Jó olvasgatni ezeket az eszmecseréket de nekem is van olyan motoros havernak mondott szájhős aki képzeletbeli professzionális endurós.Na az ilyen emberekkel hamar elfelejtjük a közös motorozást.Én és akik velem jönnek 2-3an általában mi tudjuk a határainkat és tudjuk hogy nagyon messze állunk a profiktól.De talán mi nem is azért motorozunk hogy profik legyünk és azt is hogy senkinek se kell megfelelnünk.Ezért is van hogy ha profibbak közé verődünk akkor előbb utóbb kijön hogy mennyi is a tudás bennünk.Sajnos kevés az idő amit motorozással töltünk de annak minden percét élvezzük és nem zsörtölődünk azon ha a cimbora elhívja a kezdő motoros haverját!Ez egy hobbi amit lehet venni komolyan és lazán is!Nekem az a lényeg hogy kint legyek a szabadban én és a motor meg a hegyek!Azt hogy milyen tempóban és merre megyek mennyi idő alatt azt én döntöm el.Szóval a nagyarcú endurómotorosoknak üzenem hát hajrá üssék a vasat de van élet azon túl is hogy szopok a katlanban felforrt hűtővízzel!Szeretek motorozni és mikor felülök a motorra,megszűnik a gond a feszültség bennem!Ezért csinálom semmi másért és senki másért.És senkinek se kell bizonyítanom!
amúgy rengeteg motors nem tud még annyit sem mint a gabeszt lálykoló haverja.
de azok nem is tukmálják úgy a hárd endúrós élményeiket ...nem feterengenek el maguktóll.hanem egyszrűen tudomásul veszik és azon a szinten élvezik a motorzást ahol ők vannak..és élvezik!
nem pedig küzdenek a lehetetlennel...az álmaikkal..amik nem kicsik..azé romaniacs expert az a varga ákos
akkó irígye vagyoke. rályad..nekem van két mx3-as gépem de nincs gurulós fotelem
amúgy tényleg szőrnyű végighalgatn ia kajapénzből motorozóembernek azt hogy igy a romaniacson meg úgy a romaniacson mer elmegy az étvágya ha kiszámolja csak a nevezésidillyakat... a kis motorkája a futón nem ér annyit mint az ok.
de ezzel sincs gond szeretem halgatni a fater mikor meséli a romaniaxlyalyit...mer ő volt 2tőn is! akkor azt lyó hallgatni..meg a raceélményeit is...de mikor a kolbász rályder...már megette a kenyere javát az erdőben miközben az álomrályder haverja 3 óra alatt teszi meg azt a kis túrát amit 30 perc alatt szoktak megtenni kényelmessen a kolbászrályderok...mindjárt más megvilágításba kerül a sok sok...motoros tőrténet...
bezzeg mikor a fatheral kimentünk a biharba...3 nap alatt motorzásról ill történetekről csak a szálláson lehetett hallani.
mert hajtás közben még arra is sajnálta az időt(az öreg egy igazi motoros time skót)...megállni hogy a kolbász-rálydel haverja benyomja magába a kis kolbászos zsemlyélyé..mer ezek nem ettek csak reggel meg este..ill amig benyomtam parasztebédem addig ezek valami nyúlós bocskorszíjjal tömték egymást(egyszer én is kaptam belőle,de nekem nem jött be mert nem volt neki kolbászfíílinglye de végül is ezzel sem volt gond mert azé 6 óra hajtásba kétszer 5 perc pihenő csak belefért.
szóval azt mondom..aki ilyne nagy tervekkel van annak hájrá..
ki meg csak jót akar motorozni annak is hajrá.
ha a kettőt nem tudjuk összehozni...geci nagy az a hegy elférünk benne sokan.főleg ha a patakok alját töltik meg egymásba akadó gépeikkel ..mármint a gépek beleakadnak az álmokba majd mint egy lufi kidurrantják azt a véres valóság fájdalmas küzdelmei közepedte..
szali te olyan diplomatikus vagy mint egy dilpomatikus
Olvassuk a sok okosságot, csak lapítunk, mint szar a fűben, nehogy behajtsd rajtunk is a 6000 ft-ot.
