Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hály

na látom fut fórum.. jó olvasni

déw .
agyaltam ezen amit mondtál és ...simán el tudom képzelni..és ha láttad is ..hát akkor csak igaz
erről még nem is hallottam de..szikás patakban ia van hogy kissé beakadssz hátraengeded és újra ...
a múltkor gyökeresben csináltam igy..a racén...ott ilyan puhább erdei talajban.. a gyökeres részen...
igen..most már...... tiszán dereng a ..........homályban
nem elkapartattam ahne mig yelőre hátra és szépen mindég egyel feljebb lépett aztán megent elkapart kicsit megent visszább engedtem és úgy...
de salakosban ..még nem is praúbáltam

bálint... milyen olajat használsz gyári drága mütymütyöt?
mert akkor ajánlom a mol lengéscsillapító olaját..az vagy 1100ft egy liter(mol-os!mineral..ásványi ,nme valami drága szintetikus telóolaj! mert az sem jó!)csak ásványi telóolaj..azok nem basztatják a gumikarmantyúkat!
és mivel telóolaj jobb a hőtűró képessége mint a sima gyári hirdaulika olajnak annak ami vagy 1,5dl és 2000ft
szóval. nekem még a büdös életben nem változott a nyomáspontja...
most ezt a motort hogy megvettem nem cseréltem még le benne az olajakat..de a race elött...
mol-os lengéscsillivilli olajat raktam a qplungba..meg bosch dot 4est a fékekhez.
voltak akik panaszkodtak..a bény nyomon is hogy elment a fék meg a kúplung is néha bepuhult...nekem nem...
pedig elhiheted volt kapratás nem kicsi..melengettem is a vizet nem kicsit..és mégsem ment el a nyomáspontja a qplungnak.
mondjuk 2003óta ezt a molos lengéscsillapitó gagyi olajat használom..telóba soha!az sx 520ban a berg 650ben az sx 525ben a berg450ben és most is...
molból soha semilyet még autóba sem..kivéve ezt
Olajos kuplung szerintem hasznos, megéri a kockázatot, persze ez szubjektív.
Pro-kontra, szerintem az önindító már ez a kategória, amit mondasz,
bár aki sokszor lefúllad és sokat kell rúgdalnia, meg egy 525 ről van szó, lehet megéri, de az is csak szigorúan úgy, ha van berúgókar is.
Lehet kuplung is olyan kéne, minél be lehet akasztani a bovdent is
Ezért nem kell fölöslegesen bonyolítani semmit - egy terepmotort meg főleg.
most mit duzzogsz... ami el tud romlani az néha el is romlik ilyen a világ...
alulra a munkahengerhez szokták rakni hosszabb csavar és annyi... ugyan olyan mint a hűtőpatron csak pici, sok vékony beszurással...

amugy létezik ilyen powerpartsosban láttam már valami katalogusban...
jahh kérem, aki baszni megy néha ne csodálkozzon ha fáj...
én meg csak nyomom a gombot vannak helyzetek mikor el is felejtem hogy van rajta berugó kar

azt a patront a fém fékcsőbe hogy fogod beiktatni? vagy gasgason nem olyan kuplung cső van mint a ktm-en?

egyszer románban jártunk úgy, zsoltbergnek a 650es kb 2percenként felforrt a kuplung olaj és nem tudott kiemelni,nem indult el se a motor...vártunk,hült,majd jó lett,de folyamatos húzkodás miatt újra elment,tiszta szívás volt aztán meg nem indult a motor egyéb okok miatt vontattuk vagy nem tudom hány km-t mire a faluban megnéztük,hogy hát letestelt valahol a leállító gomb és ezért nem indult semmilyen módon sem zsoltberg emlékszel
Tényleg nem volt bajom vele sose
Nem vártam az út szélén apámra 3 órát hogy értem jöjjön utánfutóval a kibaszott kiolvadt kuplungcső miatt, á dehogy
én mindig sebességben rugom..

