Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem gondold meg hogy bevállalod-e igaz nem olyan nagy a lebukás veszélye de nem 0 % és ha bukta van akkor elég nagy bukta lesz mert új forgalmi műszaki azon kívül hatóság félrevezetése adócsalás amit felfüggesztett börtönnel büntetnek. Én csak azt írom le amit haverom mesélt ami 1 év alatt zajlott le vele mert őt elkapták és bíróság lett belőle. Ha annyira akarsz vele menni menj úgy ahogy van igaz könnyebb a lebukás veszélye de " csak jogsi nélküli vezetésér vesznek elő "
Nem. A forgalmiban 25 kW van, csak a fojtás ki lett szedve... ezt írtam. A forgalmiban sehol sincs több mint 25 kW
Elsiklasz a felett a tény felett hogy a forgalmiban több van mint 25 kw...........a jogsiban meg a.korl.............a yard meg már rég nem írástudatlan.A két papert együtt nézve tuti feldserül az arca hogy nini zsanettolás lesz.
Nekem meg olyan ember kéne,aki át tudja minősíteni a mondjuk 39 kW-os motort 25kW-ra Ehhez mi kell,meg mennyire kell zsebbe nyúlni?
A lényeg,a motor papíron 25kW legyen (LE nem érdekel senkit,lehet 1000 LE is,ha 25kW ) Utána,ha kiveszed a fojtást,hát kiszedted,utána nem nézi senki,nem ellenőrzik,hány kW,nem küldenek vele sehová. Műszakin meg nem mérnek teljesítményt,innentől kezdve mindegy. Szerinted miért lehet sok pénzt elkérni mondjuk egy ZZR 400-ért,ami forgalmiban 25kW? Ak-s jogsira is full ugyan az érvényes,mint A1 vagy A kategóriára. Tábla szerinti sebességtartományt mindegyik tudja,ez is mind csak macera.. (A1-el 11kW vezethető újabban. Ez is egy vicc Egy egészséges 125-ös gép több,mint 11 kW. Közel 11kW egy 50-es kis sport vagy akármi. ) De ez van,elvégre szabályok között élünk.


Természetesen 25kW-os motorom lenne,a fojtást olyan messze dobnám,amennyire csak lehet. Attól még forgalmi szerint az 25kW lesz. Szerintem a legtöbben így csinálják.
Na jó. adott a szitu.

Veszel egy 25 KW-os gépet, az egyszerűség kedvéért legyen egy GS500-as. Mindenki happy, vezetheted. A fojtást ugyan eltávolították belőle, de te ezt nem tudod, miért is tudnád?

Használod a gépet, majd kiderül hogy 35 kW-os.. jön a hercehurca.

Vezettem ténylegesen fojtott GS 500-at és nyitottat is, normális forgalmi körülmények között (0-120 km/h sebességtartomány) nincs az az ember aki megmondja hogy mennyi az annyi.

Ember legyen a talpán, aki vásárláskor meg tudja határozni hogy mit vesz. Mert nem életszerű vásárláskor teljesítménymérést is végezni..
..és azzal sem lehet érvelni hogy a fojtott gép nem megy 160-nál többet, ez meg igen. Honnan tudná a jóember?, mert ugye annyival sehol nem is szabad közlekedni.. és nem is közlekedünk annyival
Ilyenkor kötve hiszem hogy az éppen aktuális tulaj a felelős.. Az ismeretlen tettes fogalma szerintem itt helytálló (habár nem vagyok jogász)


Én elég sokat jártam valószínűsíthetően erősebb motorral mint ami forgalmiban szerepelt.. bár van egy sanda gyanúm, hogy az illegális +8 lóerő már addigra kikopott a motorból

Ja, és senki soha nem kérdezte meg sehol, "tényleg fojtott?"
Még mindíg nem érted................leszarják hogy nem tudta vagy nem ért hozzá vagy bármi...............Attól még a tény az hogy a gép több mint 25 KW és nincs jogsija rá.

Innéttől vagy bebukja vagy elnéző lesz a szerv.
És mostanában inkább bebukja.
Na hát akkor csak 2 mondat:

1. A törvény nem tudása/ismerése nem mentesít (a felelősség alól). Ergo hiába adod a hülyét.

2. "Mivel egyre gyakoribb a mobil teljesítménymérő padok jelenléte az utak mellett, fel kell készülnünk, hogy ha motorunk teljesítménye eltér a forgalmiban szereplőtől, akkor akár egy igazoltatás alkalmával is bevonhatják a motor forgalmi engedélyét. Ez azonban csak a kisebb baj: ugyanis a teljesítményadót a bejegyzett érték után fizetjük, vagyis a szabálysértési eljáráson felül adócsalásért is felelnie kell annak, akinek a gépe elbukik ezen a vizsgálaton…"

Bővebben: http://www.hegylakok.hu/2011/0...