Amúgy meg nincs endurom, majd csak szeretnék, de addig is legalább elméletben kiokosítom magam belőle.
Ja ahogy kell!
Nem úgy mint egyes inmportörök csomagjai 2-3 hét bolyong a postán ,mikor+ megkapom ,dátum meg tegnapi.
A teszt eredményről beszámolok feltétlen.
Dew!Te Figyelsz a garfield alatt, Boldogkarácsonyt felirat van.
Engem is figyelnek? vagy a Csikát.
Kezdek félni!
Megyek meg keresem a kamerát a műhelyben.
ha ezen kell múlni a barátságnak akkor tényleg bekaphatják....
amúgy jól leírtad....ez van
záróakkordként annyit még elmondanék hozzá....
hogy mikor eljönnek velünk motorozni és alig haladunk a verebek miatt akkor utána olyan visszhangot hallok innen -onnan a szájmotorosoktól ,hogy mit kell beszarni tőlünk halacskáscsokisoktól nem volt nagy gáz velünk jönni mert simán jöttek velünk tudták a tempót stb.......úgyhogy még elkeseredve sincsenek az ilyenek, sőt eszükbe se jut, hogy esetleg azért tudtak jönni olyan simán velünk mert mi végig álltunk ....és vártuk őket...
és a csúnya helyekre el se jutottunk...
ezért kezdek már régóta a szar helyekkel mint túravezető és így a természetes kiválasztódás is hamar végzi a dolgát....
vége a szájmotorozásnak...le a szájmotorosokkal!
tanítani türelmesen hozzáteszem szeretjük a fiatalabbakat meg mindent megadunk nekik segítségül ha látjuk az akarást....
na ettől szarok még be....
pedig próbáltam úgy fogalmazni ,hogy ne legyen benne sértő. arról nem is beszélve ,hogy az írásban szereplők csupán a kitaláció szülöttei, nevek és egyéb adatok nélkül :) ha bárki magára ismerne benne ,sajnálattal közlöm ,hogy téved!
hát én nem röhögök annyira. sőt egész éjjel forgolódtam . rémálmaim is voltak.
az a baj ,hogy az ember nem tudja elmondani ami zavarja,mert ha mondja burkoltan akkor nem értik meg,csak néznek ott az erdőben. . ha meg elmondod kajakra ,örök harag a jussod! tehát nem tehetsz mást ,várod a legközelebbi alkalmat hogy újra átélhesd és locsold a tankba a drága benzint hiába.... ha meg tanítani akarsz valakit vagy agressziót önteni bele ,akkor egy beképzelt köcsög vagy egy öntelt bunkó! mert minek mondod mikor tudja ,hogy kell csak hát ..... azabajazabaj...
szóval semmit nem lehet! ez ez kúrvanagy cenzúra! ráadásul a barátaidtól. ehelyett inkább aszisztálj életed végéig ,vagy maradj kussba amíg végleg meg nem unod nézni az egészet sőt még űzni is ezt a sportot .....
utoljára elmondom mit csinálnék a helyébe annak ,aki el szeretne indulni egy igen rangos extreme endúró versenyen mondjuk expert vagy pro kategóriában , a legjobb szándékkel és jóindulattal. annak függvényében ,hogy én álmodni se merek ilyesmiről nemhogy pénzem lenne rá.
vegyünk például egy olyan ridert, akinek erre minden tekintetben meg is vannak a lehetőségei és még biztatni is tudnám ,hogy induljon mert képes lenne rá. DE!
először is : fognám a motorom,kimennék a kempingbe . nem kezdenék el bolyongani az ösvényeken és bratyimotorozásokra invitálni embereket(amik álltalában kurvanagy álldogálásokkal és nevetgéléssel szoktak telni ,hozzáteszem ennek is van feelingje!), hanem vagy elmennék a tibikörre ,vagy elég lenne ha közeli sárga ösvényen felkeresném a " nehéz" kategóriába sorolható egyikmásik ,szinte teljesíthetetlen feljárót. ott szépen lecuccolnék. és elkezdeném gyakorolgatni egyiket a másik után. lehetőleg sárban! kielemezgetném a hibáimat miért nem megy miért igen... ezt addig csinálgatnám amíg készség szinten azaz legalább 10 x egymásután le- föl nem tudom megcsinálni azt amitől a legjobban rettegtem!