egy esetleges bedöléskor , ha nem indul második rugásra sebességben akkor veszem ki üresbe és indul elsőre.. mert 2t azzé..
Ja azt nem is meséltem, voltam a két KTM es sráccal hajtani hétvégén.
Két dolgot tanultam egy alkalom alatt
1. Mindig üresbe pakolom a vasat berúgás előtt, mert régen nekem nem lehetett berúgni sebességben(természetesen kuplung behúz), ők meg mondják miért nem rúgom behúzott kuplunggal sebességben. Kipróbáltam és most beindul így is
2. Van egy nagyon laza talajú emelkedő rész(salak), ahol ha elakadsz, nem lehet elindulni (eddig azt hittem), nagy R se tudott.
Az egyik srác meg meg mint a bolha, felugrált
Először kicsi gázzal ásott pici lyukat(inkább tömörített), majd hátraengedte kicsit a vasat, aztán rövid ideig húzkodott nagy gázt és ugrott egyet előre, majd ezt ismételve feljutott
Az elmélet valami ilyesmi, még nem kérdeztem, csak lestem ,
na ezt ki kell tanulni
Dániel, és az ő hidro kuplung fobiája...

sose volt bajod vele, csak a fejedbe vetted hogy az tul bonyolult meg ilyesmi
Szerintem kurvára nem az, lehet nem szoktál sokat motorozni és sokat kuplungolni, de nekem 1-2 óra hard után, ahol szétkuplungolom az agyam, már igencsak jólesne a finom olajos kuplung, ami kb annyi erőhatásra kiemel, mintha az elsőféket huzigálnám.
Persze el se fáradna az ujjam, ha ilyen lenne a vason,
nekem jól jönne
Lehet csak gyenge a bal mutatóujjam, de kifárad idővel...
Miért kellene irigykedni rájuk?
Ilyen kicsi, relatíve gyenge motorokra nettó parasztvakítás és teljesen fölösleges plusz hibaforrás a hidraulikus kuplung
én tényleg sokat nyulom a kuplungot,....

tulzás bajnak nevezni, de nagyritkán előfordul, namost ingyé csinálnak egy ilyen patront ,el sose romlik , és megelőztem vele az ilyet mikor felforr az olaj...

mondjuk olyan helyen csinálja ezt meg ahol már mindenkinek elindul befelé a kar bármilyen szinű a motor..

Múltkor egyik haver majdnem felrobbant a dühtől 5 ből 4 et mellé rakott, hiába mondtam neki, hogy tök mindegy hol az X, nem találtad el , de csak mondta, ha eggyel odébb teszi, s közben szentségelt
ha feladod akkor 1: 43 000 000 milliohoz az esélyed..
Minek neked 125 ös berg? Miért nem 300as?
Köszi a beszámolót
Az a baj a motorozás szponzorálással, hogy kidobott pénz...most őszintén, melyik szponzornak térül meg? Még ha a motort/ruhát tele is aggatod a matricájávál, attól neki nem lesz több bevétele, mert sajna az endúrót nem milliók nézik, mint a forma1et

Ha nyerek a lottón lesz szponzorom, saját magam ,
már csak fel is kéne adni hozzá, mert így elég kicsi az esélye, hogy nyerek, bár ha feladom se sokkal több
Vegyél bovdenosat, annál nincs ilyen baj
Az összes hidro kuplungosra írigykedek , kéne nekem is hekkelni az RMXre
Reggelt!
Ez már munkanap ...ejj de jó volt a múlt hét
más ... fogok esztergáltatni egy hasonlo hűtő patront mint ami a vizcsőben van csak piciben a kuplung olajnak,láttam olyat powerpartszosban...

az ilyen full szopos baglyasos sziklásban mint pl tegnap ,ha tul sokat van nyulva a kuplung, de szoszerint TUL sokat, akkor elmelegszik a kuplung olajom és elindul befelé a kar...

igaz ha fent leállitom , vagy tovább gurulok vele akkor 20 mph mulva semmi baja, meg amugy se jártam még eddig vele max 4-5-ször igy...cirka 1 év alatt...

az is lehet sűrübben kéne cserélnem az olajat a kuplungban..
Gabikám ,ha nyerek a lotton hozzád vágok egy new szutyaberg huszonöcsit, de akkor utána már nem is fogsz köszönni..?


már csak lottoznom kéne, esetleg szelvényt venni.... na jo néha veszek, csak elfelejtem megnézni...

olyan fél év után szoktam megnézetni..
foggalmam nincs...

