Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

nem basszus fizetek mint a katonatiszt(mérges)
és az hány éves mert én azt sem tudom(kezeit széttáró)
Nos szóval az a lényeg,hogy ha nem lett volna az a 4,5 hónap vellanyautó töltés akkor nyílván plusszba jön ki az egyenleg.
Átlag havi futás 1000 km. szóval 1000*0,14= az 140. szóval 140*12 = 1700 kw/év ez mennyi napelem?
a buzi brüsszeli haverjaid voltak az elsők akik a rezsicsökkentést támadták
amúgy nem értek egyet ezekkel a hatósági árakkal, ebben igazat adok a zajosnak hogy ha túl olcsó akkor pazarol a nép
Te nem bízol a kormány rezsicsökkentésében?! 😲
én nem hiszem, sosem láttam ilyet fogalmam nincs miféle dolgok vannak benne
de pár oldalt végignéztem és mindenhol jóval drágábbak voltak a hibrid inverterek
Nehogy azt hidd hogy a hibrid az nagyon más. Simán pár kontaktorral meg PLC-vel megoldom a nem hibriddel is hogy hibrid legyen 😁
amúgy a hibrid sokkal drágább mint a sziget, egy rendes inverter 1 milla felett van, a szigethez meg használható kínai klónok 2-300 ezer
és a hibrid se bír ám 3x több időtartamot, az akku se bírja tovább, szóval nem hinném hogy annyira megéri
én jelenleg a szigetben hiszek, egész addig ameddig az energiaválság el nem múlik és ki nem derül mennyi lesz az áram és a gáz ára
ha mondjuk 3-5x ennyi mint most akkor jól jártam, ha nem sokkal drágább akkor kb annyira kidobott pénz a napelem mint ha térköveztem volna az udvart
van egy pecás ismerős aki hálózatis a villanyosoknál az mesél néha furákat
az a baj hogy felét se értem mit mond aztán annak is elfelejtem a felét 😂
az a lényeg gecisok gond van a napelemes brigáddal elég jól utálják őket
valami olyat mondott (terv)hogy lazán lekapcsolják a hálózatról ha nem akarják hogy onnan jöjjön az áram
meg olyat is hogy a 100% támogatottak majd ingyen termelik befelé majd, szóval nekik mindenképp megéri valami wifis kapcsolókat beszerezni hogy használják az áramot
Majd akkor teszek rá akkut. Nem muszáj nekem visszatáplálni.
Kb. már most is működik. Ha túl sok a villany a hálózatban, azaz 255V-ot eléri a hálózati feszültség (10%), akkor lekapcsolja a visszatöltést az inverter. Ez főleg a gyenge helyi hálózatokon fordul elő, amikor túl sokan raknak rá napelemet. Illetve a hálózati frekvencia ha túl nagy, akkor is csökkenti a visszatöltés teljesítményét, ez meg az erőművi túltermelés jele.

Amire te gondolsz az a vezérelt fogyasztókhoz hasonló vezérelt visszatermelés, amikor kell a villany többet fizetnek a visszatermelésért. Szerencsére napközben még főleg importra szorulunk, ami a napelemeseknek szerencsés. Ezért is nem szüntették meg a szaldót mert jó bolt ez a szolgáltatónak. De a németeknél ahol már ez gond a túl sok megújuló miatt, ott már gyakorlatilag akkuval együtt veszik a napelemes rendszereket, amik akkuról akkor termelnek vissza amikor sokat ér. Ilyen hibrid hálózatra visszatermelős akkus rendszer sokkal gazdaságosabb mint egy szigetüzemű, sőt pénzt is hozhat az embernek.
Ebből csak azt tudom megmondani, hány éves a kapitány :D
Gondolom éves leolvasás van, szóval csak az alap hálózathasználati díjat fizeted, ha pont nullára lett kitalálva.