,ha elkezdenék bénázni és saját magam behisztiztetni akkor leülnék,elgondolkodnék akarom e ezt csinálni ? vagy nem ! ha úgy érzem nem javul a lelki állapotom akkor összepakolnék és felszámolnám ,vagy csak az álmaimat ,vagy az egész felszerelésemet és keresnék más hobbit. pl horgászrt ,kajakozás. ,
Ha képes vagyok magamba önteni egy kis elszántságot és agressziót ,mert bizony ez anélkül nem fog menni akkor újra nekiállnék gyakorolni és gyakorolni . addig amíg legalább 10 x nem tudom megcsinálni úgy! ,hogy még élvezem is amit csinálok.
ha ezzel végeztem. akkor sem ösvénytúrázni kezdenék ,hanem felkeresném azt a patakot ami a legsziklásabb ,legjobban tele van kidőlt fával stb .. szóval azt ,amit átlagos hajtások alkalmával a legkevésbé várok ,mert utálok benne szenvedni!
na mikor ezt megtaláltam. szintén lepakolnék. és kezdenék benne menegetni föl le úgy kb 2 órahosszát mindaddig amíg nem érzem úgy most már kínlódás vagy neheztelés nélkül meg tudom csinálni és még a motorom se basztam össze benne .
ehhez az egészhez célszerű hívni egy hasonló cipőben járó társat is . ezeket az alkalmakat meg kel próbálni heti rendszerességgel beiktatni és ugyanazt az unásig szisztematikusan gyakorolni!
amikor ez megvan:) akkor ebből az egészből megpróbálni kihozni egy olyan menést ,ami egész napi tartós folyamatos haladást biztosít a begyakorolt akadályok útbavételével megtervezett nyomvonalon.
a lényeg ,hogy megpróbálni minél kevesebb várakozással ,megállással teljesíteni és természetesen sérülés illetve motorelhajigálás nélkül!
mikor ezzel is végeztem úgy 2-3 hónap gyakorlás után. szólnék azoknak a marháknak akik esetleg járnak ki és az előbb említett dolgokat gyakorolgatják . fontos a közös hajtás mert álltalában ilyenkor kap információt az ember a saját illetve társai fizikai,technikai illetve mentális, állapotáról. hajlamos az ember elhinni ,hogy kurvasokat javult ,ha csak egyedül edzeget!
naszóval. az ilyen közös hajtások alkalmával lehet csiszolgatni a teknikákat és fortélyokat ellesni kielemezni stb....
mikor ezzel is elkészült a rider. és már simán megcsinál egy napot a társaival mindenféle surlódás mentesen , úgy ,hogy csont nélkül vette az akadályokat egymás seggében motoroznak max 4 en! egyszer sem borult ki idegileg és kezdett köpködni meg kurvaanyázni és ököllel légszűrőházat ütni !a megállással töltött öszes idő nem haladja meg a maximum 30 percet! na akkor bizton tervezgethet egy romaniaxon való expertben vagy proban való indulást ,mert nagy eséllyel , teljesíteni is fogja tudni és remélhetőleg egy örök emlékkel lesz gazdagabb amit ismétlem szívből kivánok!