életemben nem méregettem kompressziot 2t motoron... csak 4t-n..

kicsit értelmetlennek érzem, mivel egy kényelmes 15 perces szereléssel le lehet kapni a hengert -hengerfejestül és bele lehet nézni-mérni.... annak van értelme látod az életét, menyire kopott, ven-e benne huzás, hanyadik tulméret, nicasil hibátlan-e , hajtokar, csapszeg ,stbstb..
szponzorálás...
itthon ez nem divik...
egy két nagyon menő(gecimód megy ..úgy menő) emberkét tudok ..köztük a havarunkat aki az első is lett a magyarban!..na őt segitik...nem kicsit...de körülbelül rajta kivül az összes magyar jólmenő az élmezőny elejében menő csak azért megy racerkodni mert önmagát megsegiti..másnéven a pénzel nincsen gond..de nao nincs.
nem arra kell gondolni hogy van pénze az embernek az eReMikszbe új dugót venni évente meg a törött szpolylert meg cigányoltatni valami műanyag heggesztővel.
hanrem arra ha ép az van akor az 1 évess motort ból kiszáll..mert már öreg... és vesz egy másikat...vagy inkább nem is száll ki mert jó az a a motort tartalékba de azért vesz egyújat...
és mikor ilyne szinten nincs hova tenni a lóvét akkor beleférhet az hogy besegiti itt ott.
közbe itt kéz kezet mos dolgok is vannak azért ..mert csak egy köszönömért nincs több százezres segitség!
de ez igy lyaú is...
én konkrétan ebe a hézagba csúsztam bele...mármint hogy kijött az ember velünk sárba többször és ..hogy is mondjam ..elfáradt...és kimaradt egy nevezésük a csapatban és akkor ne legyen kidobva megkaptam...
ezt ennyi erővel szali is megkaphatta volna..mert innen csak mi voltunk az A ban a többi mind a bben nyomult...de az kikötés volt hogy csak aban mehetek..én nem is gondoltam volna Bben..amúgy sem... nekem is kapóra jött neki kenm maradt kidóbásra a pénz..eredményben sem bőgtem le..de ahhoz hogy további támogatást kapjak ahhoz egy 20helyel előrébb kéne végezzek..
ami ugye lássuk be ezzel a vigyázom magamra és a gépre is..mert nekem nincs pénzem arra hogy azért keljen egy fél év alatt 4 motort cserélni mert mindet kinyírtam! szóval igy vigyázva már nekem az is nagy eredmény hogy a gép egyben maradt ..nem 2dl vizzel a hűtőmbe értem be a célba.- sőt versenyképes állapotban maradt ! nekem bajom nem lett..sem sérülés sem semmi.
igazándiból nagyon hálás vagyok nekik hogy a nevezért és a liszenszdijjakat is kifizett a szponzorom az offroad mánia szeged..de kb arról is van szó hogy egyszer volt csúnyán kutyavásár...
de volt.
és én ezért is lettem egy hétvégére racer.
saját zsebből ez a racerkodás full pénzkidobás..az én anyagi szintemen.
az meg hogy a takony sárban itthon benyalják velem..hát azt már idén sokan megtették...attól függetlenül egy racén úgy elpicsáznak ezek az emberek mint az atom..egyszerűen az összekötőkön fényévekkel jobban mennek... és ez itt nekem hazai pálya...
de azért szép emlékek vannak és ha ne adj isten újra beleesnének abba a hibába hogy befizetnek egy másik racéra hát én a tölem tehető többi dolgot ugyan úgy meg fogom tenni...csak a versenyen szerzett tapasztalatok miatt nem kevés időt fogok spórolni a futamon amit ezen a versenyen elméláztam... elhibáztam.

szóval déw ha jobban mész mint dévid nályt még akkor sem biztos hogy lesz szponzorod még egy racéra sem!