Amúgy a dolog egyszerű. Átlag havi futás, szorozva fogyasztással. 0,14kWh/km-re tippelem, mondjuk napi 60km, heti 5 nap
Azt mondanám Kb. 2kWp napelem teljesítményt használhat el a villanyautód saccra.
Na most akkor mégsem ingyen autózol?
azóta vannak 230+ voltok a hálózatban hogy ne töltsön vissza
előtte inkább kevesebb volt mint több
Ha nem kell az áram, nem tölt a hálózatba így sem. Ha nincs fogyasztás/terhelés, ami lehúzza a hálózat feszültségét, az inverter nem termel.
nektek akkor lesz szopás haxaz áram szolgáltató azt mondja nem kell az áramotok vagy csak apróért
ekkor amit napközben nem tudsz hasznosítani az elveszik
a semmitől több de akkor már közel sem jön ki a matek
amúgy van sok terv, olyat is hallottam már hogy távolról kapcsolható lesz a hálózatba visszatöltés, aztán ha mem kell az áram akkor nem tőlt a hálózatba
persze ezek csak tervek, lehet semmi sem lesz belőle
még mindig azt mondom hogy te vagy a hülye 😂
gazdaságilag vannak sokkal jobban jövedelmezőbb dolgok mint a napelem
szóval ahol van pénz nem feltétlen ebbe kell fektetni
nálam más a helyzet
leesett egy csomó pénz különféle tárgyak eladásából, és erre kurvára nincs szükségem
ilyen kicsi pénzzel meg 2 dolgot lehet tenni:
elbaszni faszságokra
őrizgetni a párna alatt
egyik lehetőség se jövedelmező
így csináltam egy mini napelem parkot ami mindentől független
igazándiból teljesen "ingyen" lesz ha 500ig meglesz az akku
a meló amivel elszámoltam magam, mert sokszor elfáradtam miatta
én akkor járok jól ha vakami nagyobb szopás lesz és kurva drága lesz a villany, ráadásul a hálózattal is lesz gond és sokszor nem lesz villany a drótban
ha ez a pénz 2 éve esik le akkor kivettem volna egy év szabit és nem dolgozok semmit, de ez most már nem kivitelezhető, nincs olyan hét hogy ne kelljen munkába állnom..... és kibaszott szar
na akkor neked szegezném a kérdést lacám(meghajlós) Mert hát a hülyék közül még is csak te vagy itt a legértelmesebb napelem fronton(kezeit széttáró)
Szóval van egy kb. 6,5 kw-os hálózatom ami 9 kw-ig bővíthető(meghajlós) A mostani rendszer úgy lett kiépítve, hogy az addig áramfogyasztásomat fedezze.(óranézegetős) Csak, hogy közbe jött egy vellanyautó a rendszerbe.
Nos most úgy néz ki a képlet, hogy 2021.05.20-tól 2022.04.30 ig lett befizető villanyszámlám 1600 Ft. Ebbe benne van egy 4,5 hónapos vellanyautó töltés ami ugye nem volt belekalkulálva. Mert kb. 2021.12.15 én vettük át az autót. Kb. mennyi lehet ezáltal a többletfogyasztásom ft/ évben szerinted. illetve mekkora napelem bővítés oldaná meg ezt a helyzetet.
Ha ezt nem tudnád, bár szerintem azért ezt vágod remélem(meghajlós) akkor a mentő kérdés az az, hogy melyik a nehezebb 1 liter víz vagy egy liter szódavíz. A kérdés része, hogy miért? és mennyivel? (kezeit széttáró)
Igen. Kb. annyi túlméretezés kell téli használatra, de nyilván tájolás függő is.
6-7 év megtérülés a napelemekre meg egy optimális visszatermelős inverterrel volt meg, és nyilván úgy hogy minden energiát elhasználsz. Ezért jó a szaldós megoldás, mert ott a hálózatot használod akkumulátornak téli-nyári viszonylatban, nem kell túlméretezés. Nyáron többet termel, télen kevesebbet, de a nyári többletet télen elhasználhatod. Akkuval ezt nem kifizetődő megoldani.