figyelem! ha ez az egész nem cél! akkor nem sokkolnám a csóribbnál csóribb haverjaimat akik a kajapénzből mennek ki egy jót hajtani úgy ,hogy pár hét múlva talán kajára sem lesz mani. ...... a nagy álmaimmal ,miközben az év egyik legrosszabb hajtása után utazunk haza az autóban :) és mondogatni ,hogy dekurvajót mentünk bazze! jövőhéten is jönni kéne....... holott 100 métert nem haladtunk folyamatosan ,a legkissebb pocokárokban is egy órahosszát bojongok, már az első akadálynál az egésztől elment a kedvem és kurva anyázva ordítozok az erdőben,illetve azt mormogom magamban ,hogy mi a fasznak jöttem ki ,arról nem is beszélve a,hogy a motorom romokban van és atom felkészületlen! ( na váratlan műszaki hiba nem ide tartozik)
figyelem 2 " . otthon szobai vagy edzőtermi edzegetés nagyon hasznos ugyan ! ,de nem helyettesíti az erdőben vérrel verejtékkel megszerzett technikai tudást illetve álóképességet!
senki ne essen abba a hibába ,hogy hónapok óta tréningezik otthon a meleg szobában és várja a csodát a hideg sáros nyálkás és barátságtalan erdőben! ettől függetlenül nagyon is hasznos otthon edzegetni!
egyszóval ha tanult kollegám szavaival szeretnék élni...
ROMÁNIÁT CSAK ROMÁNIÁBAN LEHET MEGTANULNI!
sok jó hajtást ,élményt és boldog uj évet kívánok az összes megharagudott és elvesztatt barátnak :) amúgy meg bekaphaják a faszt!
de azok nem is tukmálják úgy a hárd endúrós élményeiket ...nem feterengenek el maguktóll.hanem egyszrűen tudomásul veszik és azon a szinten élvezik a motorzást ahol ők vannak..és élvezik!
nem pedig küzdenek a lehetetlennel...az álmaikkal..amik nem kicsik..azé romaniacs expert az a varga ákos
amúgy tényleg szőrnyű végighalgatn ia kajapénzből motorozóembernek azt hogy igy a romaniacson meg úgy a romaniacson mer elmegy az étvágya ha kiszámolja csak a nevezésidillyakat... a kis motorkája a futón nem ér annyit mint az ok.
de ezzel sincs gond szeretem halgatni a fater mikor meséli a romaniaxlyalyit...mer ő volt 2tőn is! akkor azt lyó hallgatni..meg a raceélményeit is...de mikor a kolbász rályder...már megette a kenyere javát az erdőben miközben az álomrályder haverja 3 óra alatt teszi meg azt a kis túrát amit 30 perc alatt szoktak megtenni kényelmessen a kolbászrályderok...mindjárt más megvilágításba kerül a sok sok...motoros tőrténet...
bezzeg mikor a fatheral kimentünk a biharba...3 nap alatt motorzásról ill történetekről csak a szálláson lehetett hallani.
mert hajtás közben még arra is sajnálta az időt(az öreg egy igazi motoros time skót)...megállni hogy a kolbász-rálydel haverja benyomja magába a kis kolbászos zsemlyélyé..mer ezek nem ettek csak reggel meg este..ill amig benyomtam parasztebédem addig ezek valami nyúlós bocskorszíjjal tömték egymást(egyszer én is kaptam belőle,de nekem nem jött be mert nem volt neki kolbászfíílinglye
szóval azt mondom..aki ilyne nagy tervekkel van annak hájrá..
ki meg csak jót akar motorozni annak is hajrá.
ha a kettőt nem tudjuk összehozni...geci nagy az a hegy elférünk benne sokan.főleg ha a patakok alját töltik meg egymásba akadó gépeikkel ..mármint a gépek beleakadnak az álmokba majd mint egy lufi kidurrantják azt a véres valóság fájdalmas küzdelmei közepedte..
szali te olyan diplomatikus vagy mint egy dilpomatikus
Amúgy meg nincs endurom, majd csak szeretnék, de addig is legalább elméletben kiokosítom magam belőle.
szali
én
kibaszott
büszke
wagyok
rád
Nem úgy mint egyes inmportörök csomagjai 2-3 hét bolyong a postán ,mikor+ megkapom ,dátum meg tegnapi.
A teszt eredményről beszámolok feltétlen.
