Ez egy sima megszakítós pumpa, egy membránt rángat, ami egy kamrát "tágít" vagy "szűkít" - a kamrának meg van két egyirányú szelepe, az egyik csak be, a másik csak ki enged üzemanyagot. A pumpában a membránt mozgató dugattyút egy rugó csukja be mindig, nyugalmi helyzetben a megszakító érintkezői csukva vannak. Ha áramot kap, az érintkezőkön át a pumpa dugattyúja körül a tekercs áramot kap, a dugattyú elmozdul (húzza a membránt magával), bontja a két érintkezőt, a rugó a helyére löki a dugattyút, aztán a ciklus indul elölről. Mindeközben a membrán húzza-vonja a benzint, a szelepek meg intézik, hogy adott irányba haladjon a mozgatott benzin.
Ha a reléje lenne szar, nem is kerregne, az annyit csinál, hogy ki avagy bekapcsolja a pumpát (járó motornál "engedélyez").
Ha csak kerreg a pumpa, akkor a dugattyú jár előre-hátra, de nincs ellenállása a folyadéknak. Ez lehet attól, hogy levegős a rendszer, nem kap a pumpa bemenete benzint, de akár az is lehet, hogy a karburátorok tűszelepe nem zár, és csak tolja a benzint anélkül, hogy felépülne az üzemanyag nyomása.
A pumpát lehet tesztelni, ha leszereled és 12V-ot adsz neki. A bemenő oldalát egy csővel benzinbe téve, a kimenő oldalon mérve az átszívott anyagot: egy perc alatt legalább kb. 600 ml-t át kell húzzon. Ha a kimenő csövet befogod, hirtelen lelassul a kattogás és megáll a pumpa, amennyiben egészséges. Ezzel kizárható a membrán vagy a kis egyirányú szelepek hibája.
Elindulok az egyszerutol,megnezem van e benne benzin,ha van akkor jol all e a csap,kinai vakumos,ha jol all nyit e a vakum,ha igen megy e a pumpaba.Ha minden jo,akkor membran.
De ha nem is a relé a szar hanem a tápkörbe van vmi kontakt hiba hiába veszel másikat. Kéne hallani meg kéne egy multiméter. Monyuk az is lehet elég ha szét meg össze csinálsz minden villamos dugeszt ami érintett.
Alirol nem annyira,csak kerdeses jo e.
I just found this on AliExpress:
HUF3,140.78 | New Genuine for Honda VT1100 Shadow 1994-2007 Fuel Cut Off Relay 3-Pin Plug https://a.aliexpress.com/_EGu2VNK
A 80 gr-os vastagabb mint az újságpapír.
De inkább kipróbálom a mikroszálasat. Egyszer volt valami szalmiákszeszes spray-om, nem is tudom mire, az is tuti volt, csak okádék büdös volt utána a bódé belseje.
A rettenet döntött szélvédő megnehezíti, illetve az A-oszlop melletti sáv, hogy ne kenjem össze a kárpitot.
Most az jutott az eszembe, milyen jó nekem, hogy csak ilyen problémákon kell gondolkodnom.
Ha a reléje lenne szar, nem is kerregne, az annyit csinál, hogy ki avagy bekapcsolja a pumpát (járó motornál "engedélyez").
Ha csak kerreg a pumpa, akkor a dugattyú jár előre-hátra, de nincs ellenállása a folyadéknak. Ez lehet attól, hogy levegős a rendszer, nem kap a pumpa bemenete benzint, de akár az is lehet, hogy a karburátorok tűszelepe nem zár, és csak tolja a benzint anélkül, hogy felépülne az üzemanyag nyomása.
A pumpát lehet tesztelni, ha leszereled és 12V-ot adsz neki. A bemenő oldalát egy csővel benzinbe téve, a kimenő oldalon mérve az átszívott anyagot: egy perc alatt legalább kb. 600 ml-t át kell húzzon. Ha a kimenő csövet befogod, hirtelen lelassul a kattogás és megáll a pumpa, amennyiben egészséges. Ezzel kizárható a membrán vagy a kis egyirányú szelepek hibája.