Jó kis iromány.
Hosszú leszek.
Autós ismerőseimen kívül nem sokan fogják érteni. Pedig jó lenne.
Szakmám,munkám miatt,regisztráltam több - Renault,Peugeot,Opel,VW,Fiat - adok-veszek oldalra.
Jó tanulmány a magyar autópiaci üzemeltetési (üzemeltetlenségi) szokásokról.
A teljesség igénye nélkül:
"Sziasztok! Tegnap ez a hibajelzést láttam és azóta csak világit, nem tapasztaltam semmit az autón hogy rosszabb lenne vagy ilyesmi,a fordulatszám nem mozog minden jó... . Valaki esetleg tudja hogy mi lehet a baj "
A képen motor kontroll lámpa világít. Csak mintegy 2550 féle baja lehet.
A másik feltölt egy képet egy kiégett izzó ikonjával..kérdése: ez mi..? Szuper.
A kocsim rángat,mi baja lehet? 15 ezer féle.
De jósoltatnak. Találgatnak. Elvinni szervizbe? Csak amikor már nem indul el.
Mindent otthon olcsón,okosba,ingyen,vagy kicsit olcsóbban. Olajcsere az árokparton,fékbetét csere fogóval (a szerviz meg fékpad nélkül hozzá se nyúlhat),a végén pedig megkérdezi,hogy mitől nincs fékhatás,és szikrázik a fordítva, a tárcsa mellé VAS FELÉVEL berakott fékbetét. Kormánymű beépítési tanácsokat kér egy olyan,aki nem tudja mi a csillag-villás kulcs. A szilent fém házait összehegeszti,mert úgy olcsóbb-és nem kopog..szétszedi otthon a vezérlést,két napig kéri a tanácsokat,hogy hogy kell összerakni,majd felteszi az autót motorhibásan alkatrésznek..(csak a vezérlést kell összerakni)..de..amikor megkérdezi,hogy hogyan lehet az elszakadt vezérmű szíjat MEGRAGASZTANI..az mindent visz.
Letörik egy fül egy ajtózárról? Damil-csigás rendszert épít ki, amivel ki tudja nyitni a csomagteret elölről,nem vesz ajtózárat 5 ezerért. Fából farag ülés háttámla állítót. Purhabból küszöböt.
Katasztrófális állapotú autók mennek itthon,és csodálkoznak,hogy nem akarok tartani itthoni üzemeltetésű autót.
Félreértés ne essék. Nem az baj,hogy nem ért hozzá. Mindenhez senki sem érthet. Kint sem értenek hozzá jobban. De elviszik időszakos szervizre! A baj az,hogy itthon nem hajlandó szekértőhöz fordulni,hanem a neten jósoltat,meg tippversenyt indít. Mindenről,nem kell ez autó legyen,lehet az betegség ,számítógép, vagy medence takarítógép. Csak a számítógéppel nem jön szembe velem az utcán..Nem öl meg mást. Maximum magát. Az autóval viszont igen.
El kellene fogadni,hogy az autószerelés is egy szakma. Azok az emberek azért tanultak,azért képzik magukat,azért tartanak célszerszámokat,hogy tudják,mi a baj,és meg tudják javítani.
Sírunk,hogy kint jobban élnek,de ezért IS élnek jobban. Mert nem játszik mindenki McGyvert! Mindenki csinálja a dolgát! Amihez ért. Azzal keres pénzt. Forog,hisz ő azt el is költi.
A legszomorúbb,hogy mindig ugyanaz az indok. Mindig.
"Me persze,ha lenne pééézem,de nem van,nincs más lehetőségem,stb.."
Így van. Nincs pénze. Ez pedig elég ok arra,hogy veszélyeztessen ,megöljön másokat a tákolt roncsával,a kopasz gumijával. A pénztelenség elég ok arra,hogy a munkáját szarul végezze, meglopjon, ennyiér' ez van szöveggel.
1,5 milliós BMW-jéhez keres bontott féktárcsát,mert az új 30 ezerért drága.
Drága? Punto II-t kell venni,ahhoz olcsóbb. Jahh,az nem elég vagány a dizsi előtt..
Elkeserítő.
Mókoliában élünk,tákolda tartományban. Jóvvanazúgy az utca, és a mind1 a házszám. Bármiről van szó.
De nincs ezzel baj. Túl sok ember szerint nincs.
Az FZR 1000 exupon Mikuni BDST 38 karburátor van. (azaz mint a vidin is)
Konkrétan a karbihoz nem tudok manualt de a motorhoz van és abban benne vannak a karbi főbb dolgai is.