Engem is figyelnek? vagy a Csikát.
Kezdek félni!
Megyek meg keresem a kamerát a műhelyben.
amúgy jól leírtad....ez van
záróakkordként annyit még elmondanék hozzá....
hogy mikor eljönnek velünk motorozni és alig haladunk a verebek miatt akkor utána olyan visszhangot hallok innen -onnan a szájmotorosoktól ,hogy mit kell beszarni tőlünk halacskáscsokisoktól
és a csúnya helyekre el se jutottunk...
ezért kezdek már régóta a szar helyekkel mint túravezető
vége a szájmotorozásnak...le a szájmotorosokkal!
tanítani türelmesen hozzáteszem szeretjük a fiatalabbakat meg mindent megadunk nekik segítségül ha látjuk az akarást....
na ettől szarok még be....
Ezt nagyon sok embernek el tudnám küldeni,csak tudom hogy abból ugyanolyan sértődés lenne mint most nálatok!
az a baj ,hogy az ember nem tudja elmondani ami zavarja,mert ha mondja burkoltan akkor nem értik meg,csak néznek ott az erdőben. . ha meg elmondod kajakra ,örök harag a jussod! tehát nem tehetsz mást ,várod a legközelebbi alkalmat hogy újra átélhesd és locsold a tankba a drága benzint hiába.... ha meg tanítani akarsz valakit vagy agressziót önteni bele ,akkor egy beképzelt köcsög vagy egy öntelt bunkó! mert minek mondod mikor tudja ,hogy kell csak hát ..... azabajazabaj...
szóval semmit nem lehet! ez ez kúrvanagy cenzúra! ráadásul a barátaidtól. ehelyett inkább aszisztálj életed végéig ,vagy maradj kussba amíg végleg meg nem unod nézni az egészet sőt még űzni is ezt a sportot .....
utoljára elmondom mit csinálnék a helyébe annak ,aki el szeretne indulni egy igen rangos extreme endúró versenyen mondjuk expert vagy pro kategóriában , a legjobb szándékkel és jóindulattal. annak függvényében ,hogy én álmodni se merek ilyesmiről nemhogy pénzem lenne rá.
vegyünk például egy olyan ridert, akinek erre minden tekintetben meg is vannak a lehetőségei és még biztatni is tudnám ,hogy induljon mert képes lenne rá. DE!
először is : fognám a motorom,kimennék a kempingbe . nem kezdenék el bolyongani az ösvényeken és bratyimotorozásokra invitálni embereket(amik álltalában kurvanagy álldogálásokkal és nevetgéléssel szoktak telni ,hozzáteszem ennek is van feelingje!), hanem vagy elmennék a tibikörre ,vagy elég lenne ha közeli sárga ösvényen felkeresném a " nehéz" kategóriába sorolható egyikmásik ,szinte teljesíthetetlen feljárót. ott szépen lecuccolnék. és elkezdeném gyakorolgatni egyiket a másik után. lehetőleg sárban! kielemezgetném a hibáimat miért nem megy miért igen... ezt addig csinálgatnám amíg készség szinten azaz legalább 10 x egymásután le- föl nem tudom megcsinálni azt amitől a legjobban rettegtem!
,ha elkezdenék bénázni és saját magam behisztiztetni akkor leülnék,elgondolkodnék akarom e ezt csinálni ? vagy nem ! ha úgy érzem nem javul a lelki állapotom akkor összepakolnék és felszámolnám ,vagy csak az álmaimat ,vagy az egész felszerelésemet és keresnék más hobbit. pl horgászrt ,kajakozás. ,
Ha képes vagyok magamba önteni egy kis elszántságot és agressziót ,mert bizony ez anélkül nem fog menni akkor újra nekiállnék gyakorolni és gyakorolni . addig amíg legalább 10 x nem tudom megcsinálni úgy! ,hogy még élvezem is amit csinálok.
