagonál)

Az Avon Storm 3D X-M radiál (a GTR 110/80-18 és 150/80-16-on megy) tapad mint a barom, és egy másik motort csinált az előtte szinte kezelhetetlenül tohonya (a GTR alapban 310 kiló és úgy fordult mint ahogy neked) Metzeler Z6-ok után. (elől-hátul új volt mindegyik és azonos márka-minta)
Az Avon Spirit szintén jó (jobb mint a Storm) bár én azt még nem próbáltam.

Ami még érdekes lehet: volt fent elől 120/70-18-as gumi (azzal vettem, de el volt öregedve) majd a Z6-is ilyen volt. Mindkettővel bénán fordult, de a 110/80-18-assal teljesen más, sokkal fordulékonyabb lett. (mindkettőt írja hozzá a gyár, a régihez csak a 110-est, az újabbhoz -nekem az van, szélesebb az első felnije - már a 120-ast. 110-essel mégis sokkal jobb.
https://www.gumik.hu/search?ve...
Nincs bizony. Én el is b*sztam a lépést, vettem (az ős FJ elöl-hátul 16" !) 120+150/70-es Pirelli Sport Demont a /80-as helyett mert olcsóbb volt egy húszassal. Nem kellett volna. Tolja az elejét mint a vadállat, egyszerűen lehetetlen íven tartani hacsak nem csigatempóval kanyarogsz. Pedig az FJ aztán tényleg gyerekbarát gép, kimondottan nehéz elcseszni vele még a szerpentinezést is. Nehéz mint a dög, de alacsony a súlypont és nagyon ergonómikus motor. Egyedül a löttyenő benzintömeg tud ráijeszteni az emberre ha 3/4-ig van a tank. Legközelebb nem leszek ilyen suta, ebből tanultam. ☠️
Bár a GTR-re hátra ugyanolyan f&sz 16" méret kell mint az FJ-re, abból nincs akkora választék mint a 17"-ból.
Hát, nekem a Metzeler Roadtec Z6-tal a GTR egy érzéketlen, nehézkes dög volt ha kanyarodni kellett.
Feltéve az Avon Storm 3D-t, úgy kanyarodik mint egy bicaj, és nagy esőben is halál stabilan ment. (~13e km van bennük és bőven van még minta)
Radiál mindkettő, diagonállal nem tudom hogy milyen lehet.
Jól érezted mert valójában a radiál gumi így működik. Diagonális guminál nagy az oldalkúszási szög jól szabályozható a motor erőcsúsztatása, míg radiális guminál a motor kanyarban való döntésekor "kockásan" viselkedik. A motor nagyon mélyre 45 fok lehúzható, de a megcsúszás hirtelen következik be így nem érhető el megfelelő kanyarsebesség. Ezt a hengerek elékelésével lehet kiküszöbölni szakaszos megcsúszások mesterséges létrehozásával így szabályozható és nagyobb kanyarsebesség érhető el mint a diagonál gumival.
Bridgestone T32. Nagyon tetszik, az első km-ek tapasztalatai alapján. Valószínűleg a hátsó gátlóm "hibája" is a régi kopott guminak tudható be. Gyors, vagy döntöttebb kanyarokban hullámzónak éreztem a hátulját, ami miatt rossznak gondoltam a rugós tagot. De valószínűleg csak annyi volt, hogy a gumi megcsúszott-megtapadt-megcsúszott-megtapadt stb és ezért éreztem ezt a hullámzást. Ezzel a gumival (igaz még szokom és óvatosan koptatom a felületét) de már most mélyebbre tudom rakni a motort és a hullámzó érzet is megszűnt :D