Neked a kicsi rendszernél már nem éri meg, mert nem nagyon találsz arányosan olcsóbb kis teljesítményű invertert.
Szigetüzem kicsit olcsóbb, de ugye ott meg az akkuk a gond.
Én úgy csinálnám, ahogy most te is. Olyan akku ami elég kb. egy nap áthidalására és annyi napelem, ami nyáron kényelmesen elég, aztán télen meg használnám a hálózatot nagyobb mértékben, illetve valami olcsó kisebb teljesítményű invertert. Igazából megfelelően leosztva 1*16Amper elég. Kompresszor, meg hegesztőre meg a hálózatot kell használni. Inverter függő, de valamelyik tud kiadni jelzést ha túl van terhelve. Meg lehet oldani, hogy pl. a mosógépet, bojlert ilyesmit, letiltsa ebben az esetben, ezek bírják az áramszünetet. Én ezen felül a villanyautó töltést akarom így megcsinálni, hogy csak a felesleges árammal töltse az autót, így gyakorlatilag direktben elhasználható minden napsütés.
na mondjuk várjunk még ezzel az energiaárakkal(gondolkodós) Lehet te is kikeveredsz ebből a mély gödörből amibe keverted magad((szemeit körbeforgató) Ha feldobják az áramot 400 ft/kw-ra akkor 1 év alatt megtérül a tákolmányod 😅
tehát több mint 1 millát beáldoztál erre amit taglaltál éveken keresztül, hogy ez mennyire nem éri neked meg (gondolkodós)
Nekem a 6,5 kw-os rendszer került 1,5-be úgy, hogy 9kw-ig bővíthető de akkor szerinted én voltam a hülye, hogy erre áldoztam 😂
Nem beszélve arról, hogy éves 90 ezer ft-os villanyszámlával tegyük hozzá neked valóban nem éri meg még az 1 m Ft-os rendszer kiépítése sem 😆
kb annyit hogy legalább 1,5 milla a rendszer
ez kb 200 havi villany számla
évente ha 10 hónapot fedezi fullra(nem fogja) akkor 20 év
inverter max 10 és akku max 10 év
gazdaságilag teljesen értelmetlen a jelenlegi energia árak mellett
itt a lényeg napelem túlméretezés
télen kb annyit termel mint a névleges teljesítménye, nem télen meg 3-5x annyit
nekem 6,5 kw a napi átlag fogyasztás, ha ehhez van 7-8 kw napelem és legalább ekkora akku akkor nem lehet gond
ee nekem csak 3 kw napelem van, kicsit lehet tolni rajta mert az inverter 5 kw de sokat nem mert ez egy olcsó kínai inverter és csak egy kört tud kezelni és max 500v
ez egy olcsó cucc, a sorba köthető inverterek meg a hasonló extrák nagyon drágák
lúgos vasutas akku meg a személyszállításban van csak selejtezés esetén hozzáférhető, de ezek a megfelelő karbantartás hiánya miatt kb mind szarok mert ugye a 70-es 80-as évekbeli akkukról beszélünk
Nem tudom neked mit dob a számológéped, de nálam 6 éves megtérülést, ha közel nullázni tudod a villanyszámlát.
Ez kb. reális a saját telepítésnél.
Meglepően ritkán van ilyen, hogy ne termelne valamennyit a napelem. Erdélyi tanyán lakó ismerősnek nincs máshonnan árama. Van ezért egy diesel aggregátor is, azt hiszem 7kWh akkuval és napelem túlméretezéssel már évek óta nem kellett beindítania. Azt mondja a hetes felhős idő alatt is mindig van annyi termelés ami kell. Akkuja és invertere régebb óta van mint napelem, mert amíg aggregátort használt akkor is azt csinálta hogy feltöltötte az akkut, és arról működött minden, hogy ne kelljen folyamatosan járatni a zajos generátort.
Ha nincs nap, akkor annyi hogy nem tölti a villany Kona-t, de abban 65kWh-s az akku, az elég neki sokáig a közlekedésre.
Illetve a fűtés, melegvíz, nála fával működik, szóval a villany, hűtő. számítógép, TV, mosógép ami fogyaszt, de ezek sem sokat.

Mint ex vasutas, biztos tudod honnan lehet lopni lúgos akkut, az tényleg nagyon fasza lenne a célra.
van sok kisebb-nagyobb tétel(pl festék) amiket nem tudok pontosan mert egyrészt volt is itthon meg az asszony vette
de kb 850-900 felé van a nagyja, az apraja meg kb 100-120
de ebben van sok olyan is ami nem feltétlen csak erre vettem de eddig megoldottam máshogy pl 60 centis falfúró
és akku még nincs
az egy 300- 500 ezres tétel lesz mérettől függően
szűk 8 ezer a villany számlánk, SOHA nem lesz pozitív a mérleg
végül is mennyibe van neked ez a móka?