ha ezzel végeztem. akkor sem ösvénytúrázni kezdenék ,hanem felkeresném azt a patakot ami a legsziklásabb ,legjobban tele van kidőlt fával stb .. szóval azt ,amit átlagos hajtások alkalmával a legkevésbé várok ,mert utálok benne szenvedni!
na mikor ezt megtaláltam. szintén lepakolnék. és kezdenék benne menegetni föl le úgy kb 2 órahosszát mindaddig amíg nem érzem úgy most már kínlódás vagy neheztelés nélkül meg tudom csinálni és még a motorom se basztam össze benne .
ehhez az egészhez célszerű hívni egy hasonló cipőben járó társat is . ezeket az alkalmakat meg kel próbálni heti rendszerességgel beiktatni és ugyanazt az unásig szisztematikusan gyakorolni!
amikor ez megvan:) akkor ebből az egészből megpróbálni kihozni egy olyan menést ,ami egész napi tartós folyamatos haladást biztosít a begyakorolt akadályok útbavételével megtervezett nyomvonalon.
a lényeg ,hogy megpróbálni minél kevesebb várakozással ,megállással teljesíteni és természetesen sérülés illetve motorelhajigálás nélkül!
mikor ezzel is végeztem úgy 2-3 hónap gyakorlás után. szólnék azoknak a marháknak akik esetleg járnak ki és az előbb említett dolgokat gyakorolgatják . fontos a közös hajtás mert álltalában ilyenkor kap információt az ember a saját illetve társai fizikai,technikai illetve mentális, állapotáról. hajlamos az ember elhinni ,hogy kurvasokat javult ,ha csak egyedül edzeget!
naszóval. az ilyen közös hajtások alkalmával lehet csiszolgatni a teknikákat és fortélyokat ellesni kielemezni stb....
mikor ezzel is elkészült a rider. és már simán megcsinál egy napot a társaival mindenféle surlódás mentesen , úgy ,hogy csont nélkül vette az akadályokat egymás seggében motoroznak max 4 en! egyszer sem borult ki idegileg és kezdett köpködni meg kurvaanyázni és ököllel légszűrőházat ütni !a megállással töltött öszes idő nem haladja meg a maximum 30 percet! na akkor bizton tervezgethet egy romaniaxon való expertben vagy proban való indulást ,mert nagy eséllyel , teljesíteni is fogja tudni és remélhetőleg egy örök emlékkel lesz gazdagabb amit ismétlem szívből kivánok!
figyelem! ha ez az egész nem cél! akkor nem sokkolnám a csóribbnál csóribb haverjaimat akik a kajapénzből mennek ki egy jót hajtani úgy ,hogy pár hét múlva talán kajára sem lesz mani. ...... a nagy álmaimmal ,miközben az év egyik legrosszabb hajtása után utazunk haza az autóban :) és mondogatni ,hogy dekurvajót mentünk bazze! jövőhéten is jönni kéne....... holott 100 métert nem haladtunk folyamatosan ,a legkissebb pocokárokban is egy órahosszát bojongok, már az első akadálynál az egésztől elment a kedvem és kurva anyázva ordítozok az erdőben,illetve azt mormogom magamban ,hogy mi a fasznak jöttem ki ,arról nem is beszélve a,hogy a motorom romokban van és atom felkészületlen! ( na váratlan műszaki hiba nem ide tartozik)
figyelem 2 " . otthon szobai vagy edzőtermi edzegetés nagyon hasznos ugyan ! ,de nem helyettesíti az erdőben vérrel verejtékkel megszerzett technikai tudást illetve álóképességet!
senki ne essen abba a hibába ,hogy hónapok óta tréningezik otthon a meleg szobában és várja a csodát a hideg sáros nyálkás és barátságtalan erdőben! ettől függetlenül nagyon is hasznos otthon edzegetni!
egyszóval ha tanult kollegám szavaival szeretnék élni...
ROMÁNIÁT CSAK ROMÁNIÁBAN LEHET MEGTANULNI!
sok jó hajtást ,élményt és boldog uj évet kívánok az összes megharagudott és elvesztatt barátnak :) amúgy meg bekaphaják a faszt!