Hosszú leszek.
Autós ismerőseimen kívül nem sokan fogják érteni. Pedig jó lenne.
Szakmám,munkám miatt,regisztráltam több - Renault,Peugeot,Opel,VW,Fiat - adok-veszek oldalra.
Jó tanulmány a magyar autópiaci üzemeltetési (üzemeltetlenségi) szokásokról.
A teljesség igénye nélkül:
"Sziasztok! Tegnap ez a hibajelzést láttam és azóta csak világit, nem tapasztaltam semmit az autón hogy rosszabb lenne vagy ilyesmi,a fordulatszám nem mozog minden jó... . Valaki esetleg tudja hogy mi lehet a baj "
A képen motor kontroll lámpa világít. Csak mintegy 2550 féle baja lehet.
A másik feltölt egy képet egy kiégett izzó ikonjával..kérdése: ez mi..? Szuper.
A kocsim rángat,mi baja lehet? 15 ezer féle.
De jósoltatnak. Találgatnak. Elvinni szervizbe? Csak amikor már nem indul el.
Mindent otthon olcsón,okosba,ingyen,vagy kicsit olcsóbban. Olajcsere az árokparton,fékbetét csere fogóval (a szerviz meg fékpad nélkül hozzá se nyúlhat),a végén pedig megkérdezi,hogy mitől nincs fékhatás,és szikrázik a fordítva, a tárcsa mellé VAS FELÉVEL berakott fékbetét. Kormánymű beépítési tanácsokat kér egy olyan,aki nem tudja mi a csillag-villás kulcs. A szilent fém házait összehegeszti,mert úgy olcsóbb-és nem kopog..szétszedi otthon a vezérlést,két napig kéri a tanácsokat,hogy hogy kell összerakni,majd felteszi az autót motorhibásan alkatrésznek..(csak a vezérlést kell összerakni)..de..amikor megkérdezi,hogy hogyan lehet az elszakadt vezérmű szíjat MEGRAGASZTANI..az mindent visz.
Letörik egy fül egy ajtózárról? Damil-csigás rendszert épít ki, amivel ki tudja nyitni a csomagteret elölről,nem vesz ajtózárat 5 ezerért. Fából farag ülés háttámla állítót. Purhabból küszöböt.
Katasztrófális állapotú autók mennek itthon,és csodálkoznak,hogy nem akarok tartani itthoni üzemeltetésű autót.
Félreértés ne essék. Nem az baj,hogy nem ért hozzá. Mindenhez senki sem érthet. Kint sem értenek hozzá jobban. De elviszik időszakos szervizre! A baj az,hogy itthon nem hajlandó szekértőhöz fordulni,hanem a neten jósoltat,meg tippversenyt indít. Mindenről,nem kell ez autó legyen,lehet az betegség ,számítógép, vagy medence takarítógép. Csak a számítógéppel nem jön szembe velem az utcán..Nem öl meg mást. Maximum magát. Az autóval viszont igen.
El kellene fogadni,hogy az autószerelés is egy szakma. Azok az emberek azért tanultak,azért képzik magukat,azért tartanak célszerszámokat,hogy tudják,mi a baj,és meg tudják javítani.
Sírunk,hogy kint jobban élnek,de ezért IS élnek jobban. Mert nem játszik mindenki McGyvert! Mindenki csinálja a dolgát! Amihez ért. Azzal keres pénzt. Forog,hisz ő azt el is költi.
A legszomorúbb,hogy mindig ugyanaz az indok. Mindig.
"Me persze,ha lenne pééézem,de nem van,nincs más lehetőségem,stb.."
Így van. Nincs pénze. Ez pedig elég ok arra,hogy veszélyeztessen ,megöljön másokat a tákolt roncsával,a kopasz gumijával. A pénztelenség elég ok arra,hogy a munkáját szarul végezze, meglopjon, ennyiér' ez van szöveggel.
1,5 milliós BMW-jéhez keres bontott féktárcsát,mert az új 30 ezerért drága.
Drága? Punto II-t kell venni,ahhoz olcsóbb. Jahh,az nem elég vagány a dizsi előtt..
Elkeserítő.
Mókoliában élünk,tákolda tartományban. Jóvvanazúgy az utca, és a mind1 a házszám. Bármiről van szó.
De nincs ezzel baj. Túl sok ember szerint nincs.
Konkrétan a karbihoz nem tudok manualt de a motorhoz van és abban benne vannak a karbi főbb dolgai is.