Ez van, ezt kell szeretni, nincs bennem rossz indulat, nem azért írom, csak hogy tisztán lássátok. No offense. De dugjátok csak a fejetek a homokba, attól még nem lesz szabályos amit csináltok
Jóhiszeműen vett egy motort, aminek a forgalmijában olyan adatok szerepeltek ami alapján ő azt jogszerűen használhatta.

Ő nem tudta hogy a motorja erősebb mint ami a papírjában van, mert nincs tapasztalata más motorokkal, így viszonyítási alapja sincs.
A hatóság szépen visszakeresheti az előző tulajdonosokat.. ha akarja.

Vagy te csuklóból megmondod hogy egy motor hány lovas?
A motorosrendőrön kívül senki nem fogja neked firtatni, hogy hány kw.-os a motorod.
De ha belefutsz egy Rendőrség + KPM ellenőrzésbe ott baj lesz.

Valaki nem tud valami újat a különbözeti vizsga változtatásáról?
Én beszéltem egy vizsgabiztossal, az azt se tudta, hogy változott volna valami ...
A szabályok nem tudása nem mentesít a felelősségre vonástól.

"há biztosúr én eskübizony elfelejtettem hogy az a tábla azt mondja nem nekem van elsőbbségem..........elfelejtettem" rendőrbácsi meg aszongya muhaha és megbüntet.
Adod a tudatlant. Neked fogalmad se volt arról hogy milyen erős az adott motor, mert nincs viszonyítási alapod, a forgalmiban lévő adatokat meg nem áll módodban megkérdőjelezni. Ennyi.

Kizártnak tartom hogy lebukjál vele.
Köszönöm a tanácsokat.
azt tudom hogy nem én leszek az egyedüli aki 25Kw-és papiral hajt egy annál sokkal nagyobb teljesítményű motort, és nem buknak le, én arra vagyok kíváncsi mi van vagy lesz akkor ha ne adj isten lebukom?
Én sem azt mondtam, hogy kötelezően megbuksz az első igazoltatáson. Benne van a pakliban és ennek tudatában közlekedj vele... De a kérdés az volt, hogy származhat-e baja belőle? És IGEN, származhat baja belőle, ezt kár tagadni

De ha lebuksz, és rád vágnak egy/két havi fizetésnyi büntetést és KPM-re járást, akkor ne a "köcsög" rendőrt hibáztasd mert te kerested magadnak a bajt
Én se hallottam még soha olyat h a rendőr belekötött volna a forgalmiba szereplő adatokba!
2éves vaci uj sv650 25kilowattos papírral a mai napig nem volt semmi baja a srácnak vele pedig nem egyszer állították meg!
Hát azért ezzel óvatosan!

Ez a motor 40-47Kw körül mozog. Ha jó tudom a korlátos 26Kw-ig szól.

Egyrészt ha kifogsz egy olyan rendőrt (pl. motoros rendőr), aki kicsit is ért a motorokhoz buktad a dolgot
Másrészt ha ne adj Isten balesetet szenvedsz szintén buktad.

Azért mert egy ZX12R papíron 12Kw van nem azt jelenti hogy hajthatod korlátos jogsival!

Ilyen válaszokat meg főleg ne adjunk, hogy "ha a papírján az van akkor PERSZE", mert ezzel saját magunkat csapjuk be.
De ez a Te döntésed, tudod jól te is ,hogy szabálysértést követsz el, ennek tudatában dönts hogy megéri-e, illetve mersz-e vele így közlekedni.

Azért azt tegyük hozzá, hogy kicsi az esély hogy lebukj
simán! ha papír szerint belefér akkor minden ok!
halli mindenki!
Tanácsot szeretnék kérni lassan meg lesz az Akorlátozot jogsim ami ugye 25Kw rol szol. Motorom viszont egy Suzuki RGV 250 62 Lóerős motorom van aminek a forgalmiában 17 Kw at szerepel szerintetek hajthatom majd ugy hogy ne legyen belőle gondom?
halli mindenki!
Tanácsot szeretnék kérni lassan meg lesz az Akorlátozot jogsim ami ugye 25Kw rol szol. Motorom viszont egy Suzuki RGV 250 62 Lóerős motorom van aminek a forgalmiában 17 Kw at szerepel szerintetek hajthatom majd ugy hogy ne legyen belőle gondom?
És végül mi lett az eredmény? Nem sikerült megcsinálni az átírást? hagytad a motort a francba?
a gyártótól kell kérni igazolást hogy mennyi a teljesítménye
én már ezt egyszer végigzongoráztam
volt egy 20 lóerős gépem aminek a forgalmijában 37kw volt
de lehetetlen volt átíratni
Valaki nem hallott valami változásról?
Nem fognak. Az csak szabálysértés, senki nem fog vele foglalkozni.
Lehetséges h az lesz, csak az a cink h én is szeptembertől rendészetibe fogok járni és ha elkapnak az egy szabálysértés és ki is rúghatnak..:S:D